Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

problem med prosseor (tror jeg)

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har ett problem (tror jeg). Ta en titt på dette bildet over prossesorene mine:

wtf.jpg

Syntes pcen min går treigt og den klikker veldig ofte (den klikker UANSETT etter 10-15 med gaming). Er det noe gale med prossesorene mine? Syntes det var gaaanske mye prosserorer som kjører på pcen min..

Endret av Laffen07
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ikke ut som det er noe galt med prosessene dine.

Den blir ikke alt for varm? Har du sjekket hvor mange grader feks CPU`n holder?

Kanskje trenger mere kjøling? Har sjekket med memtest for å sjekke om minnet fungerer som det skal? Er mange ting som kan spille inn,.

Heisann.

Jeg har ett problem (tror jeg). Ta en titt på dette bildet over prossesorene mine:

wtf.jpg

Syntes pcen min går treigt og den klikker veldig ofte (den klikker UANSETT etter 10-15 med gaming). Er det noe gale med prossesorene mine? Syntes det var gaaanske mye prosserorer som kjører på pcen min..

8947744[/snapback]

Lenke til kommentar

Det fins flere ganske bra lister over services i XP som KAN stoppes eller de kan startes manuelt, BlackViper er en slik XP tweak side. Også Vista der, på OS-velkomstsiden.

Bruk services.msc til dette arbeidet, ikke msconfig. "SAFE" konfigurasjonen er temmelig trygg, du risikerer ikke noe ved å følge den oppskriften.

Dersom skriveren slutter å virke etterpå, er det ganske sannsynlig at du har vært litt for hardhendt, og må inn igjen i services.msc og starte en service. Altså kan det være greit å lese litt, så du vet hva servicene gjør.

Jeg ville også avinstallert alle programmer som ikke er i bruk, ihvertfall fjernet dem fra autooppstart, (kanskje fjernet Windows messenger) og kjørt CCcleaner/Spybot/AdAware/ samt flere antivirus og defragmentert diskene med et skikkelig program, f.eks. O&O defrag. Og oppdatert alle drivere til f.eks video og chipset, kjørt Windows BootVis og tatt en ny runde CCcleaner. (ikke defrag etter bootVis, men omvendt)

(o&o legger igjen inn en ny service som starter på auto :ermm: , den kan du sette til manuell, så må du inn og fyre den opp før hver defrag :thumbup: )

Finnes også ting som "XP Super Tweaks" på samme side, les & lær !

**EDIT: lagt til link.

Endret av Karamell
Lenke til kommentar

Takk for hjelpen dere! :) Memtest har jeg kjørt.. fant 32 error (lol) så ett av minnekortene mine er ødelagt.. enten det er det på 512 eller det på 1000..

EDIT: Normalt å ha så mye Svhost.exe prosserorer kjørende? Tror jeg har talt 7 stykker en gang

Endret av Laffen07
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...