Gå til innhold

Noe form for "wait" eller "pause" funksjon?

Anbefalte innlegg

Det jeg ønsker å oppnå er at det skal ta X antall sekunder før resten av scriptet utføres.

Finnes det en slik funksjon i php fra før av, eller må jeg skrive en fra grunn av?

(Eller er det i det hele tatt mulig =P)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men sleep() er egentlig mer nyttig til CLI-script og ikke så brukbart til webscripting da buffere, proxyer osv har en tendens til å legge resultatet i hurtigbuffer før det blir sendt til klienten.

Hvis du vil ha pauser som er like på de fleste (eller alle?) klienter så må du nok kjøre et program på klient-siden.

Lenke til kommentar
Men sleep() er egentlig mer nyttig til CLI-script og ikke så brukbart til webscripting da buffere, proxyer osv har en tendens til å legge resultatet i hurtigbuffer før det blir sendt til klienten.

Hvis du vil ha pauser som er like på de fleste (eller alle?) klienter så må du nok kjøre et program på klient-siden.

8953521[/snapback]

Tja. Det kommer man vell rundt ved hjelp av flush. Ikke noe problem her i gården. Proxyer derimot kan finne på kluss, men proxyer finner på så mye tull uansett.

Lenke til kommentar
flush i komandoen som tvinger bufferet å tømme seg til nettleseren, ikke flash...

8953674[/snapback]

Det er vel sånn jeg fortjener for å sitte på forum i halvsøvne.

Flush er ikke alltid (eller var iallfall ikke) pålitelig da jeg prøvde meg på det.

Nå var det riktignok i php4.smått så det er mulig det har endret seg. :)

Lenke til kommentar

flush() [denne gangen med parantes for å unngå missforståelser :) var jeg slem nå?] har fungert utmerket for meg de gangene jeg har brukt det, men man må da også ta i betrakning en lang rekke andre ting, slik som cache kontroll, etc.

Forøvrig lurer jeg på hvorfor trådstarter trenger dette? Jeg har svært sjeldent kommet over situasjoner hvor dette behøves, og når jeg har det så har det som regel alltid vært i forbindelse med ajax.

Lenke til kommentar
flush() [denne gangen med parantes for å unngå missforståelser :) var jeg slem nå?] har fungert utmerket for meg de gangene jeg har brukt det, men man må da også ta i betrakning en lang rekke andre ting, slik som cache kontroll, etc.

Forøvrig lurer jeg på hvorfor trådstarter trenger dette? Jeg har svært sjeldent kommet over situasjoner hvor dette behøves, og når jeg har det så har det som regel alltid vært i forbindelse med ajax.

8953852[/snapback]

OT:

Kan nok og vere nyttig ei eit skript som skal gjere ein stor jobb på serversida og vil printe litt tekst til brukaren så han slipp ei kvit side. Eit eksempel på det kan vere eit webinstall skript som skal laste ned nokre megabyte frå ein ftp-server.

edit: snakkar no om flush og ikkje sleep

Endret av Runar0
Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

8953852[/snapback]

OT:

Kan nok og vere nyttig ei eit skript som skal gjere ein stor jobb på serversida og vil printe litt tekst til brukaren så han slipp ei kvit side. Eit eksempel på det kan vere eit webinstall skript som skal laste ned nokre megabyte frå ein ftp-server.

edit: snakkar no om flush og ikkje sleep

8954617[/snapback]

Jau. Flush bruker jeg _hele_ tiden, sleep derimot er ganske sjelden. Et annet eksempel jeg kommer på i farten so jeg har brukt nylig er script som lagrer noen hundre binær filer i en database, da er flush uunværlig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...