Gå til innhold

IP-telefoni, hva slags QOS har man krav på?

Anbefalte innlegg

Sliter med GET og en ekstremt ustabil bredbånd/ip-telefoni løsning om dagen, hvor hastigheten går fra full til null på ett sekund, og er mere nede enn oppe.

Hva har man krav på innenfor telefoni når det gjelder oppetid og muligheter for å ringe nødtelefoner o.l.?

Kan man kreve umiddelbar retting av linjefeil hvis f.eks. ip-telefonen ikke virker og det ligger utenfor mitt ansvarsområde(før ruter)=

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var et veldig interesangt spørsmål. Har du mulighet til å evt. kopiere vilkårene du skrev under på da du bestilte ADSL abonemanget?

Har IPtelefoni selv, så lurer også på dette. (I verste fall går det å bruke mobilen / naboen hvis det er et nødstilfelle).

Lenke til kommentar

Leser brukervilkårene til GET nå så øyet blir stort og vått.

Kortversjonen er at de IKKE garanterer full oppetid hverken på telefoni eller bredbånd.

Det er også avvikende vilkår for retting av feil i deres "Standard vilkår for tilknytning til kabelnett" og Standard vilkår for digital-tv og bredbåndstjenester" hvor den ene sier innen 2-to dager hvis vesentlig avvik og den andre sier rimelig tid.

Har uansett krav på reduksjon av faktura.

Skal finlese litt til og så skal jeg "plage" noen kundebehandlere imorgen med "dumme spørsmål" og se hvor langt jeg kan dra dette.

Er ikke sikker på om LOVDATA har noen tillegg til dette, men hvis noen vet legg gjerne igjen en lenke eller to :-)

Lenke til kommentar

Hvis oppetid, rask retting og 99,99% oppetid er kravet så er ikke IP-telefon løsningen. God gammeldags analogtelefon via telenettet er tingen i så måte.

Ingen ISP-er som selger rimelige linjer mot privatmarkedet har noen spesielt

gode vilkår for feilretting.

Lenke til kommentar

For å si det sånn;KUNDESERVICEN TIL GET KAN BRENNE I HELVETE sånn, måtte få det ut. Snart en uke uten internett, og jeg har store abstinenser. Kanskje til tirsdag....

Endret av gwh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...