El chico Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 (endret) Hei Jeg skal lage en gradert overgant fra et bilde og ut til gjennomsiktig ende. Bruker gradient tool med "from forground to transparent", men det går bare over til hvitt. Bildet skal settes inn i et dokument med farget bakgrunn og da blir det ikke noe fint med overgant til hvitt for da blir det en skarp kan fra hvitt på bildet til den fargede bakgrunnen i dokumentet. Selv når jeg velger et gjennomsiktig bakgrunnslag og bruker gradient tool blir dette gjennomsiktige laget hvitt. Går det forresten ann å lagre gjennomsiktige delere i jpg-format? Noen som kan hjelpe? El chico Endret 26. juni 2007 av El chico Lenke til kommentar
kjelldell Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Hei Jeg skal lage en gradert overgant fra et bilde og ut til gjennomsiktig ende. Bruker gradient tool med "from forground to transparent", men det går bare over til hvitt. Går det forresten ann å lagre gjennomsiktige delere i jpg-format? 8947410[/snapback] Er ingen ekspert, men fikk det raskt til ved hjelp av en gratis LayerMask addon jeg har lastet ned her Du er nødt til å legge bildet du skal legge "over" i et eget lag, så legger du på layer mask på denne, og tegner på en gradient der du ønsker, slik at du får myk overgang. Kan sende deg eksempelet på PM eller mail, fikk ikke legge inn psd-filer som vedlegg... jpg-formatet støtter ikke transparant, da må du lagre i gif eller png... Lenke til kommentar
El chico Skrevet 26. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2007 (endret) Har hatt den plug-in'n før, men den forsvant da jeg måtte formatere harddisken. Har lastet den ned nå, men husker ikke hvor den skulle plasseres. Den banen som er beskrevet på hjemmesiden fins ikke hos med. Regner med at den må legges i c:/programfiler/adobe/photoshop elements 5.0 og et eller annet sted der. Husker du hvor den skal legges? Edit: Fant det ut, takk for hjelpen :-) chico Endret 26. juni 2007 av El chico Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå