abene Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 TweakVI er et program som gjør det mulig å skreddersy og optimere Windows Vista. Les mer Lenke til kommentar
andylove Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 noen som har formeninger om betalversjonene av dette programmet? Jeg har gratisvarianten og alle de virkelig "nødvendige" alternativene er grået ut. Ønsker noen erfaringer før jeg kliner til å kjøpe proff varianten. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Hørt rykter om at TweakVi skaper ustabilitet, er dette riktig? Og tweaking av netthastighet, spesielt på lokalnett, er jo kjærkomment om det faktisk virker, i Vista går det veldig tregt for meg. AtW Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 det burde kanskje nevnes at tilsvarende TweakUI også finnes for Xp. Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Hørt rykter om at TweakVi skaper ustabilitet, er dette riktig? Og tweaking av netthastighet, spesielt på lokalnett, er jo kjærkomment om det faktisk virker, i Vista går det veldig tregt for meg. AtW 8947469[/snapback] dette løste problemet for meg: (står på engelsk, er på jobb så husker ikke hva det heter på norsk ^^) Start>>Control Panel>>Programs and Features Click on ‘Turn windows features on or off’ on the left side of the screen Unchecked ‘Remote Differential Compression’ var også en ting til, som måtte deaktiveres i DOS, husker ikke hva det var men..vet heller ikke om det hjalp, siden jeg prøvde både det og det jeg beskrev over Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 (endret) det burde kanskje nevnes at tilsvarende TweakUI også finnes for Xp. 8947672[/snapback] Dette er ikke helt korrekt. Tilsvarende for Windows XP fra samme leverandør er Tweak-XP. Men TweakUI for XP er uten tvil et nyttig verktøy også, utviklet av Microsoft selv. Endret 26. juni 2007 av lysbryter Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Selv bruker jeg ikke tredjepartsprogrammer for opitmering av Windows. Bruk heller services.mcs, msconfig og regeditor. Sistnevnte må du nok ha litt veiledning for hva de ulike kommandoene gjør. Kan være riktig det ATWindsor sier om ustabilitet. Optimèr heller din nettleser for raskere visning av internettsider, i stedet for å ''tweake'' nettverket ditt generelt. I så fall oppgrader hardware på nettverket, f. eks. router med 1000Mbps. Lenke til kommentar
asimov Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 (endret) var også en ting til, som måtte deaktiveres i DOS, husker ikke hva det var men..vet heller ikke om det hjalp, siden jeg prøvde både det og det jeg beskrev over Endret 26. juni 2007 av asimov Lenke til kommentar
andylove Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Kanskje artikkelforfatter synes det er verdt å teste programvaren også? Ville jo kommet oss andre til gode om dette ble gjort. I allefall har jeg stor interesse for flere erfaringer rundt dette programmet. En annen her som mente at det meste kan bli gjort rundt services og windows sine egne funksjoner. Hva med en liten guide til dette for alle oss andre? Lenke til kommentar
iGGy Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Optimèr heller din nettleser for raskere visning av internettsider, i stedet for å ''tweake'' nettverket ditt generelt. I så fall oppgrader hardware på nettverket, f. eks. router med 1000Mbps.What the hell? Du anbefaler at folk IKKE fikser på innstillingene for sin maskin men istedet kjøper en dyrere router som på ingen måte kommer til å påvirke hastigheten med mindre man sitter på en 1gbit pipe? Lurt. Veldig lurt. Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Optimèr heller din nettleser for raskere visning av internettsider, i stedet for å ''tweake'' nettverket ditt generelt. I så fall oppgrader hardware på nettverket, f. eks. router med 1000Mbps.What the hell? Du anbefaler at folk IKKE fikser på innstillingene for sin maskin men istedet kjøper en dyrere router som på ingen måte kommer til å påvirke hastigheten med mindre man sitter på en 1gbit pipe? Lurt. Veldig lurt. 8950039[/snapback] Straw man Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå