Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCen starter ikke etter kabinettbytte.

Anbefalte innlegg

Etter at jeg til jul oppgraderte hovedkort, cpu, ram og 3D-kort på min Compaq Evo D510MT, tok jeg ut av det gamle og lånte det vekk. Så bestemte jeg meg for å sette det gamle hovedkortet, cpu, 3D-kort og ram inn i en Compaq Presario 5726 vi hadde stående (rundt 10 år gammel).

Jeg koblet til alle ledningene til det "nye" hovedkortet og satt inn i CPU, ram og 3D-kort. Jeg slet litt med å finne hvor jeg skulle koble til av/på-knapp (ledningen er 8 "slotter" stor, hvor av det er ledning i 6 av dem), hvor jeg prøvde flere steder og variasjoner. Det nærmeste jeg kom en oppstart var at CPU viften beveget litt på seg. Var blinkende grønne lys i hovedkortet, så jeg vil tro at det er strøm tilkoblet.

Jeg lånte jo vekk delene til Evo'en, så er ikke helt sikker på at jeg fikk alle ledningene med, det er f.eks. bare en ledning fra CPU viften til hovedkortet, den lille som går ned i CPU fan. Mangler jeg en som skal ned i ett strømuttak i hovedkortet også?

Har ett veldig tynt og gammelt lag med kjølepasta mellom CPU og viften, er det dette som gjør at jeg ikke kan starte PCen?

Er det strømforsyneren som er for svak?

Eller har jeg rett og slett koblet til av/på-knappen feil på?

Prøvde å beskrive problemet mitt så godt som mulig nå, er ikke erfaren med PC-bygging.

Takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...