Caddy Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Jeg har akkurat bestilt 2x120GB maxtor ATA133 disker... Jeg har ikke flere ledige "vanlige" IDE porter, men HK`et mitt, (MSI K333 ULTRA) har innebyggd RAID kontroller. Det jeg da lurer på er: Kan jeg kjøre disse diskene på RAID kontrolleren uten at jeg må kjøre RAID 0 eller 1? Altså at det kommer opp 2 partisjoner på 120gb hver og ikke bare en som d ville gjort hvis jeg kjørte de i RAID 0 ? Hvis jeg kan det, ville jeg satt pris på en beskrivelse om hva jeg må gjøre, (har ikke peiling på RAID eller RAID kontrollere) med mindre det bare er å plugge inn IDE kabelen og starte maskinen... Lenke til kommentar
letmein Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Hvis du setter diskene på de IDE portene som hører til RAID delen, så vil disse komme opp sånn som enkle disker, samme som skjer på fx. IDE1. For at disse 2 diskene skal bli som 1, altså i raid, så må dette settes opp inne i RAID BIOSen. Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 7. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2003 Takker for kjapt svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå