Gå til innhold

Taisol CGK760 m/fanadapter...

JenkaRiPS

Anbefalte innlegg

Har lest utallige artikler om bruk av fanadapter, men lurer egentlig på om det er noen her på forumet som har prøvd overstående med f.eks en Papst 8412NGML eller tilsvarende. Lurer da på tempraturer før og etter utbytting av orginalvifta,hva som fungerer best av blåse/suge, samt støy.

Lurer på å kjøpe fanadapter of Papst-vifta selv, men gidder ikke hvis tempraturforandringene blir for store.. (snakker da om økning :smile:)

Har en T-bird 1400@1610 (140*11,5) Som ligger på ca 43/49 (idle/load)

--

Tommy H.

[ Denne Melding var redigert av: JenkaRiPS på 2001-12-29 17:51 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2001-12-29 18:20, Kamerat skrev:

Lagd min egen fanadapter av Lego :smile: på min. Har fortsatt den gamle vifta på pluss er 80mm fra en gammel strømforsyning som jeg kjører på 24V. Tempen gikk ned rundt 4 grader. Viftene suger fra ribba.

Det her lukta det støy av :smile: Dette MÅ vel bråke en god del? Jeg er vel egentlig ute etter en litt mer støysvak metode enn dette...

--

Tommy H.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-29 18:27, maxmhz skrev:

Om det er best med blåse/suge kommer mest an på kjøleribba! Det er noe du må sammenligne med temp. selv.

Spurte jo om denne løsningen sammen med en Taisol CGK760 da :smile: Tror ikke det er så store avvik i produksjonen at det er STORE forskjeller fra ribbe til ribbe :lol:

--

Tommy H.

Lenke til kommentar

har Taisol CGK760 på en AMD 1,4ghz overklokka til 1600mhz (12*133),vifta gjekk kroken her idag (eine viftebladet knakk),har for øyeblikket lånt ei Delta Black Label,som bråker noke infernalsk,har bestilt ei Paps 80mm 19desibel,bør eg ta ibruk vifteadapter 60-80mm eller er det mulig å berre feste vifta direkte oppå kjøleribbene uten større problem?

sida vifta er litt stor,og vel vil blåse luft utanfor kjøleribba,vil vel effekta bli mindre enn med ei tilsvarande 60mm eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...