Gå til innhold

Erfaringer fra Maldivene?

Anbefalte innlegg

Hei,

vurderer bryllupsreise til Maldivene i høst. Noen som har erfaringer?

Priser?

Steder å bo?

Hvilke øyer er bra?

Hvor lenge kan man ligge på en strand på en tropisk øy før man blir lei?

Kombinere turen med noen dager i Dubai?

Alle tips tas i mot med takk :-)

-M

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor lenge kan man ligge på en strand på en tropisk øy før man blir lei?
Har ikke vært på maldivene, men har vært på flere små "paradisøyer" i tropene så jeg har litt efaring med temaet:

-På stranden er det få som klarer å ligge mer enn et par timer, til det er solen rett og slett for sterk.

-Snorkling er min favorittavveksling. Skulle være bra forhold for det på Maldivene. Husk å bruke t-skjorte ellers blir du solbrent.

-En hengekøy i skyggen er fin å ha.

-Ta med godt lesestoff og kanskje noen små spill.

-Flere steder har "tea time", eller ett eller annet lett mellommåltid. Det blir etter et par dager en velkommen oppdeling av dagen.

-Solnedganger er fine. :-)

-Det er først på kvelden man ser forskjellen på øyene. På noen slutter aktivitetene helt med etter middag og ved noen starter livet først etter middag. Vær klar over om dere kommer til ønsket type øy.

-Noen øyer kan ha støyende strømgeneratorer som går hele natten. Gjør litt research.

-Vær med på turer/ekskursjoner.

-Ikke være redd for øgler på rommet, de er bare eksotiske og de spiser insekter.

-Ikke gå på koraller, de er veldig skarpe og du kan få farlige infeksjoner.

-Om det er mulig vil jeg på det sterkeste anbefale å spiltte ferien mellom 2 øyer. Det er en "risikospredning" om ikke alt fungerer som forventet og dere får mye mere minner med dere hjem.

Om dere skal til en liten øy så pass på at alle måltider er inkludert slik at dere ikke blir flådd og bruker tiden til å irritere dere over det. Ja, prisen ser høyere ut først, men jeg kan love at tusenlappene går enda fortere om dere skal betale hele tiden.

Kombinere turen med noen dager i Dubai?
Høres ut som en veldig god idé. Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...