Gå til innhold

Fotografering på Gardermoen

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har vært på (eller rundt) Gardermoen for å ta bilder av fly før? Jeg var der i helgen, og fant et helt greit sted ved enden av en rullebane som jeg kunne ta bilder, men det er jo lenge etter flyet letter, så man får egentlig bare med magen til flyet.

Så da lurer jeg på om det er noen som vet om noen fine steder hvor det er mulighet til å ta noen kule bilder. Det beste er jo såklart å få komme inn på området, men det er vel heller uaktuelt (det er ganske strengt der).

Har du forslag, ta gjerne med et bilde så jeg skjønner hvor du mener :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg jo bare sett Gardemoen mens jeg mellomlander der et par ganger, men sånn som her på Sola så kan jeg ta kule bilder uansett hvor jeg står, men det kreves stativ og telelinse/zoomlinse, uten det blir det vanskelig og ta bildet utfor gjerdet.

Lenke til kommentar

Hvis du finner deg et kart, eller går inn på http://www.norgeibilder.no og skriver "gardermoen" får du en fin oversikt over flyplassen.

Hvis du så tar utgangspunkt i terminalbygget og trekker en linje rett østover (mot høyre) ser du en liten veg som går langs midten av østre rullebane. Her er det tilrettelagt for "plainspotting" og flere fine utsiktspunkter.

Ta gjerne utgangspunkt i Gardermoen Raceway og skiltingen dit. Kommer du fra Li (ved E6) kjører du bare forbi avkjøringen til motorbanen og fortsetter rett frem i svingen (vegen går 90 grader mot høyre)

Lykke til

Mvh Dan

Endret av Dan Hansen
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...