Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Stilige dieselbiler - tips & forslag?


Anbefalte innlegg

130HK'eren ja... da drar den nok bra ja :)

 

Kan jo tenke deg åssen min drar da.. med 220HK. og 410NM. :)

Helt rått.

 

Har kjørt en BMW 525IX med 218HK. V6'er og jeg synes min bil virker mye sterkere, selv om BMW'en er noe raskere på papiret.

 

Uansett så hadde ikke BMW'en sjans i en bratt oppoverbakke... hehe

8969624[/snapback]

130hk'en drar bra, ja. Selv i Passat er den tilstrekkelig. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
GigaFlow: Har 130 hesters motoren :) så går bra nok ja.

prøvde 105'ern i en Golf 2004 nå nylig, synes den gikk merkbart dårligere, spesielt tredjegiret drar bedre på Audien jeg kjører

8969575[/snapback]

130HK'eren ja... da drar den nok bra ja :)

 

Kan jo tenke deg åssen min drar da.. med 220HK. og 410NM. :)

Helt rått.

 

Har kjørt en BMW 525IX med 218HK. V6'er og jeg synes min bil virker mye sterkere, selv om BMW'en er noe raskere på papiret.

 

Uansett så hadde ikke BMW'en sjans i en bratt oppoverbakke... hehe

8969624[/snapback]

R6 i BMW`n vel?

Har aldri sett en bimmer med V6 hvertfall...

Lenke til kommentar
GigaFlow: Har 130 hesters motoren :) så går bra nok ja.

prøvde 105'ern i en Golf 2004 nå nylig, synes den gikk merkbart dårligere, spesielt tredjegiret drar bedre på Audien jeg kjører

8969575[/snapback]

130HK'eren ja... da drar den nok bra ja :)

 

Kan jo tenke deg åssen min drar da.. med 220HK. og 410NM. :)

Helt rått.

 

Har kjørt en BMW 525IX med 218HK. V6'er og jeg synes min bil virker mye sterkere, selv om BMW'en er noe raskere på papiret.

 

Uansett så hadde ikke BMW'en sjans i en bratt oppoverbakke... hehe

8969624[/snapback]

R6 i BMW`n vel?

Har aldri sett en bimmer med V6 hvertfall...

8970583[/snapback]

Du har helt rett :)

Lenke til kommentar
dieselbimmere er v6

8976116[/snapback]

Sikker på det?

2.0 motoren er vel 4 sylindret rekke 16 ventiler

2.5 motoren er 6 sylindret rekke 24 ventiler

 

Så i praksis har vel BMW kun 3 motortyper: R4, R6, V8

 

Er vel først ved 3.5 liter eller 4 liter det er V8 eller?

Endret av kremt
Lenke til kommentar
Jeg kan trygt anbefale Volvo S60 2.4D (130hk / 280Nm). Med en liten søt BSR PPC-programmerer oppnådde jeg ~475Nm og ~190hk på hjula, dette ble kjørt testet flere ganger på en skikkelig bremsebenk for å verifisere resultatet.

8966620[/snapback]

 

Har kjørt noen volvo dieseler som har gått veldig bra. Vet ikke hva som har vært gjort med dem, men kan skrive under på at disse går bra. Orginal turboen er også større enn på andre dieselmotorer(utvendig sett) har hørt ryker om noe tull med motorene. Du får også volvo(D5?) med samme motor som sitter i caravelle 2.5TDI.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Personlig er jeg veldig skeptisk til nyere volvo, det er for mye fransk i dem. en 2005 modell volvo er nesten en ren renault. Fransk er fransk og kun for spesiellt intereserte. Opel varebiler er også er renault så pass på! Mye lureri der ute! Fransk er fransk kvalitet! Det finnes andre alternativer! peugeot og citroen bør ikke være ett av dem! enda værre enn renault! både kvalitet og design! Fransk vil bestandig være fransk! styr unna! Mange biler der ute, styr unna fransk! Jævelskap!

Lenke til kommentar
Personlig er jeg veldig skeptisk til nyere volvo, det er for mye fransk i dem. en 2005 modell volvo er nesten en ren renault. Fransk er fransk og kun for spesiellt intereserte. Opel varebiler er også er renault så pass på! Mye lureri der ute! Fransk er fransk kvalitet! Det finnes andre alternativer! peugeot og citroen bør ikke være ett av dem! enda værre enn renault! både kvalitet og design! Fransk vil bestandig være fransk! styr unna! Mange biler der ute, styr unna fransk! Jævelskap!

8979621[/snapback]

 

Renault, Peugeot og Citroen er altså helt like kvalitetsmessig ? Hva med Toyotabiler som Aygo som deler plattform med disse ?

Lenke til kommentar

Dere har ikke nevnt bilen som kona mi har (som konebil).

 

2005 Opel Astra 1,9 CDTI 150 hk diesel.

Med en liten justering til 9.000,- så ble det 186 hk og 380 NM/1500 rpm og det er

g a n s k e mye :ph34r::ph34r: i en Opel Astra.

 

Utstyrspakken er Cosmo, det er svingbare bixenon, sportsseter i delskinn, justerbart understell (sport), cruise, ryggesensor, mørke vindu, alarm, regnsensor, et utrolig stereoanlegg og alt mulig rart originalutsyr på den.

 

Om du leter litt finner du en brukt sånn bil like over 200.000.

 

Den drar "greit" og selv i 6. gir i 100 (ca 1700 rpm) har du 380 NM å ta av så det burde holde en stund, - dessuten drar den bare 0.5 på langkjøring.

Endret av turboknut
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...