bruno99 Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 HK er kanskje det jeg sliter mest med å finne ut hva jeg skal ha... Det finnes en rekke modeller og varianter, men har funnet ut jeg går får asus, da er jeg et skritt nærmere, men hvilket...? Sist jeg spurte om det fikk jeg ingen svar, så jeg har funnet et http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=info&PNO=166758 Er dette et godt HK? Er det ting den skulle hatt eller ikke skulle hatt? Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 ikke velg PLUS versonene ! Har selv hatt det :S Men kan anbefale Gigabyte GA-P35-DS4 evnt. GA-P35-DS3R Lenke til kommentar
andylove Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Jeg ville faktisk ha valgt meg et ganske billig hovedkort som jeg vet kan klokkes hvis du måtte ønske det. Selv om du skal bruke det til spill-PC, så har du likevel de samme valg om med et dyrt og flott hovedkort. Kanskje med unntak av ekstreme innstillinger eller ekstra moduler. Som sagt, kjøp deg et billig og greit hovedkort som har det du trenger, og bruk pengene dine på RAM, CPU eller skjermkort. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 synes da ikke at et DS3R er så dyrt jeg da men Lenke til kommentar
andylove Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 synes da ikke at et DS3R er så dyrt jeg da men 8947468[/snapback] Sorry, Spøkelset Var ikke slik ment at jeg synes 1400,- er dyrt for et hovedkort. Det er jo litt øye som ser, men i utgangspunktet var det helt greit. Poenget mitt var at det kommer garantert en eller annet dyrt forslag som slettes ikke er nødvendig. Dessuten, man kan få P965 hovedkort i dag til en ganske hyggelig penge. Og vi alle her vet jo hva de er gode for. Selv om det er litt gamle chipsett, så funker de mer enn godt nok. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Dessuten, man kan få P965 hovedkort i dag til en ganske hyggelig penge. Og vi alle her vet jo hva de er gode for. Selv om det er litt gamle chipsett, så funker de mer enn godt nok. 8947513[/snapback] Så enig Så enig som det kan få blitt Lenke til kommentar
flugis Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Jeg har et Asus Striker Extreme og eg extremt fornøgd med det! Er også et utmerket kort til spilling. Er jo et av republic of gamers hardwaren. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Hva du bør velge kommer vel også an på hva du vil ha på det: -Et skjermkort, sli, eller crossfire -To eller tre pci spor -Inn-/Utganger, for eksempel eSata, med eller uten de eldre ps/2 kontaktene osv -Støtte for ramhastigheter, klokkemuligheter osv -Skal det være enkelt å koble på -Skal det støtte de nye vista funksjonene (mulighet til å bruke usbpinner til hurtigminne, muligheter til å koble til eksterne skjermer som viser epost, spillelister osv osv) -Med eller uten trådløst nettverk (Med, så er du mer sikret at det støttes av vista, uten, så slipper du begrensningene i støtten (draft-N, SRX osv) -Lydkvalitet. Kjenenr ikke så mye til forskjellene, men ser at de ulike kortene har ulike løsninger. -Pakkeløsninger med hk og ram, ser at bl.a asus kommer med kort med innebygd ram og det har også vært tilbud på pakkeløsninger med hk og løs DDR3 ram -Og selvsagt om man skal gå for kort som støtter kun ddr2, kun ddr3 eller begge deler Spørsmålet er vel også om du skal gå for dagens velkjente og utprøvde p965/p975 kort, de nyeste P35 kortene, elelr vente på de kommende X38 med det de har å by på av fremtidig støtte og løsninger. Det jeg har lest nå av sammenligninger hevdes at de nye X38 kortene øker pcmusklene med 20-30% i forhold til 965 kortene. Lenke til kommentar
andylove Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Jeg har et Asus Striker Extreme og eg extremt fornøgd med det!Er også et utmerket kort til spilling. Er jo et av republic of gamers hardwaren. 8947816[/snapback] Dette er hva jeg mener med at "har du kjøpt mer enn du trenger" kort. Sikkert fint om man er fornøyd med det, men jeg tror faktisk det koster mer enn det smaker. Samt at kortet kan sikkert tilby langt flere funksjoner enn du har tenkt å ta i bruk. Men skal du ha verdensrekorden i OC, så er det nok naturlig å titte etter sjukt dyre kort. For mitt vedkommende ser jeg ikke helt vitsen. En annen her nevnte X38 kortene som kommer til høsten. Jeg ville vel kanskje ha tatt en titt på slike, selv om også disse er dyre. Men hvis dette brikkesettet holder seg like godt som 975 har gjort, så er ikke investeringen så dum. Fortsatt har jeg en knapp på P965 kort, som jeg har selv. Billig er de også Lenke til kommentar
Karamell Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 (endret) Med SLi og et fornuftig chipset (650) som hovedkrav, er Asus P5N32-E SLI PLUS et av de billigste hovedkortene en finner i prisguiden. Alternativene er 590, nforce4, 915P, SiS eller et svinbillig EcS kort. Jeg ville gjort en sammenligning med XFX sitt 680i LT til 1404.- Skal du ha ASUS og SLi er jo nærmeste aktuelle konkurrent P5 N 32E SLi til 1618.- kroner. Endret 26. juni 2007 av Karamell Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Med SLI og et fornuftig chipset (650i) som hovedkrav, er Asus P5N32-E SLI PLUS et av de billigste hovedkortene en finner i prisguiden. Der tar du feil da det koster rundt en 1300-1500,- mens man finner Asus P5N-E SLI til rundt 800-1000,- og enda billigere som demovare så den faktisk til 600,- på komplett for en stund siden som demo Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 29. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2007 Har hvert bortreist, men takker for alle svar! Jeg har skjønt det slikt at det ikke var noe klokt valge det jeg fant. Så jeg får vel følge ordren å kjøpe et billigere eller et dyrere Må bare si at grunnen til at jeg så det jeg så på var at det først og drems støttet quad core, at bushastigheten var 1333MHz (vet ikke helt hva det betyr da ) at det støttet ddr3(!?) Og at jeg i utgangpunktet ville ha asus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå