kentfa Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 laster fra cd, deta legges inn på hdd, men når pcen rebooter og "detecting ide drives" så finner den ikke hdd en, og istedet begynner å laste win på nytt! hvordan får jeg bios til å finne hdd? vet bios om hdd i og med at jeg får lagt inn data fra cdromen? når jeg booter uten cd får jeg "pxe-E61: media test failure, check cable" , men den må da være riktig Lenke til kommentar
Gullars Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 hadde omtrent samme problem. skifta om ide-kabelen frå master til cable select så fungerte det finfint Lenke til kommentar
kentfa Skrevet 6. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2003 ser ut til å funke bra, takk for hjelpa!! spiller det noe rolle om cd romen er master eller slave? de sitter på samme bus. bør jeg ha hdd på egen bus? er det likegyldig om brenneren er på samme bus som hdden eller ikke ? Lenke til kommentar
Gullars Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 bra at eg kunne hjelpa deg Trur ikkje det skalha så mykje å seia, men ein "gyllen regel" kan vera å ha hdd som master på ide1, brennar som master på ide2 og cd/dvd som slave på ide2 det har eg sjølv og det fungerer fint 8) Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Er slik jeg har det også: IDE1 master : 40g 7200 WD HD IDE1 slave : 80g 5400rpm WD HD IDE2 master : 40x brenner IDE2 slave : DVD Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 de to enhetene som brukes mest burde være på hver sin kabel, og de to enhetene som brukes samtidig burde være på hver sin kabel. Lenke til kommentar
chimera Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Har det slik IRQ 14 Channel 0 Master IBM-DTLA30740 Slave IBM-ISAB32418 Channel 1 Master Lite-On 48125W Slave Pioneer 117RD-0117 IRQ 11 Ingen IRQ10 Channel 0 Master WD800JB-CRA Master WD800JB-CRA Channel 1 Master WD800JB-CRA Slave Ingen Hadde samme problem som deg en gang med en 60GXP IBM disk, men ;skifta kabel og alt funka... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå