Gå til innhold

Ny maskin bestilt, god deal?

Anbefalte innlegg

Jeg har bestilt ny maskin igjennom jobben, så lurer jeg bare på folk mener det er verdt det. Valget av diverse deler har blitt litt begrenset da den shoppen jobben har ikke selget hva som helst.

Maskinen

Jeg betaler 9300,- for alt med frakt og sammen setting av maskinen (slipper jeg å motta defekte deler og utsette å få maskinen i hus ytterligere) Det er også en Zalman viftestyring jeg ikke fant i prisguiden med i prisen. Og minnet hadde det flotte navnet Nvidia SLi ready(vet, er ikke noe forskjell fra vanlige, men det frista! :D), som var litt dyrere enn de som ligger i handlekruven min.

Kan også nevne at jeg fikk en 400GB S-ata igjennom jobben (som kanskje kan regnes med i prisen:D)

Hva synes dere, verd det? Og hvordan er ytelsen på maskinen ca.? (Jeg vet skjermkortet ikke er noe utrolig mye å skryte av, men mitt 6600GT AGP holder egentlig til mitt formål..)

mvh.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med viftestyring og 400GB HDD er dette en god deal ja. Om det i tillegg er en PC som trekkes av bruttolønn, er det en kjempedeal! :thumbup:

Edit; selv uten 400GB er det egentlig en god deal. Du hadde nok fått mye det samme til den prisen fra Netshop om du tok kontakt med dem pr mail, men med 400 GB og viftestyring er det en veldig god deal. Og som sagt, trekkes det av bruttolønn, er det :thumbup:

Endret av Sovehest
Lenke til kommentar
Med viftestyring og 400GB HDD er dette en god deal ja. Om det i tillegg er en PC som trekkes av bruttolønn, er det en kjempedeal!  :thumbup:

Edit; selv uten 400GB er det egentlig en god deal. Du hadde nok fått mye det samme til den prisen fra Netshop om du tok kontakt med dem pr mail, men med 400 GB og viftestyring er det en veldig god deal. Og som sagt, trekkes det av bruttolønn, er det :thumbup:

8946219[/snapback]

Nei, går ikke igjennom brutto desverre :| Men burde kanskje prøvd på det ja! :p

Prisene som jeg får igjennom jobben er noe lik den du finner på webshoppene, men når jeg slipper frakt blir det fort litt billigere, jeg tror jeg sparer rundt 1000,- i forhold til webshop-pris. Det som og er veldig greit, hvis noe går i stykker bestiller jeg bare opp ny del og bytter med en gang den kommer (noe som tar 1-2dager hvis delen er på lager) og jeg slipper det med å sende inn delen som skal feilsøkes på og så evt sende ny tilbake o.l.

Jeg vet at skjermkortet ikke er noe å skryte av, men som jeg sa. Mitt 6600GT var egentlig bra nokk, så jeg tar heller å bytter skjermkort hvis det blir nødvendig senere. Jeg har heatpipe på mitt nåværende skjermkort og det virker utrolig bra så lenge du har litt luftsirkulasjon.

- Gøy å høre at jeg ikke har gjort noe dumt :D

Lenke til kommentar

Mindre webshoper som f.eks. Netshop kan være behjelpelig med å tilpasse prisene til det man får ut av prisguiden. Da slipper man unna med "en frakt". Du må nok fortsatt betale for bygging de fleste steder.

For mange holder det fortsatt med 8600. Jeg har selv for tiden 6600 GT, og det holder koken i de fleste spill jeg spiller i dag.

Til en som ikke skal spille de nyeste spillene på fullt var dette en god PC til en god pris. Med den HDDen er det en super pris, men undersøk det med bruttotrekk. Bedriften taper ingenting på det.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...