zetlitz Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Alder: 30 år Bosted: Trondheim Kamera: Nikon D3 Hvor lenge har du holdt på: I underkant av 20 år, men det er først de siste tre årene det har tatt av, og blitt litt mere enn en hobby. Hvilken andre kameraer har du: Nikon D50, Nikon D200, Nikon D300. Hvordan kom du på denne interessen: Aner ikke. Lenke til kommentar
Ivar_Schiager Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 -Alder: Født juni 1957. Jeg er med andre ord ikke eldst, (men ikke langt unna) -Bosted: 0-16 år: Redalen - Gjøvik 16-19 år: Nærøy i N. Trøndelag, 19-21 år: Ibestad og Harstad i Troms 21-24: på Nesset i Levanger, 24-28 år: Berlevåg 28-32 år: Kristiansand og Drammen 32-42 år: Berlevåg 42---: Drammen -Kamera: Nikon D40X -Hvor lenge har du holdt på: siden 1976, men litt fravær på 90-tallet -Hvilken andre kameraer har du: Nikkormat Ft2, Nikon FE med MD 12, Nikon FM 10 -Hvordan kom du på denne interessen: alltid vært der fordi mor "dokumenterte" oss i familien. Men kamera var uoppnåelig, om jeg ser bort fra et enkelt Agfa apparat med proprietær filmkasset og kvadratisk bildeformat, fra jeg var 10 år. Det ble med det til SLR ble oppnåelig da jeg begynte å tjene penger selv i 1976, og lærte mørkeromsarbeid på skolen jeg jobbet. I forsvaret var det mørkerom, på lærerskolen var det mørkerom og på Berlevåg skole var det mørkerom. I tillegg ble det mye dias. Husker ikke sist jeg var i et mørkerom. Det er så lite familievennlig... Digital fotografi har åpnet en helt ny fotoverden for meg. Det koster jo "ingenting"! Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 -Alder: 18 år -Bosted: Bergen -Kamera: 40D -Hvor lenge har du holdt på: 1 år -Hvilken andre kameraer har du: 400D -Hvordan kom du på denne interessen: Stor andel av familien min er/var aktive hobbyfotografer - noe som sikkert har påvirket meg, men jeg tror at min lidenskap etter å komponere bilder med øynene mine uten kamera i x antall år fikk meg til å plukke opp en opptaksform, dvs. fotoapparat. Bah.. Lenke til kommentar
Per69 Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 (endret) Alder: 38år Bosted: Bergen Kamera: EOS 20D Hvor lenge har du holdt på?: Tja...vel... Det er litt på og mye av, men det er vel ca 28 år siden jeg lånte meg det første kameraet. Første SLR kjøpte jeg i 1993... tror jeg. Det var EOS 500. Hvilke andre kameraer har du? Pentax Optio WP Hvordan kom du på denne interessen? Jeg var flink til å tegne som barn. Foto var en naturlig utvidelse av dette. Dessuten ble jeg sterkt påvirket av å lese i National Geographic... og drømte nok egentlig om å bli fotojournalist. Men det ble jeg ikke. Endret 11. mai 2008 av Per69 Lenke til kommentar
Leopoldleo Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Alder: 24 Bosted: Trondheim Kamera: Nikon D300 Hvor lenge har du holdt på?: Tja, vanskelig å si, begynte å leke med fatterns speilreflekser når jeg var 10 kanskje, og fikk mitt eget speilrefleks i konfirmasjonsgave. Hvilke andre kameraer har du?: Nikon F70, Panasonic Lumix LX-2 Hvordan kom du på denne interessen?: Pappa er fotograf, så har fått den inn med teskjeer, og etterhvert skuffer. Interressen har således alltid vært der, har først i det siste tatt av og jeg har bestemt meg for å satse. Har søkt Bachelor of Photography ved Griffith university, Brisbane, Australia. Lenke til kommentar
beccarella Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 -Alder : straks 27år. -Bosted : Kolbu på Toten/Oppland. -Kamera : Nikon D200. -Hvor lenge har du holdt på : Interessen for å ta bilder har vart i mange år, men først da jeg kjøpte meg DSLR for ca. 1,5år siden at jeg virkelig begynte å utvikle interessen. -Hvilken andre kameraer har du : To stk analoge Olympus og et stk Nikon Coolpix 5900. -Hvordan kom du på denne interessen : Har alltid vært glad i å ta bilder, men mest for dokumentasjon av hendelser. Det var først da jeg fikk meg dig.speilrefleks at det kunstneriske og kreative aspektet ved det begynte å utvikle seg for alvor! Nå er målet å komme seg opp og fram og forhåpentligvis etterhvert kunne leve av interessen! :-) Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 -Alder: 31 -Bosted: Trondheim -Kamera: Nikon D300 -Hvor lenge har du holdt på: Ca 1år -Hvilke andre kamera har du: Ingen, solgte nettop et canon350d (crapkamera btw..) -Hvordan kom du på denne interessen: Alltid hatt ønske om å kunne ta bra bilder (hvem har ikke det?) Jeg også hatt interesse i noen år, men først det siste året ca jeg har hatt DSLR og prøvd å legge litt mer sjel i det fremfor bare partybilder på en sliten fest.. Ingen ambisjoner om å leve av foto, men har lyst til å lære så mye jeg kan likevel. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Alder: 18. Bosted: Kaupanger. Kamera: Canon 400D. Holdt på: Alltid hatt et kompat kamera for hånden, siden jeg var ti: Digitalt, først når jeg fikk Canon i 2006 at interessen virkelig tok av. Hvordan jeg ble interessert: Fikk 400D til julegave. Love at first sight! Lenke til kommentar
Seffis Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Alder: 20 Bosted: Finnsnes, Troms Kamera: Nikon D50 Holdt på i: 3.5 år Andre Kameraer: Nikon Coolpix 3700(Første kamera) Hvordan jeg ble interessert Så noen digitale bilder for 4 år siden, skarpheten og kvaliteten fasinerte meg, ville derfor prøve dette selv og se om foto kunne være noe for meg..og det var det. Har også en far som har drevet mye med foto før i tiden. (Første post ) Lenke til kommentar
modin Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Alder: 23 Kamera: Canon 350D Andre Kameraer: Fed2, Pentax Spotmatic, Nikkormat FTn, Praktica L, Olympus XA2, Zenit 12XP og opptikk til Nikon F og M42... Lenke til kommentar
perottol Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Alder: 73-modell Bosted: Trondheim, Møllenberg Kamera: D300 Hvor lenge: siden -85 Andre kameraer: Ixus 400, Nikon F70, Nikon 301, Hvordan interessert: Fattern var fotograf. Lenke til kommentar
Darksouled Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Er vel egentlig mest en forum-stalker, men får vel skrive meg inn allikevel. Alder: 25 Bosted: Stord, men flytter til Sarpsborg om en måned for å jobbe. Kamera: Konica Minolta Dynax 5D, men skal oppgradere samlingen med en Nikon D3 fordi jeg får råd. Hvor lenge har du holdt på: Fotografert "seriøst" siden 2003. Hvilken andre kameraer har du: Ingen. Har ikke noe trang til å samle på gammelt utstyr. Hvordan kom du på denne interessen: Fikk lyst til å anskaffe meg kamera for å bevare villmarksminner, men så aldri gleden i å fotografere med film. Lenke til kommentar
ovrebekk Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Aldder: 26 år Bosted: Trondheim Kamera: Nikon D200 Holdt på med foto siden 2000 omtrent. Jeg hadde Nikon D70 og Nikon Coolpix 995 tidligere, men de er solgt nå. Min fotointeresse startet idet jeg fant et gammelt, helvmanuelt Mamya speilrefleks i skapet til mor. Lenke til kommentar
mamama Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 (endret) -Alder : 20 -Bosted : Bergen -Kamera : Nikon D70 -Hvor lenge har jeg holdt på : 3 år -Hvilken andre kameraer har jeg : Har bare D70 -Hvordan kom jeg på denne interessen : Kjøpte et plastic fantastic kamera på elkjøp til 600,- eller noe. Fant ut at jeg likte fotografering og kjøpte meg et kodak kamera. Fant ut at jeg likte fotografering enda bedre og gikk til anskaffelse av D70. Mvh Mads Maurstad Endret 21. mai 2008 av mamama Lenke til kommentar
thomsi1607 Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Alder:Akkurat fylt 19 så er akkurat over atten:) Bosted:Oslo Kamera:Jeg har litt forskjellige hus, men det er nok 5D og MKIIn jeg bruker mest. Hvor lenge har du holdt på:Jeg har fotografert i mange år, er vel kanskje blitt åtte/ni år nå, men har bare holdt på med profesjonell fotografering de siste fire. Da hovedsaklig pressefotografering, men jeg har også gjort mye reportasje og portrettering. Hvilken andre kameraer har du:Har litt forskjellige hus til forskjelige typer fotografering, men det jeg har mest følelser for må være mitt første Canon EOS 888, som fortsatt står på guttehylla på rommet mitt. Hvordan kom du på denne interessen:Har alltid vært interessert i lyd og bilde og er vel egentlig bare tilfeldigheter at det til slutt ble fotografering. Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Alder: 22 år Bosted: Moss Kamera: Nikon D80 Hvor lenge har du holdt på: 4-5 år på hobby basis. Hvilken andre kameraer har du: Canon Powershot S2 IS Hvordan kom du på denne interessen: uvvist. Har mange hobbyer og liker å holde på med ting som kan oppgraderes og utvikles. Dingser er kult Lenke til kommentar
victoryseieren Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 (endret) Alder: 20 Bosted: Sarpsborg Kamera: Søstra mitt sitt Canon EOS 350D Hvor lenge har du holdt på: Begynte vel litt for 4 år siden når jeg fikk videokamera, og kompisen min hadde skaffa seg et dårlig digitalkamera, tok bilder av skateing. Men så fikk søstra mi et 350D i 2006, og siden den gang har det blitt tatt masse bilder av mye rart, men det er fortsatt bare en hobby... Hvilken andre kameraer har du: Nja, videokameraer teller ikke her, så nei, har ingen andre. Hvordan kom du på denne interessen: Har alltid likt å ta bilder/film siden 2004, alltid likt det digitale. Link til bilder jeg har tatt: http://victorcs.deviantart.com/ Endret 2. juni 2008 av victoryseieren Lenke til kommentar
mamama Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Hva om man i tillegg linker til bilder man har tatt? Lenke til kommentar
Brunøye Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Alder: 18 år Bosted: Tromsø Kamera: Nikon D300 (veldig lyst på D3, så den kommer vel snart) Hvor lenge har du holdt på: Har hele tiden likt og ta bilder, men min første speilrefleks kjøpt jeg før ca 2 mnd som er D300 Hvilken andre kameraer har du: Har ikke peiling på hva dem heter, har et canon kompaktkamera liggende en eller annen plass. Objektiver: sigma 17-80 mm, Nikon 14mm F2.8 AF-D ED, nikkor 55-200 mm og no nikkor 80-400 mm. Slengte med en ting til, siden det er kjekt og vite hvordan objektiver folk har Lenke til kommentar
dfens Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Alder: 30 år Bosted: Tromsø Kamera: Canon 40D Hvor lenge har du holdt på: Siden 2006 da jeg ble sendt på fotokurs som spesielt skulle omhandle speilrefleks men og forklarte mye om foto generelt. Lånte da et 350D på jobben, som jeg holdt på litt vel lenge før jeg leverte det tilbake Hvilke andre kameraer har du: Sony kompaktkamera Hvordan kom du på denne interessen: Mange grunner; har hatt interesse av foto lenge, sikkert fordi min far tok mye bilder. Satt og leste lenge i fotobøkene hans. Han er ikke så interessert i foto lengre, men kanskje min aktivtet vil gi han en liten dytt så han tar det opp igjen. Kjøpte meg speilrefleks hovedsaklig for å ta bilder av sønnen min, og i lengden spare litt penger på å ta bilder selv i steden for å benytte profesjonell fotograf. Har brukt for mye penger på fotoutstyr nå til å noensinne tjene det inn igjen... Kjøpte óg kamera for å tvinge meg mer ut i naturen. På den måte får jeg samboeren og sønnen min med ut i fjellet som ligger rett bak huset. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå