Gå til innhold

Fotografer over 18 her inne?

Anbefalte innlegg

Alder: 38

Kamera: D300

Hvor lenge har du holdt på: ca.25 år

Hvilken andre kameraer har du: Har hatt Nikon D50, Olympus C-5050, pluss et par Canon Ixus, 1stk panasonic (mener jeg det var)

Hvordan kom du på denne interessen: En slekting som fikk meg interessert i speilrefleks for 5-6 år siden, men har alltid tatt bilder. Hadde foto som valgfag på skolen, men det var ikke det som satt igang interessen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alder: 22

Kamera: 40D

Hvor lenge har du holdt på: ca. 2 år, men bare 2 måneder med dslr.

Hvilken andre kameraer har du: HP Photosmart 612, Nokia N73.

Hvordan kom du på denne interessen: Vanskelig spørsmål. I 2003(?) kjøpte jeg mitt HP Photosmart 612 for penger jeg tjente på budjobb for Altaposten. Dette var på den tiden et ålreit digitaltkamera, men som i dag ikke er brukelig. Pàppa fotograferte mye på 80 og 90 tallet, og har i dag et gammelt Nikon analogt kamera som i fjor, fortsatt virket! Interessen kom vel kanskje ikke da, men med det levende mediet på Medier & Kommunikasjon, Alta Vgs. Ulf Dahlslett, tidligere fotograf for NRK, lærte meg film og videoproduksjon. Alt dette har gjort at jeg har fattet interessen for foto. Drømmen er å jobbe med det i en avis eller ett magasin.

Lenke til kommentar

Vil ikke kalle meg fotograf, men jeg tar da en del bilder. Er kun i det siste jeg faktisk har tenkt over bildene mine og tatt de for å få fine bilder. Før var det mer det at det var gøy å løpe rundt og knipse litt uten at resultatet var så viktig.

-Alder: 21

-Kamera: D60

-Hvor lenge har du holdt på: Tatt bilder hele livet, dslr siden i sommer

-Hvilken andre kameraer har du: Pentax program a (har ikke blitt brukt på noen år nå, litt synd egentlig)

-Hvordan kom du på denne interessen: Fant min fars gamle utstyr

Lenke til kommentar

- 27 år

- London

- Nikon D90

- Holdt på med foto (entusiast) i 8-9 år nå. Digitalt siden 04/05.

- Har et Nikon D80 som skal selges. Har et Holga i medium format, Polaroid kamera + ett haug gammelt Minolta kamera 35mm

- Har alltid intressert meg mer for fotografi som medium enn andre former for visuell kreativitet. Det begynte vel smått i fjortis alderen.

Jobber forøvrig som foto retusjerer her i London så foto og billedbehandling er vel livet mitt for tiden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Alder: 21 om 4 dager (1988-mod)

Kamera: Olympus E-510

Hvor lenge har du holdt på: Såkalt aktivt i et halvt år. Før det, var det kun snapshots.

Hvilken andre kameraer har du: Fujifilm Finepix A202 og Vivicam 4100

Hvordan kom du på denne interessen: Har alltid likt å se bra bilder i aviser, blader og på nettet. Kjøpte meg Finepixen til konfirmasjonen og tok hovedsaklig snapshots, men prøvde også på en del landskapsbilder som jeg ble fornøyd med da. "Oppgraderte" senere til et annet kompaktkamera som ble utforsket litt mer og for et halvårs tid siden (rundt August) satte jeg klutene til for fullt og kjøpte meg et speilrefleks som jeg enda ikke har angret en dag på. Selv om det blir enkelte dødperioder med dårlig motivasjon, kommer den ekstra sterkt tilbake når den først kommer.

Lenke til kommentar

Alder: 33

Kamera: Canon 20D

Hvor lenge har du holdt på: Kjøpte mitt første brukte speilrefleks for uhm - snart ti år siden.

Hvilke andre kameraer har du: Canon S70, Canon EOS 300

Hvordan kom du på denne interessen: Har alltid vært gøy å ta bilder, helt fra jeg fikk prøve tantes polariodkamera som sjuåring. :) Hadde analogt kompaktkamera i noen år, men det var først da jeg fikk speilrefleks at det ble virkelig interessant å ta bilder..

Lenke til kommentar

Alder: 50

Kamera: Nikon D300

Hvor lenge har du holdt på: Hadde et analogt Pentax da jeg var ung, og tok mye bilder. Etterhvert tok politikk og samfunnsengasjement over - inntil jeg fikk dette (spesielt politikk) helt opp i halsen mot slutten av 80-tallet. Kjøpte etterhvert et Fuji S9600 da jeg fant å ville ta opp igjen denne interessen som hadde gitt meg så mye glede. Fant fort ut at at det var like gøy som før på tross av de nye digitale hindringene.

Koser meg nå veldig med min D300 som ble anskaffet til jul 2008, men har en veldig sterk "perler for svin" - følelse når jeg er ute for å ta bilder....

Jobber veldig med å mestre teknikken både på kamera og PC, men begynner så smått å få "kontrollen" på det.

Er ikke så aktiv i forumet selv, men er egentlig ganske ofte inne og leser....

Lenke til kommentar

Alder: Født april,1980. Go figure :tease:

Kamera: Signaturkameraet, Fujifilm finepix A204,Fujifilm Finepix Z5,

Hvor lenge:Begynte vel for ca i 2003, da jeg kjøpte A204 og tok noen bilder jeg ble fornøyd med

Interessen: Først og fremst; er bare som så mange andre her inne, hobbyamatør. Men veldig ivrig da :thumbup:

Mars 2008 kjøpte jeg meg K10D-kit fra statene pga dollarkursen og en interesse for å ta ting et lite skritt videre. Så har det gått slag i slag, yppet meg på å ta bilder til bildekritikk som ikke burde, fått skryt i ett forum for så å få slakt i et annet for samme bilde, og interessen øker dag for dag, bilde for bilde. Pr.26/1-09 har jeg tatt 6023 bilder på Pentaxen.

Lenke til kommentar

Alder: 25

Kamera: Canon 40D

Hvor lenge har du holdt på: ca 2år.

Hvilke andre kameraer har du: Noen kompaktkameraer og 2stk eldre Pentax SLR som jeg må prøve ut.

Hvordan kom du på denne interessen: Egentlig er jeg opptatt av film og video, men foto på en god nr 2. Jeg mener at foto/film/video går hånd i hånd og når jeg dyrker fotolidenskapen min, blir jeg også en bedre film/video fotograf.

Lenke til kommentar

Alder: 19

Kamera: Panasonic DMC-LX3

Hvor lenge har du holdt på: Har hatt en til-og-fra interesse, men nå veier til tyngst

Hvilken andre kameraer har du: Et eldre SLR av typen Nikon FE2 og et flattrampet Nikon E775

Hvordan kom du på denne interessen: Spontangreie i og med at jeg driver med paragliding og ville bli bedre til å ta skikkelige bilder for å dokumentere utflukter og sånt. Har tidl. vært svært interessert i filming og redigering. Jeg vil aldri komme til å kjøpe meg speilrefleks.

Endret av Propofol
Lenke til kommentar

Alder: 26

Kamera: Nikon D2Xs

Hvor lenge har du holdt på: Holdt på i snart 2 år, med sterkt økende intresse.

Hvilken andre kameraer har du: Samboern har lyst på ny kompakt, så det blir nok en LX-3 ganske snart.

Hvordan kom du på denne interessen: Fikk låne en D80 for 3 år siden, etter det ble det spart lenge og hardt til jeg fikk pengene til en D80 med 18-70.. Har bare ballet på seg etter det.

Lenke til kommentar

Hai : )

-Alder : 18

-Kamera : D700

-Hvor lenge har du holdt på : ca et halvår

-Hvilken andre kameraer har du : Ingen akkurat nå

-Hvordan kom du på denne interessen : Alltid vært interessert i fotografi, men oppgraderte for en kort stund siden opp til dslr.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Alder: 33

Kamera: D90

Hvor lenge har du holdt på: Siden November 08. Men det er kun i det siste at det har tatt litt av :)

Hvilken andre kameraer har du: D60 og Olympus Tough 8000

Hvordan kom du på denne interessen: Begynte å padle for noen år siden og oppdaget gleden med å ta bilder når jeg var ute i kajakken. Først med mobilen, deretter med vanntett olympus kamera. Plutselig gikk jeg inn i en Japan Photo butikk for å kikke litt og kom ut med et D60 et lite kvarter etterpå.

Endret av ringperm
Lenke til kommentar

Alder: 18

Kamera: D700

Hvor lenge har du holdt på: Siden 2005/6-ish

Hvilken andre kameraer har du: F100 og FG

Hvordan kom du på denne interessen: Fikk låne kamera til far og ble mer og mer interessert i å ta bilder, så begynte jeg på medier og kommunikasjon

Lenke til kommentar

Alder: 19

Kamera: 5D

Hvor lenge har du holdt på: Siden mai 2007

Hvilken andre kameraer har du: 40D og 400D

Hvordan kom du på denne interessen: Har alltid vært interessert i det visuelle og fotografi hjelper meg med å fange øyeblikk og gjenskape idéer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...