Gå til innhold

Hvordan få Duke Nukem 3D til å virke på XP


Anbefalte innlegg

Heia. Fant akkurat Duke Nukem nederst i en skuff, så jeg tenkte jeg skulle spille litt. Eneste problemet er bare at jeg ikke skjønner hvordan jeg starter det.

 

Jeg har funnet Setup.EXE og installert, men det eneste som skjer er at det kommer en BAT-fil som er åpner og lukker seg i løpet av et mikrosekund når jeg klikker på den. I bat-filen (høyreklikk+edit) står det:

 

C:

cd \DUKE3D

DUKE3D

 

Det står at jeg skal skrive Duke3D i "current directory" når jeg leser hjelpeteksten, men med tanke på at det liten mulighet for det på XP lurer jeg på om det er noen annen måte å spille det på? Jeg har en fil som heter Duke3D.EXE, men når jeg trykker på den popper det bare opp en "cmd-bar"(den boksen som kommer opp når jeg skriver CMD i "kjør") som forsvinner igjen etter et mikrosekund.

 

Noen som har noen tips på hvordan jeg kan få dette til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det virker som om sound-options har blitt "disabled". Når jeg går i Soundsetup inne i spillet står lyd og musikk på "OFF", men jeg kan ikke forandre. Spillet har tydeligvis også fått med seg at jeg ikke har lyd ettersom den har gjort alle valgene gråe istedenfor den orginale orange.

Lenke til kommentar
Det virker som om sound-options har blitt "disabled". Når jeg går i Soundsetup inne i spillet står lyd og musikk på "OFF", men jeg kan ikke forandre. Spillet har tydeligvis også fått med seg at jeg ikke har lyd ettersom den har gjort alle valgene gråe istedenfor den orginale orange.

8946934[/snapback]

 

 

Hei!

 

Kjør spillet igjennom dosbox så vil du ikke få noen problemer med lyden. Hvis du fortsatt sliter, last ned vdmsound emuleringsprogramvare i tillegg.

Lenke til kommentar
Det virker som om sound-options har blitt "disabled". Når jeg går i Soundsetup inne i spillet står lyd og musikk på "OFF", men jeg kan ikke forandre. Spillet har tydeligvis også fått med seg at jeg ikke har lyd ettersom den har gjort alle valgene gråe istedenfor den orginale orange.

8946934[/snapback]

 

 

Hei!

 

Kjør spillet igjennom dosbox så vil du ikke få noen problemer med lyden. Hvis du fortsatt sliter, last ned vdmsound emuleringsprogramvare i tillegg.

8947028[/snapback]

 

Hva er dosbox og hvordan funker vdmsound? Hva gjør jeg for å bruke vdmsound?

Lenke til kommentar
Det virker som om sound-options har blitt "disabled". Når jeg går i Soundsetup inne i spillet står lyd og musikk på "OFF", men jeg kan ikke forandre. Spillet har tydeligvis også fått med seg at jeg ikke har lyd ettersom den har gjort alle valgene gråe istedenfor den orginale orange.

8946934[/snapback]

 

 

Hei!

 

Kjør spillet igjennom dosbox så vil du ikke få noen problemer med lyden. Hvis du fortsatt sliter, last ned vdmsound emuleringsprogramvare i tillegg.

8947028[/snapback]

 

Hva er dosbox og hvordan funker vdmsound? Hva gjør jeg for å bruke vdmsound?

8949234[/snapback]

 

 

Abandonia

 

På denne siden finner du en grei instruksjon på både vdmsound og dosbox.

 

Kan være en idè å bruke d-fend til dosbox dersom du ikke er vant til msdos.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...