Gå til innhold

Nødvendig med nytt lydkort? [Løst]

Anbefalte innlegg

Har for øyeblikket Razer Barracuda AC-1 lydkortet, og også hodetelefonene Razer Barracuda HP-1. Er ikke fornøyd med noen av disse produktene, og etter et halvt års venting på beta drivere for lydkortet til Vista har jeg gitt opp Razer for godt.

Etter å ha lest en del positive omtaler av Beyerdynamic DT 770 Pro, bestemte jeg meg for å kjøpe disse. Disse ble også kåret til best i test av Hardware.no for ikke så lenge siden.

Spørsmålet mitt er vel om jeg kan nøye meg med onboard sound, eller bør jeg kjøpe et separat lydkort? Kommer til å bruke hodetelefonene til både musikk og spilling. Disse har ikke noe 7.1 lyd og annet dilldall, så er det da nødvending å kjøpe lydkort til mange tusen?

Hvis jeg bør kjøpe noe lydkort, hvilket bør jeg kjøpe for mitt bruk? Er ikke keen på å bruke så sinnsykt mye mer cash nå hvis det ikke absolutt er nødvendig, men lar meg lett overtale hvis noen kommer med noen gode begrunnelser :)

Endret av BubbaHubba
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil anbefale deg å prøve med det integrerte lydkortet først sammen med det nye headsettet. Opplever du statisk støy eller annen støy, eller får problemer med f.eks drivere, vil det nok være hensiktsmessig med nytt lydkort.

Om du blir fornøyd med det integrerte lydkortet er det jo penger og arbeid spart :)

Men når sant skal sies har jeg ihvertfall opplevd at integrerte løsninger lider av f.eks veldig svak, men hørbar, støy når jeg scroller. Jeg har også hørt andre fortelle om svak during, og noen har opplevd knitring.

Men det finnes jo flere forskjellige integrerte løsninger på de ulike hovedkortene. Noen vil alltid være bedre enn andre, og vice versa.

Endret av skag1
Lenke til kommentar
Har for øyeblikket Razer Barracuda AC-1 lydkortet, og også hodetelefonene Razer Barracuda HP-1. Er ikke  fornøyd med noen av disse produktene, og etter et halvt års venting på beta drivere for lydkortet til Vista har jeg gitt opp Razer for godt.

Etter å ha lest en del positive omtaler av Beyerdynamic DT 770 Pro, bestemte jeg meg for å kjøpe disse. Disse ble også kåret til best i test av Hardware.no for ikke så lenge siden.

Spørsmålet mitt er vel om jeg kan nøye meg med onboard sound, eller bør jeg kjøpe et separat lydkort? Kommer til å bruke hodetelefonene til både musikk og spilling. Disse har ikke noe 7.1 lyd og annet dilldall, så er det da nødvending å kjøpe lydkort til mange tusen?

Hvis jeg bør kjøpe noe lydkort, hvilket bør jeg kjøpe for mitt bruk? Er ikke keen på å bruke så sinnsykt mye mer cash nå hvis det ikke absolutt er nødvendig, men lar meg lett overtale hvis noen kommer med noen gode begrunnelser :)

8945710[/snapback]

Dybden i spesielt bassen (og generelt opp gjennom spekteret) er spesielt dårlig i integrerte løsninger. Et dedikert lydkort er absolutt å anbefale. :)

Jeg synes ivhertfall overgangen ifra Realtek drit (7.1 det også, men fortsatt noe drit) til X-FI, og lyden ble mye bedre. :)

(spesielt i spill)

Ps: Bilder i signaturen er ikke lov.

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Takker for svar, men et nytt spørsmål har dukket opp etter at jeg leste en annen omtale.

I have tried it and I was right. These are THE gaming headphones in my opinion. You'll need to amplify them well but once done there's probably no other closed headphone to touch these for gaming. The gratiness still hasn't gone away so I have no further comments to make about the sound. Good fun, but not for general listening, although I will undoubtedly get some of those old blues records out to have a listen on this. Now, excuse me while I weld these to my gaming PC...
Les hele omtalen

Hva mener han med amplify, og hvordan gjøres dette?

Lenke til kommentar
Takker for svar, men et nytt spørsmål har dukket opp etter at jeg leste en annen omtale.

I have tried it and I was right. These are THE gaming headphones in my opinion. You'll need to amplify them well but once done there's probably no other closed headphone to touch these for gaming. The gratiness still hasn't gone away so I have no further comments to make about the sound. Good fun, but not for general listening, although I will undoubtedly get some of those old blues records out to have a listen on this. Now, excuse me while I weld these to my gaming PC...
Les hele omtalen

8945804[/snapback]

Amplify = forsterke. Det vil si at du trenger en hodetelefonforsterker fordi de ikke er lettdrevne nok til å kobles rett på lydkortet.

Hodetelefoner på integrert lydkort er håpløst, det er alt for høyt støygulv på linjeutgangene, og særlig på de som er koblet gjennom PCen til frontkontakter.

Få tak i et enkelt stereokort som f.eks ESI Juli@, og du vil ikke angre. I tillegg til at du ikke hører støygulvet på vanlige volum får du mye fastere lydgjengivelse med ordentlig elektronikk.

Lenke til kommentar

hmm..litt merkelig at hardware.no ikke opplyste noe om dette gjennom deres tester nylig. De brukte tilogmed hodetelefonene på en ipod.

Men dette stereokortet du snakker om, er det et vanlig pci kort man bruker i tillegg til et lydkort eller erstatter dette lydkortet? Eller er stereokort det samme som lydkort? Ikke helt inni dette hifi greiene.

Jeg sjekket også ut en del hodetelefonsforsterkere, og disse var svindyre. Kostet buksa og vel så det.

Les hele omtalen

8945804[/snapback]

Amplify = forsterke. Det vil si at du trenger en hodetelefonforsterker fordi de ikke er lettdrevne nok til å kobles rett på lydkortet.

Hodetelefoner på integrert lydkort er håpløst, det er alt for høyt støygulv på linjeutgangene, og særlig på de som er koblet gjennom PCen til frontkontakter.

Få tak i et enkelt stereokort som f.eks ESI Juli@, og du vil ikke angre. I tillegg til at du ikke hører støygulvet på vanlige volum får du mye fastere lydgjengivelse med ordentlig elektronikk.

8948670[/snapback]

Lenke til kommentar
Til spilling så kommer de nok altfor kort.

Selv er jeg svært fornøyd med den virtuelle surrounden til mitt X-FI lydkort.

8952167[/snapback]

Hodetelefonene eller det integrerte lydkortet?

Hvis du mente hodetelefonene, hvorfor?

Lenke til kommentar

ESI er et lydkort, enkelt og greit. Det erstatter andre lydkort du har installert, eller du kan velge å bytte mellom flere installerte lydkort i Windows.

Jeg tror HW.no testet DT770pro i 80ohm-versjonen, som skal gå greit å drive med en ipod eller lydkort, men standardutgaven er på 250ohm og er noe mer tungdrevet.

Om hodetelefonene egentlig trenger forsterkning kommer også an på hvor høyt du vil spille og ikke minst kildematerialet. Spill, pop/rock/techno og liknende musikk er i utgangspunktet meget lydsterke kilder, så hvis stort sett skal bruke dem til slikt kan du klare deg fint uten forsterker. Hvis du ser film eller hører på klassisk musikk, som er dynamiske lydkilder som har lange svake partier og ofte lavere gjennomsnittelig lyttevolum (RMS), kan det hende at du trenger forsterkning.

Lenke til kommentar
ESI er et lydkort, enkelt og greit. Det erstatter andre lydkort du har installert, eller du kan velge å bytte mellom flere installerte lydkort i Windows.

Jeg tror HW.no testet DT770pro i 80ohm-versjonen, som skal gå greit å drive med en ipod eller lydkort, men standardutgaven er på 250ohm og er noe mer tungdrevet.

Om hodetelefonene egentlig trenger forsterkning kommer også an på hvor høyt du vil spille og ikke minst kildematerialet. Spill, pop/rock/techno og liknende musikk er i utgangspunktet meget lydsterke kilder, så hvis stort sett skal bruke dem til slikt  kan du klare deg fint uten forsterker. Hvis du ser film eller hører på klassisk musikk, som er dynamiske lydkilder som har lange svake partier og ofte lavere gjennomsnittelig lyttevolum (RMS), kan det hende at du trenger forsterkning.

8952461[/snapback]

ok..takk..var 80ohm's utgaven jeg bestillte :)

Har også fått bestillt meg et Creative SB x-fi xtreme gamer.

Så får jeg håpe dette fungerer greit :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...