Garegaupa Skrevet 6. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2007 Eg har lese det som står og skjønar kva du meiner. Det eg tenkte på var fyrste delen av det sitatet frå rosewell som du har lagt inn i FAQ-en din: Ved OEM kan du bare skifte hardware et visst antall ganger før du må kjøpe lisens. Dette hvis du passerer 25poeng. Dette konseptet var utgangspunktet før Vista kom ut, og utløyste ein god del misnøye blant potensielle Vista-brukarar, samt ein del forvirring. Om dette var grunnen til at Microsoft endra det skal ikkje eg seie noko om, men det kom i alle fall ganske snart beskjed om at systemet var endra slik at OEM-lisensen fylgjer hovudkortet, og at skifte av all anna maskinvare ikkje vil utløyse behov for å kjøpe ny lisens. Reaktivering vil framleis kunne utløysast ved skifte av andre komponentar som harddisk, prosessor og så vidare - men dette inneber då i verste fall berre ein telefonsamtale til Microsoft. For all del, det kan godt hende eg er for pirkete, og eg har ikkje til hensikt å lage til nokon krangel her! Men når dette sitatet dukkar opp midt inni teksten så ville eg tru at det kan virke forvirrande for folk som allereie slit med å finne ut av dette, eller trur dette med 25 poeng og så kjøp av ny lisens framleis er gyldig. Dette er trass alt ein FAQ som har fått æra av å stå som sticky øvst på Vista-forumet, og bør i mine augo vere med på å fjerne slike misforståingar. Så jau då, eg har lese det du skriv. Eg ville berre påpeike noko eg tykte kunne verke forvirrande. Men viss det berre er eg som har den oppfatninga så er det berre å la det stå som det er! Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 6. juli 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. juli 2007 Eg har lese det som står og skjønar kva du meiner. Det eg tenkte på var fyrste delen av det sitatet frå rosewell som du har lagt inn i FAQ-en din: Ved OEM kan du bare skifte hardware et visst antall ganger før du må kjøpe lisens. Dette hvis du passerer 25poeng. Dette konseptet var utgangspunktet før Vista kom ut, og utløyste ein god del misnøye blant potensielle Vista-brukarar, samt ein del forvirring. Om dette var grunnen til at Microsoft endra det skal ikkje eg seie noko om, men det kom i alle fall ganske snart beskjed om at systemet var endra slik at OEM-lisensen fylgjer hovudkortet, og at skifte av all anna maskinvare ikkje vil utløyse behov for å kjøpe ny lisens. Reaktivering vil framleis kunne utløysast ved skifte av andre komponentar som harddisk, prosessor og så vidare - men dette inneber då i verste fall berre ein telefonsamtale til Microsoft. For all del, det kan godt hende eg er for pirkete, og eg har ikkje til hensikt å lage til nokon krangel her! Men når dette sitatet dukkar opp midt inni teksten så ville eg tru at det kan virke forvirrande for folk som allereie slit med å finne ut av dette, eller trur dette med 25 poeng og så kjøp av ny lisens framleis er gyldig. Dette er trass alt ein FAQ som har fått æra av å stå som sticky øvst på Vista-forumet, og bør i mine augo vere med på å fjerne slike misforståingar. Så jau då, eg har lese det du skriv. Eg ville berre påpeike noko eg tykte kunne verke forvirrande. Men viss det berre er eg som har den oppfatninga så er det berre å la det stå som det er! 9016638[/snapback] Ja du er jævlig pirkete og du har forsåvidt rett Skal se om vi ikke får klargjort det der bittelitt så er alle mann fornøyd /DFN Lenke til kommentar
Garegaupa Skrevet 6. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2007 Ja du er jævlig pirkete...9016797[/snapback] "Pirkete" er mellomnamnet mitt, det! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 27. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 27. juli 2007 Noen som vet om man får lagt inn 64-bits utgaven dersom man alt har installert og aktivert 32-bits utgaven? Tenker da på krøll med nøkkelen, ikke oppgradering. Kjøpte Home Premium når jeg var i USA, og har lagt inn bestilling på DVD-en med 64-bit, men vil gjerne teste Vista så fort som mulig Lenke til kommentar
Thomas Toget Skrevet 28. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2007 'FAQ'en kunne kanskje ha sagt litt kort om forskjellene mellom basic, premium, ultimate? Vet det står mange anre plasser, men bare s¨ånn for å samle alt på en plass? :-) Lenke til kommentar
FEAR2 Skrevet 27. august 2007 Rapporter Del Skrevet 27. august 2007 (endret) Takk for hjelpen Endret 28. august 2007 av FEAR2 Lenke til kommentar
FEAR2 Skrevet 28. august 2007 Rapporter Del Skrevet 28. august 2007 NB: Vista 64bit godkjenner kun signerte drivere. Dersom du har komponenter som ikke har signerte drivere får du ikke installert disse med Vista 64bit! 8950587[/snapback] Men heldigvis går det an å skru av dette kravet . 8950973[/snapback] Lurer på om at noe kan beskrive litt mere hvordan man kan skru av? På forhånd takk Lenke til kommentar
Bergans Skrevet 9. september 2007 Rapporter Del Skrevet 9. september 2007 Masse bra info her DFN, men jeg lurer på følgende: Hvis jeg f.eks installerer Vista med en OEM lisens og hiver inn et par ekstra disker i etterkant, vil jeg da "bruke" 11 poeng for hver av disse diskene?.... eller gjelder dette kùn OS disken? Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 14. september 2007 Rapporter Del Skrevet 14. september 2007 (endret) Masse bra info så tusen takk! Endret 11. januar 2008 av Cri Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 14. september 2007 Rapporter Del Skrevet 14. september 2007 Åja, Sempron 754 støtter 64 bit. AMD Sempron processors with E6 core-stepping and model numbers 2600+, 2800+, 3000+, 3100+ and 3300+ that support AMD64 technology. How to Identify 64-bit Sempron CPUs http://www.hardwaresecrets.com/article/201 Lenke til kommentar
edds Skrevet 16. september 2007 Rapporter Del Skrevet 16. september 2007 (endret) Har en ny rig på vei i posten nå (C2D E6850, 8800GTX, 4gb RAM, Asus P5N-E SLI hk) og tenker å kjøpe Vista 64 Home Premium OEM, men vil dobbeltsjekke først. Det er altså ingen tekniske forskjeller på retail og OEM, sett bort ifra bytte av hardware osv? Har ikke tenkt til å bytte hardware (i nærmeste fremtid) eller bruke OS'et på flere PC-er. Edit: En liten ting til - finnes det en liste over programmer som ikke støttes av Vista 64bit? Endret 16. september 2007 av edds Lenke til kommentar
olemykle Skrevet 16. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2007 Finnes det noen (ytelsesmessig) nedside med bruk av x64 Vista vs x86? Mao. på en relativt ny PC m/4 GB ram og ved bruk av 32 bit programvare, risikerer jeg å få dårligere ytelse ved installasjon av 64bit Vista? Eller er det i bunn og grunn bare 'kravet' til signerte drivere som er et argument for å installere 32 bit? Lenke til kommentar
Garegaupa Skrevet 20. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2007 bit-tech.net har akkurat kome ut med ein artikkel der dei forklårar ein del forskjellar mellom 32-bit og 64-bit. Eg tykte det var interessant lesing. Artikkelen finn de her: 64-bit: More than just the RAM Lenke til kommentar
Logitech87 Skrevet 24. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2007 Hvis jeg kjøper OEM versjonen av vista 64 bit eller 32 bit, vil det bli problemer hvis jeg formaterer PC-en, noen som alltid er lurt en gang i blandt? Åssen vil deet fugere? Lenke til kommentar
Garegaupa Skrevet 24. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2007 Logitech87: Det går heilt fint! Lenke til kommentar
Avean Skrevet 25. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2007 Den delen med signerte drivere stemmer ikke, du kan bruke alt av 3rd party drivere under Vista 64 uten noe problemer. Trenger ikke å slå av noe funksjoner siden den er ikke aktiv default. Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 27. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2007 (endret) For min del må jeg skru av signeringskravet hver boot jeg bruker usignerte drivere i Vista x64. Endret 27. oktober 2007 av Svedge Lenke til kommentar
Moderat Bruker Skrevet 7. november 2007 Rapporter Del Skrevet 7. november 2007 (endret) Unskyld - men er det riktig som sies at Vista 32bit IKKE stoetter/ser mer enn 3 gb ram? Og faar man IKKE kjopt Home Premium OEM eller Reatail i 64bits utgave? Endret 7. november 2007 av maypenray Lenke til kommentar
Garegaupa Skrevet 7. november 2007 Rapporter Del Skrevet 7. november 2007 maypenray: Ingen 32-bits operativsystem støttar meir enn 3,0-3,5 GiB med internminne, så Vista er ikkje noko unntak her. Men du får Vista Home Premium i 64-bits utgåve. Lenke til kommentar
Moderat Bruker Skrevet 7. november 2007 Rapporter Del Skrevet 7. november 2007 maypenray: Ingen 32-bits operativsystem støttar meir enn 3,0-3,5 GiB med internminne, så Vista er ikkje noko unntak her. Men du får Vista Home Premium i 64-bits utgåve. Takk for kjapt svar Garegaupa - VHP 64bit baade som retail og oem? Saann bare for aa vaere sikker... Takker igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå