Hilde87 Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Jeg lurer på hvor sunt/usunt disse tingene EGENTLIG er: (Inneholder de veldig mye sukker eller har høy GI eller hva det heter. Det er jo liksom sunne ting men av og til hører man at man har blitt lurt)? : ..yoghurt? ..tørkede aprikoser? ..Kellogs fiber-ting? ..banan? ..Fedon Lindbergs sukkererstatning ..Seltin salt ..Nutrilette måltidserstatter ..mørk kakao-sjokolade Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 ..yoghurt? Den lette typen. ..tørkede aprikoser? Ja. ..Kellogs fiber-ting? Ja. ..banan? Ja. ..Fedon Lindbergs sukkererstatning Skeptisk! ..Seltin salt Ja. ..Nutrilette måltidserstatter Ja, hvis du ikke spiser måltider i tillegg. ..mørk kakao-sjokolade Ja, den er sunnere enn lys-sjokolade hvis du først må spise noen form for sjokolade velg mørk. Lenke til kommentar
Spritfire Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Frysning: har du noen dokumentasjon på at tørkede aprikoser er sunt? Jeg er nemelig opplært til at de er fulle av sukker Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Frukt er sunt, ergo tørket frukt er også sunt. I den forstand snakker jeg om frukten i seg selv, det blir det samme som yoghurt. Kjøp rett type/merke, og det er sunt. Lenke til kommentar
SumSar Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Frukt er sunt, ergo tørket frukt er også sunt. I den forstand snakker jeg om frukten i seg selv, det blir det samme som yoghurt. Kjøp rett type/merke, og det er sunt. 8945287[/snapback] Det stemmer ikke helt det der. Når frukten blir tørket blir sukkerkonsentrasjonen mye høyere. Det er nok ikke så veldig sunt med tørket aprikos, men det er sunnere enn vanlig godter. Dog anbefaler jeg fersk aprikos i stedet. Lenke til kommentar
Hilde87 Skrevet 26. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2007 Frysning: har du noen dokumentasjon på at tørkede aprikoser er sunt? Jeg er nemelig opplært til at de er fulle av sukker 8945272[/snapback] jeg har og hørt det ja! Og at de derre kjempesunne Kellogs All Bran også innholder for mye sukker! Lenke til kommentar
EvenEleven Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 ..Seltin salt Ja. 8945209[/snapback] salt i seg selv er jo ikke sunt. Det er kanskje et "sunnere" alternativ men langt fra sunt. Tror det er 3 gram salt hver dag som er best... Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Uff, jeg spiser mye salt. Elsker salt jeg. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 ..Seltin salt Ja. 8945209[/snapback] salt i seg selv er jo ikke sunt. Det er kanskje et "sunnere" alternativ men langt fra sunt. Tror det er 3 gram salt hver dag som er best... 8957707[/snapback] Kroppen trenger det, og det er sunt om du holder deg under enn viss mengde hver dag. (spiser eller drikker du for mye av noe, så blir det nærmest uansett usunt) Er bare det at kroppen ikke har gått av så altfor mye av salt. Lenke til kommentar
EvenEleven Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 ..Seltin salt Ja. 8945209[/snapback] salt i seg selv er jo ikke sunt. Det er kanskje et "sunnere" alternativ men langt fra sunt. Tror det er 3 gram salt hver dag som er best... 8957707[/snapback] Kroppen trenger det, og det er sunt om du holder deg under enn viss mengde hver dag. (spiser eller drikker du for mye av noe, så blir det nærmest uansett usunt) Er bare det at kroppen ikke har gått av så altfor mye av salt. 8957736[/snapback] Som jeg skrev så er det 3 gram eller 6 gram man skal ha om dagen, det er nokk. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Jeg lurer på hvor sunt/usunt disse tingene EGENTLIG er: (Inneholder de veldig mye sukker eller har høy GI eller hva det heter. Det er jo liksom sunne ting men av og til hører man at man har blitt lurt)? : ..yoghurt? 1 ..tørkede aprikoser? 2 ..Kellogs fiber-ting? 3 ..banan? 4 ..Fedon Lindbergs sukkererstatning 5 ..Seltin salt 6 ..Nutrilette måltidserstatter 7 ..mørk kakao-sjokolade 8 8945021[/snapback] 1: Nei, med mindre du spiser naturell. 2: Sunnere enn annet "godteri", men inneholder mye sukker (fruktsukker er også sukker) så spis det med måte. Kan være greit lørdagskos kanskje. 3: "Al Bran" du tenker på? Det er sunt. Det der "Fitness"- og "Corn Flakes"- greiene er i hvert fall ikke sunt. 4: Ja, etter trening. 5: Kjenner ikke til denne. 6: Ja 7: Nei, for mye karbohydrater og inneholder for lite næring. Kjøp heller en måltidserstattershake. 8: Sunnere enn lys sjokolade, men fortsatt ikke sunt. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Sunt kan som sagt være så mangt. Yoghurt kan godt være svæt sunt for et menneske, men direkte skadelig for et annet..... Personer som ikke har særlig høyt sukkerinntak eller andre melkeprodukter kan få flere viktige næringsstoffer via yoghurt, mens en annen person som drikker ofte andre meieriprodukter og sukker, kan ta skade av alt sukkeret. Personlig blir det ofte få meieriprodukter, og ikke så altfor mye sukker, og ville nok tenkt på yoghurt so msunt ja. Naturell er naturlivis enda mer sunt. Alt er relativt. 3. Uten ekstra sukker så er vel Corn-Flakes greiene helt greit? Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Nei, Corn Flakes er meget raske karbohydrater - med andre ord en meget dårlig frokost. Lenke til kommentar
boblikof Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Mange typer yoghurt inneholder utrolig mye sukker. Jeg har sakset følgende fra linken under: I VGs gjennomgang av melk og yoghurtprodukter kommer Tine Jubileum yoghurt på sukkertoppen med opp til 12,6 g sukker pr. 100 g vare. Det er faktisk mer enn i brus og saft, og tilsvarer nesten 8 sukkerbiter i en liten yoghurtkartong. Barneyoghurtene fra Yoplaits Safariserie inneholder opptil 6,5 sukkerbiter pr. kartong. klikk her Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Jepp, latterlig når folk tror de er sååå sunne når de spiser en liten joghurt til frokost - fordi de liksom skal slanke seg. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Jepp, latterlig når folk tror de er sååå sunne når de spiser en liten joghurt til frokost - fordi de liksom skal slanke seg. 9001934[/snapback] Skal man slanke seg, så ville jeg nok ikke spist så altfor mye av det nei. Ikke det at det er så sunt å slanke seg heller da. (er man veldig overvektig derimot så kan det nok være mer sunt å slanke seg til "idealvekten") Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå