Eyefitness Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Hei. Jeg har bygget om en gammel maskin, dvs. satt inn et hovdkort med integrert grafikk (Asus p5pe-vm. Hadde en SerialATA disk liggende som er helt ubrukt. I brukermanualen til hovedkortet står det følgende: "Install the win2000service pack4 or the win xp service pack 1 before using Serial ATA" For meg høres det da ut som du ikke kan bruke SATA disk før maskinen allerede er oppe og går med en annen disk,( IDE?). Kan dette stemme? Eventuelt hvordan skal jeg gå frem for å få benyttet denne SATA disken. Har ikke liggende noen Ide disk, så hadde vært greit om det går uten.. PÅ forhånd takk for eventuelle svar. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 (endret) Trykk F6 under oppstart av windows installasjon (du vil få informasjon om når; hvis du følger med på statusbaren nederst på skjermen under oppstart av installsjonscd-en). Da vil du får spørsmål om driverdiskett til scsi/sata kontroller. Trøkk inn denne, og du kan installere windows på SATA disk. Det finnes MANGE tråder om dette på forumet. SØK, og du vil finne Endret 25. juni 2007 av JKJK Lenke til kommentar
Eyefitness Skrevet 25. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2007 Takk for svar. Har sett en tråd om temaet SATA, men den var på 23 sider og det var vanskelig å finne noe relevant for en amatør som meg.. Hm, mangler diskettstasjon i den maskinen. Kanskje jeg bare skal kjøpe en billig IDE harddisk, kan jo være greit å ha uansett. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Integrer driveren i XP-CD'n. Koster deg maks 2 kroner for plata. Lenke til kommentar
Eyefitness Skrevet 25. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2007 Jeg klarer ikke kopiere beskyttet materiale. Er håpløs på dataprogrammer, men jeg kan jo høre om noen kjente klarer slikt. Takk for forslaget. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Han sa ikke at du skulle kopiere platen, men lage en lovlig winxp cd med SP2. Frem gangs måten finner du på nettet. Har selv gjort det med min cd. Her er en: http://www.theeldergeek.com/slipstreamed_xpsp2_cd.htm Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 (endret) Det enkleste er å bruke nLite. Nesten som å installere et program. Windows-CD'r er forresten ikke "beskyttet" på noen måte. Du kan brenne haugevis med plater, modifisere de etc. så lenge du ikke gir ut lisenser sammen med platene. Endret 26. juni 2007 av Tordenflesk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå