bobsaget Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Eg har internett (ADSL2+) fra nextgentel og har fått utlevert Speedtouch 546. Tenkte eg skulle bridge modemet og så legge inn pppoe på den trådlause ruteren min, men har berre fått utlevert akriveringspassord. Er det dette som er pppoe'en min, eller bruker kanskje ikkje nextgentel pppoe? Nåken som har nåken tips om kva eg skal gjera? på forhånd takk! Lenke til kommentar
Kveldsro Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 (endret) Jeg har 546i v6 fra Nextgentel. Den ble satt i bridge-mode med en gang. Nextgentel bruker som du nevner PPPoE. Jeg brukte aktiveringspassordet, mens PPPoE-brukernavn fant jeg ved å logge inn på ruteren (før jeg satte den i bridge-mode). Edit: Kan legge til at mitt PPPoE-brukernavn var det samme som kundenummeret minus 3710000 + en P først. Eksempel: Kundenummer: 4042278 - 3710000 = 332278 + P foran= PPPoE brukernavn: P332278 Men sjekk brukernavn på ruteren for sikkerhets skyld før du endrer den! Endret 27. juni 2007 av jobra1 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Det enkleste er å gjøre om routeren din til et trådløst aksesspunkt. Dette gjør du ved å logge inn på trådløsrouter og slå av DHCP (LAN). Koble så kabel fra 546i til en av lanportene på din egen router. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Men hvordan setter dere routermodemet i bridge? Har samme routermodem som dere og kunne tenkt meg å sette det i brifge. Lenke til kommentar
mrDave Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 BUMP trenger svar, hvordan setter jeg denne i bridge? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå