Gå til innhold

BF2142 har bare dårlig rykte!

Anbefalte innlegg

Av alle i bf serien så er 1942 med expantions og mods best. Ikka bare i gameplay men også i systemkrav på grunn av at det er et gammelt spill. De fleste maskiner kan spille det uten noen former for problemer.

8947503[/snapback]

Ble rett og slett skuffa over expansion packene til 1942. :thumbdown: Kom liksom noen nye baner og i secret weapons et tragisk lite fly :hrm:

Da 1942 først kom ut var det så unikt at det var umulig å ikke elske det. Vet ikke hvor mange timer jeg bare fløy rundt på Battle og Britain. Det var tider det :)

Videoannonse
Annonse

Må si jeg har spilt BF2 mest i serien. 2142 har jeg prøvd bittelitt, men det er liksom ikke "Battlefield" lenger. 1942 var det absolutt beste og nyskapende på sin tid, Vietnam var helt greit. BF2 er konge på gameplay, selv om feelingen fra 1942 er forsvunnet litt. 1942 var liksom så storslagent, med hangarskip, ubåter osv. De største båtene man får i BF2 er liksom noen lusne gummibåter :thumbdown: Oppfølgerne vil aldri bli det samme som orginalen..

Noe annet jeg har merka meg ved 2142 er at det ikke støtter 1280*1024 som er max oppløsning til min skjerm:(

Jeg må spille med 1024*768 for at det skal bli riktig (1280*960 er skeivt), men dette gir meg jo flashback fra mitt gamle skjermkort :no:

HVORFOR DICE?!?! HVORFOR?!?!?!

8947600[/snapback]

Spillet "støtter" faktisk alle oppløsninger, du må bare definere det i snarveien du starter spillet med.

Så her:

"C:\Program Files\Electronic Arts\Battlefield 2142\BF2142.exe" +menu 1 +fullscreen 1 +szx 1280 +szy 1024

For meg er BF2 og 2142 på ganske lik linje. Begge spillene har en del dårlige tekniske løsninger, men mye gøy gameplay. Spiller stort sett 2142 for å kunne spille med venner. Liker også infantry fighter bedre i 2142.

Realisme er no jeg generelt ikke bryr meg om i spill. Gameplay er det som teller for meg. Ettersom det som oftest må ofres realisme for at spillet skal bli gøy.

At man må skyte folk flere ganger i hodet før de dør er uansett ikke realistisk. Spessielt ikke i 2142. Men hvem bryr seg. Det må til.

Noe annet jeg har merka meg ved 2142 er at det ikke støtter 1280*1024 som er max oppløsning til min skjerm:(

Jeg må spille med 1024*768 for at det skal bli riktig (1280*960 er skeivt), men dette gir meg jo flashback fra mitt gamle skjermkort :no:

HVORFOR DICE?!?! HVORFOR?!?!?!

8947600[/snapback]

Spillet "støtter" faktisk alle oppløsninger, du må bare definere det i snarveien du starter spillet med.

Så her:

"C:\Program Files\Electronic Arts\Battlefield 2142\BF2142.exe" +menu 1 +fullscreen 1 +szx 1280 +szy 1024

8947737[/snapback]

WOW! TAKK! :thumbup::dribble::D

2142 er et greit spill, men bf2 er knall bra.

2142 har en del gode nyvinninger som et utvidet unlock-system,titan og litt andre ting, men etter 1,5 år er ikkke dette nok til å bli en skikkelig etterfølger.

i tillegg suger alle banene i 2142 og gjør det umulig å gidde å spille mer enn en times tid. bf2 har mer varierte baner som er moro å spille på

BF1942:

Det beste, men mangler grafikken og botene er dummere enn en sau !!

Fikk aldri BF1942 til å funke online :cry:

BF2:

Best på grafikk :love:

Får jeg til å funke online :love:

Singleplayer kan man ikke ha større en 16 map :thumbdown:

BF2142:

Bare prøvd demo og det gikk jeg lei etter maks 2timer ....

Aldri mer BF2142 fra min side likte det overhode ikke

--------------------------------------------------------------

Han som sa noe om at BF1942 er blant de bedre begrunna lav system spec. tar feil da omentrent alle kan kjøre BF2 akseptabelt med mindre man har en pc. fra forige århundre eller ikke har fattet at man ikke kjøper PC fra elkøp, expert, lefdal, siba etc. etc.

Jeg tror hovedproblemet med 2142 er at folk som spiller BF2 var redde for statsen sin. Folk har brukt lang tid på å opparbeide seg stats, og plutselig en dag kommer det et nytt spill som skal "overta" og statsen de opparbeidet blir ubrukelig. I tillegg forgår spillet i fremtiden og demoen de gav ut var forferdelig, noe som gjør spillet å fordømme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...