Gå til innhold

Kansellert ordre, trygt bestille på nytt? Komplett


Anbefalte innlegg

Jeg bestilte diverse snacks fra komplett, men brått gikk de tom for den ene tingen jeg skulle ha. De har et tilsvarende produkt jeg tenkte jeg skulle bestille i stedet. Dermed kansellerte jeg ordren (den stod som åpen). Nå står det "Åpen/Endring forespurt". Kan jeg trygt bestille på nytt eller risikerer jeg å få to pakker da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den er ikke sendt enda iallefall, og blir nok ikke sendt.

Så du kan bestille på nytt, har du betalt med Visa må du nok vente noen dager for å få igjen beløpet.

"Åpen" vil vel si at den ikke er frigitt for plukk enda?

(Husker ikke helt, selv om jeg har brukt 40k sikkert hos komplett. :roll: )

Lenke til kommentar
Jeg bestilte diverse snacks fra komplett, men brått gikk de tom for den ene tingen jeg skulle ha. De har et tilsvarende produkt jeg tenkte jeg skulle bestille i stedet. Dermed kansellerte jeg ordren (den stod som åpen). Nå står det "Åpen/Endring forespurt". Kan jeg trygt bestille på nytt eller risikerer jeg å få to pakker da?

8944615[/snapback]

 

Ikke alltid. Jeg bestillte en ordre fra Netshop.no. Denne ble ikke kanselert, men jeg gikk ut FØR jeg trykket bekreft ordre pga. en feil på den, og skulle heller bestille litt senere. Den ble sendt.

 

Som sagt, feil kan skje, men sjekk for sikkerhets skyld ordrestatus for alle ordrer (søk etter alle ordrer på komplett sine sider) og hvis den ikke ligger der, så kan du trygt bestille igjen.

Lenke til kommentar

En ordre hos komplett som står i "Åpen" betyr at den er åpen for endringer, og er ikke blitt behandlet enda. Dersom du bruker kanselleringsfunksjonen blir den kansellert, og går ikke over til neste status "frigjort for plukk".

 

Det er forøvrig normalt at reservasjoner på kortet som ble brukt for å betale med blir stående en uke før den blir slettet. Banken kan evt. i mange tilfeller slette denne.

Lenke til kommentar

etter mine erfaringer kan ikke banken slette noen som helst reservasjon dersom de ikke får en bekreftelse fra reservanten (komplett, netshop etc). I mitt tilfelle måtte jeg ringe Teller AS som er en VISA-tjener(?, no idea) da fikk jeg fjrenet reservasjonen. Dette skjedde to ganger.

Lenke til kommentar

Teller AS er den norske VISA-administrasjonen, altså VISAs norske "avdeling".

 

Jeg har fått noe forskjellige svar fra banken på hvorvidt de kan slette slike reservasjoner. De (Postbanken) har sagt til meg at de skal kunne gjøre det om jeg ringer dem. Første forsøk på å gjøre dette fikk jeg beskjed om at de ikke kunne gjøre det. Jeg sendte så spørsmål på hvorfor til kundesystemet i nettbanken siden det var der jeg fikk beskjed om at jeg kunne gjøre det, og fikk beskjed om at det da skulle være oppklart med de som sitter på telefonene slik at de nå kunne gjøre det. Jeg har aldri fått bruk for å få slettet noen reservasjoner siden da, så jeg har ikke testet.

Lenke til kommentar

Vel, den gamle ordren forsvant i dag tidlig, og den nye står der fremdeles som "åpen". Da er det bare å vente på pakke da. :) Bestiller i oppkrav. Morsan bruker ikke nettet, dermed har vi heller ikke noen slags form for nettbankkonto. Skal prøve å overtale ho, (nesten) ingen som betaler regninger i banklokalet i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...