Sevenord Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Chieftec Strømforsyning ATX 360W (P-4) Strømforsyning for P4/AMD CPUs m/PFC 458kr eller Chieftec Strømforsyning ATX 360W 2vifter Strømforsyning for P4/AMD CPUs m/PFC 550kr Hvordan er disse? Bråker de? Selges hos komplett, og jeg må ha ny da min nåværende er 250W Noen innvendinger mot å kjøpe en av de? Lenke til kommentar
Komle Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 kan like gjerne slå på stortromma og kjøpe en enermax 350w, disse er betydelig kraftigere og er av høyere kvalitet enn sirtec psu'ene(chiftech) og det kan komme godt med senere. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Yes, jeg har Chieftec 360W PSU selv, og den er ikke lydløs nei. Jeg har bestemt meg for å bytte den ut med nettopp en Enermax Silent Plus. Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 6. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2003 hva vil "ikke lydløs" si? Selv har jeg en CPU vifte på 30db. Så lenge den ikke overdøver denne, så kan jeg leve med den. Jeg er ikke så kresen på støy.... Er den på over 30db? Lenke til kommentar
GrusoM Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Enermax Silent Plus! Det er en god og stille vifte. Kanskje du burde gå for den! Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Jeg har ikke lydmåler, men jeg synes det er altfor mye støy. Suser hele tiden. La meg si det slik da: Hvis jeg hadde hatt denne susingen på en PC på jobben, så hadde jeg ikke giddet å jobbe der 8 timer hver dag. Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 6. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2003 Poenget er at jeg ikke har økonomi til å bruke flerfoldige hundre kroner på en PSU Finnes det ikke noen som har et db mål på støyen på disse PSUène? Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Jeg har en Chieftec 340w.. jeg syns ikke den bråker noe spesielt mer enn alt annet i min maskin. Jeg ville gått for den chieftec 360w med 2 vifter, siden det da er ganske sannsynlig at den ikke bråker like mye som den med 1 vifte. Min chieftec 340 watt er temperatur regulert, hvis du ikke har penger til enermax så vil jeg annbefalle chieftecen. Bråker ikke så mye som folk skal ha det til. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Jeg har en Chieftec 340w.. jeg syns ikke den bråker noe spesielt mer enn alt annet i min maskin.Jeg ville gått for den chieftec 360w med 2 vifter, siden det da er ganske sannsynlig at den ikke bråker like mye som den med 1 vifte. Min chieftec 340 watt er temperatur regulert, hvis du ikke har penger til enermax så vil jeg annbefalle chieftecen. Bråker ikke så mye som folk skal ha det til. Har den samme og syns heller ikke at den støyer mere enn resten av pc'en min. Er litt susing om eg legger øre intil bak, men ikke noe som eg vil kalle støy? Lenke til kommentar
oleredv Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Kan ikkje akkurat hjelpe deg med å velge mellom dei to du nemner, men eg kjøpte meg nettopp ei "ThermalTake 400W PFC powersupply" hos netconnection til 399,-. Denne skal ikkje bråke meir enn 25 db så det skulle i allefall vere ok, grei pris også.... Lenke til kommentar
rusle Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Er det noen som kjenner til noen tester av de forskjellige strømforsyningene. (helst en link) Tenker da spesielt på støy vs belastning. Var innom hjemmesiden til Enermax og den eneste forskjellen jeg kan se på de forskjellige powerene er valg av viftekontroll. Er det egentlig noen stor forskjell på de ulike seriene i praksis? Lenke til kommentar
cjordan61 Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Du bør kjøpe et Antec TruePower 550w. Da har du til alle eventualiteter. Det er i tilegg ett suverent powersupply. Hos Toms Hardware ble det gjort en omfattende test av powersupply. Den testen bør du kanskje lese. Du finner den her , http://www6.tomshardware.com/howto/20021021/index.html :wink: Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 I den testen finner du ikke mange av de merkene vi har å velge mellom her i lille stusselige Norge......................... Lenke til kommentar
cjordan61 Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Det har du helt rett i , men det er veldig enkelt å kjøpe fra utlandet. Kjøpte selv Antec Truepower fra England , det var overhodet ikke noe problem i det hele tatt. Lenke til kommentar
rusle Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Kjøpte selv Antec Truepower fra England , Noen tips på hvilke webforetninger som det er verdt å undersøke? (likte resultatet på blant annet Antec ) Lenke til kommentar
Duron rocks Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Tror du bør kjøpe ei Strømforsyning. Ikke ei STRØMFORSKYVING som du spør etter Smartass......... Lenke til kommentar
thoering Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Jeg har Enermax Silent Plus 350W og kan på det varmeste anbefale denne! Lenke til kommentar
thoering Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Tror du bør kjøpe ei Strømforsyning. Ikke ei STRØMFORSKYVING som du spør etter Smartass......... Hvorfor kommer du med sånne kommentarer? Les og lær Nettikette, eller eventuelt bare bli voksen. Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 17. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2003 Tror du bør kjøpe ei Strømforsyning. Ikke ei STRØMFORSKYVING som du spør etter Smartass......... Hvorfor kommer du med sånne kommentarer? Les og lær Nettikette, eller eventuelt bare bli voksen. enig, slike barnslige unger burde ikke få adgang til internett/forumet. Han er vell bare en lite fjortis uansett :wink: ps: du (duron rocks) er den eneste som har skrevet strømforskyving, jeg skrev "strømforskyning" Lenke til kommentar
cjordan61 Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Her kan du kjøpe Antec http://www.pcupgrader.co.uk/dept.asp?id=70 Forøvrig ser jeg nå at også Microplex tar inn Antec , om enn bare 350w forløpig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå