Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jente, 19 år - jomfru


Gjest Gjest_Emma_*

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke hvorfor sex skal bli opfattet som så forbanna viktig og alvorlig. Personlig anser jeg det som et kyss, morsomt første gangen, men satans morsommere de andre gangene. Mitt eneste råd er følg INSTINKTET ditt. Ikke la folk fortelle deg når og hvem du burde ha sex. Og for guds skyld ikke prøv å gjør det perfekt. Personlig liker jeg på å finne en morsom og intressant jente og la det gå sin gang.

Endret av A-dog
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette forklarer vel det meste ...

 

wftpmnf0.jpg

 

 

Ikke for å virke provoserende / fornærmende. Bare illustrerer poenget om at hvis man skal vente på den rette mannen og perfekte stunden/omgivelsen, kan det allerede være for sent.

 

Mener ikke at man bør hoppe i det med hvem som helst, men hvis man har en god følelse om det og personen, så hvorfor ikke?

Endret av myst84
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Hei,

 

Jeg er ei jente på nesten 19 år som er jomfru. Det er egentlig ikke noen spesiell grunn til det. Har hatt mange sjanser, men har liksom aldri funnet "den rette". Har rotet med mange osv., men altså aldri ligget med noen. Selvfølgelig kunne jeg gjort det i russetida eller noe, men føler likevel det hadde vært ganske teit.

 

Så hvordan hadde dere reagert hvis dere ble sammen med ei på 19 år som fortsatt er jomfru? Negativt/positivt? Bør jeg begynne å stresse med å få det gjort?  :p

8944411[/snapback]

Jeg hadde reagert positivt.

Jegh har kjæreste, vi har vert sammen i nesten ett år og jeg synes det er litt vondt att hun ikke var jomfru da vi møttes, noe jeg var.

Lenke til kommentar
Dette forklarer vel det meste ...

 

wftpmnf0.jpg

 

 

Ikke for å virke provoserende / fornærmende. Bare illustrerer poenget om at hvis man skal vente på den rette mannen og perfekte stunden/omgivelsen, kan det allerede være for sent.

 

Mener ikke at man bør hoppe i det med hvem som helst, men hvis man har en god følelse om det og personen, så hvorfor ikke?

9232816[/snapback]

 

Ikke for å disse innlegget ditt, men jeg tror nok det bildet der er mer myntet som et sleivspark mot hankjønnet, (den perfekte mannen finnes ikke, dermed må man vente evig...) enn som et innlegg i seksualdebatten.

 

Til trådstarter vil jeg bare si at den eneste som bør bestemme når man skal debutere er en selv. Hvis noen reagerer på at man er jomfru i en alder av 19 så tørjeg påstå at det er dem det da er noe rart med. ;)

 

Ta den tiden du trenger, og ikke la andre påvirke deg i noen av retningene uten at det føles riktig for deg selv.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Denne tråden beviser at gutter er voldsomt eiesyke. Ser at mange svar går i retning av at det er positivt at du er ren(!) og ikke har pult heile bygda. Jenter skal være madonnaer for samfunnet, men mot hver enkelt gutt skal du være hore. Altså utad skal du være jomfru og "ren", mens om du sier nei til en gutt så er du prippen og luremus. Mot den individuelle gutt skal du være hore, så lenge du bare er hans hore.

 

Moralen er: gjør som du selv vil og gi faen i om andre synes det er positivt eller negativt.

Lenke til kommentar
Denne tråden beviser at gutter er voldsomt eiesyke. Ser at mange svar går i retning av at det er positivt at du er ren(!) og ikke har pult heile bygda. Jenter skal være madonnaer for samfunnet, men mot hver enkelt gutt skal du være hore. Altså utad skal du være jomfru og "ren", mens om du sier nei til en gutt så er du prippen og luremus. Mot den individuelle gutt skal du være hore, så lenge du bare er hans hore.

 

Moralen er: gjør som du selv vil og gi faen i om andre synes det er positivt eller negativt.

9438490[/snapback]

 

Hvorfor er man automatisk eiesyk, eller har mindreverdighetskomplekser om man ikke synes noe særlig om å "ligge rundt" (i mangel på et bedre begrep), og samtidig setter pris på jenter som deler dine oppfatninger?

 

AtW

Lenke til kommentar
Det er du som bestemmer hvem, hvor og hvorfor. Ingen andre. Ta den tiden du trenger :)

8944480[/snapback]

 

Enig med han. Dersom den personen du evt blir sammen med syntes det er teit at du er jomfru, så er han vel neppe "den rette" ;)

8944514[/snapback]

 

"Den rette" finnes ikke, jeg forstår ikke hvorfor folk går å tror på noe sånt.

 

Ikke noe negativt i å ikke ha hatt seg, hvis man ikke er på fest og skal kose seg.. Jeg vil ikke være den som tar jomfrudommen til ei jente på fest.

Lenke til kommentar

Jenter som er glad i å ha sex er definitivt en turn-on, men jenter som er veldig erfarne/blaserte blir jeg automatisk skeptisk til, mtp. på livsstilførsel, selvkontroll og diverse moralske spørsmål, vikarierende motiv, selvbilde, personlige problemer, osv. Det trenger ikke automatisk å være en sammenheng, men min erfaring tilsier at det gjerne er det...

 

Skal vel også være sagt at det er forskjell på å være erfaren og å være "god". Rutine-sex er utrolig tamt og meningsløst.

 

Man kan nok stille noen spørsmålstegn ved folk som er jomfru veldig lenge også, men "loose chicks are fucked up" - if you know what i mean...

 

Til OP - er ikke noe galt i å være 19 og jomfru, men som speiderne sier "vær beredt!" :p

 

 

 

 

Edit: writingwrongs

Endret av Rata101
Lenke til kommentar

You go girl ;)

Det at du er jomfru vil da jeg bare si er positivt! (nå er jo jeg jente, så jeg vet jo ikke hvordan gutter tenker, men utifra de andre postene virker det som de syntes det er positivt så) Første gang er ikke noe man bare bør gjøre for å få gjort det.. Jeg gjorde det når jeg var 15 og angrer vel egentlig litt, skulle ønske jeg venta til jeg møtte kjæresten min :love: (noe jeg gjorde ett par mnd senere) Men men, livet er for kort til å dvele ved fortiden.

Men vent til du føler deg klar til det du, du er 19 og da trenger du da virkelig ikke bekymre deg enda =)

Endret av Girlygirl
Lenke til kommentar

Kommer med en kjapp komentar her.

For meg virker det som at jenter blir kalt horer og ludder hvis di har hatt seg med mange før di er 20 år gamle. Gutter får bare respekt hvis di har hatt seg med den fineste dama i byen. Men jeg respekterer deg for at du venter å må si at du virkelig burde være stolt av det du klarer.

 

Burde også nevnes at noen gutter er griser og ikke fortjener en eneste dame... Hold deg til en skikkelig gutt som du vet ikke kommer til å dra fra deg med en gang han får komme seg ned buksene på deg. Vent på den ene spesielle personen du mener har fortjent å få ta på deg, la deg føle deg som en skikkelig kvinne (dårlig setning men skitt au er ikke akkurat gammle mannen).

 

Til syvende og sist, skal også nevnes at jeg selv er jomfru og venter fremdeles på den riktige som ser aldri ut til å komme ;-)

Lenke til kommentar

Akkurat det der med hvordan folk blir sett på i forhold til antall sexpartnere er veldig miljøbestemt.

 

Uansett, de fleste damer er vel ikke så interessert i å havne i et forhold med en rundbrenner de heller. Jo eldre man blir, jo mindre kult er det å være laus. Dette gjelder like mye for begge kjønn tror jeg.

Lenke til kommentar

I den tidligste alderen (14-17) er det kult å ha ligget med flest (akkurat som det er kulest å være fullest), i de litt eldre årene er det ikke like viktig, når man nærmer seg 30 er det direkte ukult å være tøs uten noen faste forhold bak seg (akkurat som det er tåpelig å fortsatt drikke så mye som mulig) og etterhvert så begynner folk å gi faen i fortiden. Til slutt er alle så gammel at alle har noe de angrer på, og da handler det mer om hvem personen er enn hvem de har gjort.

 

Personlig er jeg snart 20, men later som jeg er 15 litt til ^^

Lenke til kommentar
Så hvordan hadde dere reagert hvis dere ble sammen med ei på 19 år som fortsatt er jomfru? Negativt/positivt? Bør jeg begynne å stresse med å få det gjort?

 

Jeg var i sammen med ei som var jomfru og 19 år gammel.... Jeg fikk "sprette" og det er greitt det. men jeg skulle ønske hun hadde tatt litt vare på seg selv og barbert seg litt og ikke gå med bestemortruser (Frysninger) Hun var jo pen som bare det!

 

 

Bare husk det når du finner ut at du skal ta steget. Og husk!! Første gangen kan være litt sårt.. Har vært igjennom "spretting" mer en en gang. Husk og be typen om og ta det rolig og forsiktig og høre på deg. Og du må selvfølgelig si hva du føler...

 

Du trenger ikke stresse i det HELE tatt... Gjør det i ditt eget tempo. når du føler det blir tid for det :thumbup:

Lenke til kommentar

Det er flott synes jeg.

Du virker som en ærlig person som tørr stå frem om dette.

De fleste i dagens samfunn er generellt seksuellt aktive fra de kommer i puberteten, avhenger litt av hvordan person du er.

Jeg vil da si at du er ei tøffa, du må bare stå på.

Er ingenting negativt med å være jomfru i en alder av 19 år..

 

Men, (ikke noe negativt men, ikke fra min side)

Exen min, han er veldig slik at han kan ıkke ha sex med en jomfur, fordi han føler at han tar noe fra dem da, og at han føler seg evig forpliktet og slikt.

Så jeg anbefaler deg og komme i et forhold, der sexen vil komme naturlig. Ellers er det nesten ikke vits, for mange gutter kan føle forpliktelser ovenfor ei jente om de får vite om hun er jomfru, og hun kan bli sterkt knytta til denne personen.

 

Men det er helt opp til deg hva du selv velger, men jeg ANBEFALER et forhold (:

 

Lykke til! : D

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...