Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jente, 19 år - jomfru

Gjest Gjest_Emma_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Emma_*

Hei,

Jeg er ei jente på nesten 19 år som er jomfru. Det er egentlig ikke noen spesiell grunn til det. Har hatt mange sjanser, men har liksom aldri funnet "den rette". Har rotet med mange osv., men altså aldri ligget med noen. Selvfølgelig kunne jeg gjort det i russetida eller noe, men føler likevel det hadde vært ganske teit.

Så hvordan hadde dere reagert hvis dere ble sammen med ei på 19 år som fortsatt er jomfru? Negativt/positivt? Bør jeg begynne å stresse med å få det gjort? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ingenting å stresse med. Hvis du ikke føler deg klar for det enda, så ikke gjør det. Noen rusher inn i det, mens andre venter, og noen har så lyst men klarer bare ikke. Noen venter til de er gifte... Alle er forskjellige. Gjør hva som passer deg, ikke la deg presse om du unødig vil.

Lenke til kommentar
Så hvordan hadde dere reagert hvis dere ble sammen med ei på 19 år som fortsatt er jomfru? Negativt/positivt? Bør jeg begynne å stresse med å få det gjort?  :p

8944411[/snapback]

Positivt overasket, fordi det er ikke mange av dem. Hvorfor skulle man syns det er så negativt at du ikke har hatt sex?

Ikkeno negativt med det ifølge min bok :)

Lenke til kommentar

Det er ikke noe galt selvfølgelig, det eneste er at du kanskje føler det slik at du henger litt etter. Jeg tror ikke det skulle være noe problem for deg å få sex, det er nok av folk som du kan velge i, men du vil kanskje gjøre det med en du vil bli sammen med helst kanskje? Sånn at du ikke bærer et minne om din første sexøkt med en skitten desperado fra en eller annen fest i ødemarka.

Lenke til kommentar
Hei,

Jeg er ei jente på nesten 19 år som er jomfru. Det er egentlig ikke noen spesiell grunn til det. Har hatt mange sjanser, men har liksom aldri funnet "den rette". Har rotet med mange osv., men altså aldri ligget med noen. Selvfølgelig kunne jeg gjort det i russetida eller noe, men føler likevel det hadde vært ganske teit.

Så hvordan hadde dere reagert hvis dere ble sammen med ei på 19 år som fortsatt er jomfru? Negativt/positivt? Bør jeg begynne å stresse med å få det gjort?  :p

8944411[/snapback]

Jeg hadde tatt det som positivt! Og ihvertfall ikke negativt - det tviler jeg da på at noen ville syntes var negativt for å være helt ærlig.

Ikke bekymre deg, og ta deg tid til å finne den rette gutten :).

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Så hvordan hadde dere reagert hvis dere ble sammen med ei på 19 år som fortsatt er jomfru? Negativt/positivt?

8944411[/snapback]

:thumbup:

Udelt positivt.

Bør jeg begynne å stresse med å få det gjort?  :p

8944411[/snapback]

Nei, ikke før du føler du er klar for det. Jeg er vel gammeldags men jeg synes ikke 19 er spesielt gammelt for slikt...

Dette er vel heller ikke noe man gjør for å "få det overstått". Den første gangen er den eneste gangen du garantert vil huske for resten av livet... Det er kanskje ikke nødvendigvis spesielt godt, av ulike årsaker, men veldig spesielt...

Det er jo akkurat nå(18/19 år) og et par år frem det er størst sannsylighet for å finne "mr right" (studietid/ flytting med skifte av sosialt beite etc).

Lykke til!

Lenke til kommentar

8944411[/snapback]

Man mangler jo erfaring da, men det ville vel egentlig ikke i realiteten være noe problem.

Til opplysning så mangler jeg minst like mye erfaring, og jeg er bittelitt eldre enn deg (gutt).

Lenke til kommentar

hey, bare sånn for at du ikke skal føle deg helt utafor, gutt her, fiksa ikke biffen før jeg blei 20. for et par måneder siden, fikk vite i kveld at dama bare vil være venn, føler meg helt føkked up og dårlig nå.

btw, gjør litt mer ut av det, finn deg en person som kanskje ting kan fungere litt fremover med, var hvertfall det jeg håpa på, faen heller...

yey. anyway, good luck :)

btw, pm meg for sengekos :p

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Emma_*

Takk for mange reflekterte og bra svar: )

Enig med Alastor, positivt overrasket over holdningene her, spørsmålet er bare om det er representativt for Norges gutter. Men håper det!

Lenke til kommentar

Det er vel stort sett representativt for norges mest nettaktive gutter - mao de med mest vett i skallen :p.

Neida. Skal ikke påstå at vi representerer en god spredning i befolkningen, men overraskende mange gutter tenker faktisk på en god måte og har bra holdninger - er bare litt enklere å vise det på et anonymt forum enn i en vanlig venneflokk på VGS.

Lenke til kommentar
er bare litt enklere å vise det på et anonymt forum enn i en vanlig venneflokk på VGS.

8944940[/snapback]

Er vel her mye av saken ligger. Samfunnet i dag spiller så enormt hardt på sex og hud og at det er normalt at alle rir på alle fra de passerer 15 år. Noe som igjen reflekteres i hva ungdom og andre tror er "rett holdning", og som de gjerne da viser utad til sine venner og omgangskrets. For hvem vil vel stå utenfor?

Uansett, til trådstarter, er din kropp, du bestemmer, ikke la noen eller samfunnet presse deg til noe du ikke selv ønsker.

-lain

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...