Gå til innhold

Komplett trikser med priser?

Anbefalte innlegg

I desember engang satt Komplett.no ned sin webpris, jeg minnes at dette var like før HW.no la ut sin "Webshoptesten 4. kvartal 2002"

Butikkprisen var den samme, mens web prisen var blitt lavere, jeg registrerer at nå er web prisen tilbake til det nivå den var tidligere!!

Noen som vet hva som skjer ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det jo sånn en gang at butikken ikke vet når prisene blir hentet inn...

Dessuten så er det jo egentlig ikke noe galt så lenge de selger produktene til den prisen de har satt den til...

Blir jo akkurat som når Elkjøp kjører tilbud som bare bare i en uke el.

neste uke så er prisen høyere...

Meeeen, jeg vil gjerne se bevis på dette. Når satte de ned prisen? Når satte de opp? Hvilke priser forrandret de osv. Har du noe mere info ?

Lenke til kommentar

Vanskelig å stille med bevis, men jeg er ganske sikker på at ALLE prisene ble satt ned, mao de la inn lavere kalkyle på webpris. Greit med tilbud på enkelte produkter, men her var plutselig alle prisene lavere. Grunnen til at jeg merket dette var at jeg har fulgt med på DVD brennere (som aldri kommer inn på lager) siden november. Plutselig oppdaget jeg at prisen var blitt lavere. Og nå i dag var prisen høyere igjen.

Grunnen til at jeg husker at prisen er nøyaktig den samme som før er den enkle prisen på Nec ND-1100a Kr.: 2400,-

Det ble lagt inn en bestilling på en Sony DRU-500a i slutten av november (referanse post av meg selv: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=7...426&highlight=)

Litt senere, sansynligvis i starten av desember, men jeg klarer ikke å huske når, la jeg merke til at prisen var senket men at det kun gjaldt web pris. Prisen på et annet alternativ jeg kikket på nevnte ND-1100a var også redusert.

Lenke til kommentar
Nå er det jo sånn en gang at butikken ikke vet når prisene blir hentet inn...

Ikke så vanskelig å regne seg til da. Undersøkelsen skjer kvartalsvis og alltid i en helg. Tallene hentes inn på en søndag fordi det er få webshoper som forandrer prisene da. Så hvis man setter ned prisene den nest siste helga i kvartales så skulle man vel klaffe sånn noenlunde..

Lenke til kommentar

Hvis det du sier stemmer kan det ha en enkel forklaring:

Like før jul kjørte komplett kampanjer nasjonalt og regionalt. Skal man få folk til å handle hos seg må man være billig - i hvertfall like billig som de det er naturlig å sammenligne seg med (andre nettbutikker). Komplett senket med all sansynlighet prisene i forbindelse med denne kampanjen for at folk skulle få følelsene av en virkelig billig nettbutikk, for at man gjennom dette skulle få en utvidet kundeportefølje. Etter at man har fått nye (og trofaste?) kunder øker man prisene tilbake til "normalt" nivå og tjener enda mer - og dekker inn det tapet Komplett sansynligvis hadde i forbindelse med prissenkingen.

Lenke til kommentar

Det er helt håpløst å komme med slike påstander uten å kunne dokumentere det bedre enn "jeg mener å huske". Greit at du ikke liker komplett (selv om jeg ikke kan skjønne hvorfor), men prøv å vær litt mer presis i dine anklager. Dessuten er det ikke unaturlig at en butikk setter ned prisene sine før jul for å få opp omsetningen.

Lenke til kommentar

Hvis de har hatt de samme "lave" prisene i over 1 måned er det vel ikke noe galt med det?!!!

Hadde de kun justert i en helg hadde det vært noe galt, men hvis de kjører "tilbud" i flere måneder kan man vel ikke klage!

Synes jeg ser deg forran meg...

"Fy søren, nå har komplett.no kjørt tilbud lenge gitt. At det går ann!"

Lenke til kommentar
Det er helt håpløst å komme med slike påstander uten å kunne dokumentere det bedre enn "jeg mener å huske". Greit at du ikke liker komplett (selv om jeg ikke kan skjønne hvorfor), men prøv å vær litt mer presis i dine anklager. Dessuten er det ikke unaturlig at en butikk setter ned prisene sine før jul for å få opp omsetningen.

Når sa jeg at jeg ikke liker komplett ?

Og poenget var, de satt ned prisen - noe jeg syns var gledelig, og jeg er ganske sikker på at webshop-testen kom ut like etterpå, og begynte å lure litt da, men siden den lave prisen vedvarte tenkte jeg ikke noe mer på det før jeg plutselig oppdaget at prisen var satt opp igjen - og prisøkning er aldri gledelig!

Det kan ha vært en kampanje for å lokke kunder eller noe i forbindelse med julehandel, men prisen ble ikke satt ned så mye, andre web shopper var fortsatt billigst.

Mulig jeg kan komme med bevisene i morgen - har ikke tid nå...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...