Gå til innhold

MBW-100 og N95?

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg SE sin blåtannklokke tidligere i år mens jeg hadde en SE K800i. Jeg var fullt klar over at klokka kun støttet et lite utvalg av SE sine telefoner når jeg kjøpte den. Nå har det seg slik at jeg nå har en Nokia N95. Dere skjønner sikkert at jeg gjerne skulle ha kunne brukt klokke med den telefonen :( Slik jeg har forstått det er jo blåtann en veldig standardisert greie. Skulle det da ikke i teorien la seg gjøre å skrive et lite javaprogram som lar enhetene kommunisere? Noen som vet om et slik program eksisterer?

Hva med de nye klokken SE kommer med? vil de også kun fungere med et lite utvalg av SE telefoner?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette kommer nok aldri til å skje siden Nokia Series 60 ikke implementerer Bluetooth SSP host protokollen. Dette er noe Nokia har valgt å gjøre på series 60 av sikkerhetsmessige årsaker. (kan dog være noe irriterende til tider)

Dette er årsaken til at de fleste "synkronisere kontakter meldinger etc." programmer bare fungerer med series 60 telefoner via kabel.

Eldre Nokia telefoner og SE telefoner har implementer denne protokollen, som gir tilgang til en del funksjonalitet man da ikke får på series 60, men det er også et sikkerhetshull. Når SSP host protokollen er implementert vil det i praksis si at enhver enhet som kobles til telefonen har full tilgang til hele telefonen. Den kan opprette meldinger, opprette samtaler, slette hele innholdet på telefonen om den vil det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...