Benbjo Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Har aldri spilt noen spill i resident evil serien. Har nå fått tak i 4'ern til Wii, men så slo en tanke meg: Må de spilles i rekkefølge? Altså må/burde jeg ha spilt 1, 2 og 3 før jeg fyrer opp 4'ern? Bare det jeg lurte på egentlig Lenke til kommentar
WangenPs3 Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 1'ern startet jo hele greia. Så kom 2'ern som ikke hadde så mye med 1'ern å gjøre bortsett fra at da hadde viruset spredd seg over til byens gater og bygninger. 3'ern er en "fortsettelse" på 2'ern hvor duser det hele fra en annens synsvinkel igjen hvor det er et par timer før 2'ern starter Confused??! Stay with me: Så kom jo Resident Evil: Code Veronica X som er en ny historie men som følger en hovedperson fra 2'ern samt 1'ern ( Claire og Chris Redfield). Etter en stund dukket Resident Evil Zero ut. Dette er en såkalt "prologue" til 1'ern hvor du får vite hvordan viruset ble spredd og hvem som startet det. RE 4 igjen er en helt ny historie uten noen som helst sammenheng med de andre bortsett fra et par kjenninger ( Leon, Ada Wong osv...) Jeg spilte dem for noen helger siden i denne rekkefølgen: Resident Evil 1 (Remake GC) Resident Evil Zero (GC) Resident Evil 2 (GC) Resident Evil 3 (GC) Resident Evil: Code Veronica X (Ps2) Resident Evil 4 (GC) Da får du det så og si riktig (du kan også ta RE 3 før RE 2, men Re 2 er mye bedre:D Svar på ditt spørsmål: Nei du behøver ikke å ha spilt de andre i serien Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Jeg har kun spilt 4'ern på GC og følte aldri at det var noe jeg hadde gått glipp av. Jeg skjønte selvfølgelig at noen av personene var kjent fra tidligere spill, men det var ingenting i historien som krevde at du skulle ha kjent til disse. (Med mindre det faktisk var noe jeg gikk glipp av som jeg aldri skjønte at jeg gikk glipp av, men det driter jeg uansett i. Ignorance is bliss.) Så det er bare å spille i vei. Historien er sterk og står helt fint på egne ben. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 1. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2007 Herlig Da kjører jeg i gang med spillet! Lenke til kommentar
exmx Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Resident Evil 4 er jo en helt annen handling på enn de forrige spillene. Så jeg vil tro du trygt kan spille 4'eren uten å føle at du har gått glipp av noe. Selv har jeg spilt alle RE spillene Lenke til kommentar
aoottis24 Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 splitter Ny resident evil 5 trailer fra E3 2007 http://www.gametrailers.com/player/21514.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå