Moskus Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Er det noen som kan forklare meg hvorfor dette fungerer på en PC men ikke en Pocket PC? Private Function RunAPI(ByVal api_url As String) As String 'Hvordan utføre en POST: 'http://www.west-wind.com/presentations/dotnetWebRequest/dotnetWebRequest.htm Dim req As System.Net.HttpWebRequest Dim url As String = api_url Dim strPost As String = "" If Strings.InStr(api_url, ("?")) > 0 Then url = Strings.Split(api_url, "?")(0) strPost = Strings.Split(api_url, "?")(1) End If req = System.Net.HttpWebRequest.Create(url) If strPost.Length > 0 Then req.Method = "POST" Else req.Method = "GET" End If req.ContentType = "application/x-www-form-urlencoded" '//"multipart/form-data" req.Credentials = System.Net.CredentialCache.DefaultCredentials 'req.ProtocolVersion = Net.HttpVersion.Version10 Debug.WriteLine("Aktiv URL: " & url) Debug.WriteLine("Parametre: " & strPost) 'Skriver til serveren If strPost.Length > 0 Then Debug.WriteLine("Skriver data til serveren: " & ReplaceÆØÅ(strPost)) Dim postBytes() As Byte = System.Text.Encoding.UTF7.GetBytes(ReplaceÆØÅ(strPost)) req.ContentLength = postBytes.Length Dim postStream As IO.Stream = req.GetRequestStream postStream.Write(postBytes, 0, postBytes.Length) postStream.Close() End If 'Leser svaret fra serveren Dim output As String = Nothing Try Debug.WriteLine("Request has response: " & req.HaveResponse) Dim response As System.Net.HttpWebResponse = req.GetResponse Dim responsestream As IO.StreamReader = New IO.StreamReader(response.GetResponseStream, System.Text.Encoding.UTF7) output = responsestream.ReadToEnd response.Close() responsestream.Close() Catch ex As Net.WebException Debug.WriteLine("Error status: " & ex.Status.ToString) ' & " - " & ex.StackTrace) 'If ex.Status.ToString = "ProtocolError" Then Debug.WriteLine("Status Code: " & CType(ex.Response, Net.HttpWebResponse).StatusCode) Debug.WriteLine("Status Description: " & CType(ex.Response, Net.HttpWebResponse).StatusDescription) 'End If End Try Debug.WriteLine("Output: " & output) Return output End Function Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Er det noen som kan forklare meg hvorfor dette fungerer på en PC men ikke en Pocket PC? 8943935[/snapback] Fungerer ikke? Feilmelding? Hva skjer? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 25. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2007 Pokker! Nå får jeg ikke åpnet prosjektet en gang! Stand by... Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 27. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2007 Endelig ordnet det seg! Forbanna helv.... Uansett, dette får jeg i immediate vinduet: Aktiv URL: http://www.hepp.no/api/ValidateUser.aspxParametre: user=90949197&password=passordja&userid=0 Skriver data til serveren: user=90949197&password=passordja&userid=0 A first chance exception of type 'System.UriFormatException' occurred in System.dll Request has response: False Output: 0 Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 Det fungerer. Hvis noen skulle lete etter løsningen så er den at UTF7 tydeligvis ikke støttes. Det eneste(?) som fungerer slik det skal er ASCII... woho. Men jeg er iallfall fornøyd nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå