Gå til innhold

hvordan rengjør man en laptop?

Anbefalte innlegg

Jeg har nå hatt min Inspiron 9300 i underkant av 2år, den har vært så å si på hele tiden :blush:

Etter tid har det falt ned mer og mer bøss ned i bla tastaturet, og pc'en har begynt å bråke noe veldig. Det jeg lurer på er om man skal støvsuge denne laptopen ved tastatur og vifte, og hvordan man gjøre dette(hvis man må åpne noen steder etc) hvis dette er feil, gi meg en annen mulighet.

Endret av kyrresander
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det beste er bare å kjøpe et nytt tastatur. Let på ebay og er du heldig finner du et til ikke mange dollar. En god oppgradering på toårsdagen som utvider både brukstiden og omsalgsprisen.

Til å svare direkte på spørsmålet ditt bør du søke etter din laptops service manual eller maintenance manual og både åpne og rengjøre den etter hva den forklarer deg.

Lenke til kommentar

Takk, men selve tastaturet er nesten ikke brukt siden jeg har brukt et annet (liker ikke laptop tastaturer) men likevell har det legget seg mye møkk og bøss nede i det, og jeg fant ingenting på service manual eller maintenance manual, kanskje fordi jeg har mitt oppsett på norsk?

Den andre tingen jeg lurer på er om jeg rettog slett kan støvsuge med en lav styrke, siden det har lagt seg mye "hybel kaniner" rundt vifteområdene (noe jeg tipper etter all støyen som har kommet i det siste).

Lenke til kommentar

hvis det ikke er slitt men bare er masse dritt oppi tastaturet så er det lite poeng i å bytte tastatur uten å prøve å blåse det rent med trykkluft på boks. dette er mest effektivt gjort med tastaturet demontert fra selve maskinen. har selv gjort det uten men det er ikke fult så bra og litt kronglete.

det at maskinen bråker mer er gjerne støv som sitter i kjøleribben(e), der er også løsning i de fleste tilfeller trykkluft på boks. du har deksler under maskinen du kan skru av uten å miste garanti/reklamasjon skru av disse og se om du da kommer til på "inn" siden av kjøleribben, sånn at du blåser støvet ut av maskinen og ikke inn i maskinen.

det er seff også mulig at bråket kommer fra vifte som ikke trives.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...