Gå til innhold

Hvilket PCIe-skjermkort skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Hei! Skulle gjerne funnet meg et AGP-skjermkort til rundt 1300-1700. PC'en har ellers AMD Athlon 3700+ og 1GB RAM. Tenkte jeg skulle piffe opp spillgrafikken litt. Akkurat nå er grafikken elendig med et nVidia Geforce 6200 Turbo Cache eller noe sånt. Tror dere et nytt og bedre skjermkort ville gjort susen? Og hvilket skal jeg gå for?

Edit: Fant ut at det sto PCIe16x1 på HK. Regner med dette betyr at det er et PCI express med 16x hastighet jeg skal ha?

Endret av nordemoniac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ville nok også ha investert i mere minne.  Mange spill i dag bruker mer enn 1GB minne, det kan bli en del rykk og napp i frameraten da maskinen må bruke vekslefila p.g.a at detaljnivåene blir satt høyt.

8947495[/snapback]

Men nå er det slik at jeg må spille på maks 800x600 ikke antialiasing, og low detail på alt. Tipper den største grunnen er skjermkortet.

Lenke til kommentar
når du skulle tipse om en nettbutikk som hadde kortet til salgs , hvorfor da tipse om en butikk som kun har henting i butikken?? ikke alle bor i tønsberg vettu.

8947459[/snapback]

Skulle jo bare vise hvordan kortet så ut da, ikke nødvendigvis kjøpe det i tønsberg. Bare valgte en tilfeldig butikk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP

Finnes ikke x1950 bare i PRO til AGP? Har planer om å kjøpe et sånt et selv etter sommeren kortet mitt gikk i dag og bruker et GeForce 4 MX eller noe sånt :whistle:

Lenke til kommentar

Nei, X1950 Pro ble først lansert i PCIe-versjon. Så kom AGP noen måneder senere.

PCIe-versjonen koster pr. idag rundt 1100,-

Det finnes faktisk et X1950XT til AGP også, det blir laget av GeCube. Men det selges visst ikke av noen her i Norge.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar
Nei, X1950 Pro ble først lansert i PCIe-versjon.   Så kom AGP noen måneder senere.

PCIe-versjonen koster pr. idag rundt 1100,-

Det finnes faktisk et X1950XT til AGP også, det blir laget av GeCube.  Men det selges visst ikke av noen her i Norge.

8951270[/snapback]

Fant ut at det var PCIe jeg skulle ha istedet..

Er det samme kort som er det beste å velge i 1500,- klassen?

Skal jeg velge

Sapphire Radeon X1950PRO 512MB eller Sapphire Radeon X1950GT 512MB?

Hva er forskjellen? Prisen er 150,- forskjell.

Endret av nordemoniac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...