Gå til innhold

Cpu, 192 grader...

Newman

Anbefalte innlegg

Installerte akkurat PC Wizard, og der står det at cpuen min er på 192 grader celsius... Det kan da umulig stemme? Greit nok at den stakkars cpuen min er varm, sitter tross alt inne på et rom der det nesten er 40 grader. Har overklokka den stakkars lille klumpen alt det går også. Kan hende det stemmer, for da jeg skulle montere kjøleribba knakk det ene feste, noe som resulterte i at jeg har måtte legge kabinettet på gulvet for så bare sette kjøleribba oppå cpuen :p Jaja, god unskylding for å kjøpe nytt utstyr hvis det ryker ;)

edit: Nå er den nede i 144 grader!

Endret av Newman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tviler på at løsningen din med kjøleren er den beste, et godt press er viktig ellers kan det fort bli et mellomrom mellom kjøler og cpu, evt. luftbobler i kjølepastaen. Jeg ville fiska det så fort som mulig.

Har du kjent på kjøleren, om cpuen faktisk ligger på så høye temps, noe jeg egentlig tviler litt på vil du sansynligvis merke det godt på kjøleren.

Lenke til kommentar

Har ikke putti fingra mine nedi pcn på ei stund nå, men kjøleløsningen min har jeg brukt siden jul uten problemer. Blir spennende å se om den holder sommern ut, eller om hele huset brenner ned :p Pcn står alltid på. Kjøpe nytt til høsten tenker jeg...

Lenke til kommentar

Det er ikke riktig... CPU hadde crashet for lenge siden om det var tilfellet. Det er MEGET vanlig å få feile data fra slike programmer, enten fordi sensor-input kommer fra helt feil kilde, eller fordi sensorene er til de grader dårlig kalibrert. I ditt tilfelle ligger den sikker å måler på den tror er CPU sensoren, mne som faktisk ikke eksisterer og bare lever deg noe slags default verdi eller noe i den dur.

-Stigma

Lenke til kommentar
Det er ikke Celsius du leser, det er Fahrenheit, og 144 F = 63 grader Celsius

8943932[/snapback]

63 er jo ogsa egentlig ganske mye.

Og hvis du ikke merker det pa kjoleren, er det sikkert for lite kontakt mellom kjoleribbe - CPU.

Jeg monterte en kjoleribbe feil vei, og da jeg snudde den sank temp med 10 grader. (Athlon XP 2100+)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...