Codeboss Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Hei jeg vil gjerne lage et online spill med java, hvordan skal jeg gjøre det? takker for alle svar. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Flyttes til Java programmering Lenke til kommentar
LordEirik Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Vi driver på med et prosjekt nå om det virker interesant. FFVO - Final Fantasy 5 Online. FFVO Spillet ble begynt på i Pascal (Delphi) av meg for leeenge siden, sist gang det ble tatt opp igjen var i vår under prosjekt på høgskolen (datateknikk). Resultat finner du her: FFVO Om du syns prosjektet ser morsomt ut er det bare å kaste seg på, har ikke jobbet så mye med det enda men blir vel mer snart. Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Ellers kan du se på GTGE - Golden T Game Engine. En spille API som har allerede gjort ferdig masse arbeid. Lenke til kommentar
LordEirik Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Det er ingen magi å lage et slikt spill, det er jo faktisk ganske enkelt. Alt du trenger er Socket fra net-pakken for TCP/IP. Eller du kan bruke RMI. For grafikk vil jeg anbefale å ikke bruke 3D. Fordi JOGL er jøggel og det er mye mer arbeid. Du kan jo også lage online spill for telnet, da trenger du ikke tenke grafikk. jeg har selv lagd Scorched Earth i telnet, alt med ASCII. Rimelig teit, men er en god start, enkelt å lage og man får free-bsd game box-følelsen ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå