knegg Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 har fiksa pappa sitt gamle anlegg som han brukte i sin eldre ungdom. anlegget han kjøpte va svindyrt på den tida. det var kremen av kaka av en musikkspelar då. lille broren min fant høgtalarane og skulle lage pokal hylle av dei men eg stoppa han og tok dei med på skolen. bass og mellomtonene var morkna så eg har bytta dei ut. (same Ohm) kjøpte kabel for å få PC signal inn på AUX-1. men det er alltid støy i elementa. det er en ta-taaa-ta-taaa(osv) lyd. litt svakt lyd men irriterande. støyen kjeme med ein gong kabelen frå PC`n til forsterkaren blir tilkopla. med radio er ikkje støyen der. byta ut den orginal signal kablane med en anna tybe(viser til bilete) korleis eleminere støyen? håpa bilda kjeme med her no... Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Siden støyen kommer når du plugger i kabelen fra dataen er det vel mest sannsynlig signalkilden er problemet, noe som ikke ville være den største overraskelsen vel? Vet ærlig talt ikke hva du kan gjøre. Du kan prøve med et eksternt lydkort til dataen, evt et annet lydkort? Lenke til kommentar
knegg Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) har integrert lydkort i hovudkortet. Endret 1. juli 2007 av knegg Lenke til kommentar
knegg Skrevet 1. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2007 må eg kjøpe et lydkort da? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 (endret) Det er lydkortet som gir støyen. Integrert eller ikke så tror jeg ikke det gir så mye forskjell, det er nemlig PSUen som står for støyen Har samme "problemet selv ettersom jeg for tiden kjører en effektforsterker rett på lydkortet og justere volumet fra PCen. I mitt tilfelle så er støyen konstant uavhengig av volumsettinger på PCen. For å få ned støyen kan du kjøre lyden ut fra PCen på fult og justere med volumkontrollen på forsterkeren. Da blir lydsignalet så kraftig som mulig i forhold til støyen som er konstant og slik har du redusert grunnstøyen. Endret 1. juli 2007 av perpyro Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Det er lydkortet som gir støyen.Integrert eller ikke så tror jeg ikke det gir så mye forskjell, det er nemlig PSUen som står for støyen Har samme "problemet selv ettersom jeg for tiden kjører en effektforsterker rett på lydkortet og justere volumet fra PCen. I mitt tilfelle så er støyen konstant uavhengig av volumsettinger på PCen. For å få ned støyen kan du kjøre lyden ut fra PCen på fult og justere med volumkontrollen på forsterkeren. Da blir lydsignalet så kraftig som mulig i forhold til støyen som er konstant og slik har du redusert grunnstøyen. 8981384[/snapback] Evt. satse på eksternt lydkort for å fjerne PSU støy, burde vel funke? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 For min del hadde jeg ikke dette problemet før den gamle integrerte forsterkeren min tok kvelden. Men uansett verdt å prøve før man eventuelt kaster penger på problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå