Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

mistet plutselig IP

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg ny stasjonær pc for noen måneder sider og har hatt en del problemer.

I går skjedde det igjenn. Jeg satt og spillte da jeg plutselig mistet internett forbindelsen på pc-en. Den andre pc-en i nettverket mistet ikke internett.

Nå klarer jeg ikke lenger og motta ip på den nye pc-en.

Noen som har en anelse av hva som kan være galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg prøvet å koble internettkabelen direkte inn i pc-en utenom ruteren. Det virket med en gang i den gamle pc-en men i den nye fikk jeg atter en gang opp "begrenset eller ingen tilkobling" da jeg ikke klarer å motta ipadresse. Det er 2 stk netverkskort i denne pc-en (i hovedkortet) og får samme melding samme hvilket jeg kobler til kabelen i

Lenke til kommentar
Nå har jeg prøvet å koble internettkabelen direkte inn i pc-en utenom ruteren. Det virket med en gang i den gamle pc-en men i den nye fikk jeg atter en gang opp "begrenset eller ingen tilkobling" da jeg ikke klarer å motta ipadresse. Det er 2 stk netverkskort i denne pc-en (i hovedkortet) og får samme melding samme hvilket jeg kobler til kabelen i

8943957[/snapback]

Jeg ville prøvd å oppdatert til de nyeste nettverks-driverne og driverne til hovedkortet. Hvis ikke dette hjelper kan du begynne å teste om det er routeren eller det ene kortet som sliter. Sitter nettverkskabelen skikkelig i?

Lenke til kommentar

Prøv å deaktivere det ene nettverkskortet å bare ha 1 aktivt.

Sett nettverkskabelen i det aktive nettverkskortet.

Gå så inn på start-kjør-skriv CMD og trykk Enter

Her skriver du ipconfig /release ->trykk Enter...vent...

så skriver du ipconfig /renew -> trykk Enter

(egentlig det samme som gjøres med repair ..)

Om dette ikke funker så deaktiverer du det 1 nettverkskortet (husk å ta det 2 aktivert igjen) så prøver du samme prossedyre.

Er du heldig så vil dette fungere---en mulig konflikt mellom nettverksortene er problemet..

Evnt kan du deaktivere begge og sette i et som ikke er integrert.

Ellers kontakt leverandør.

Lenke til kommentar

8943957[/snapback]

Jeg ville prøvd å oppdatert til de nyeste nettverks-driverne og driverne til hovedkortet. Hvis ikke dette hjelper kan du begynne å teste om det er routeren eller det ene kortet som sliter. Sitter nettverkskabelen skikkelig i?

8946659[/snapback]

Har reinstallert windows. Fortsatt samme problem. Nettopp lagt inn nye drivere. Ruteren er jo i orden når den funker med den andre pc-en? Hadde internett helt til den plutselig forsvant mens jeg spillte.

Lenke til kommentar
Prøv å deaktivere det ene nettverkskortet å bare ha 1 aktivt.

Sett nettverkskabelen i det aktive nettverkskortet.

Gå så inn på start-kjør-skriv CMD og trykk Enter

Her skriver du ipconfig /release ->trykk Enter...vent...

så skriver du ipconfig /renew -> trykk Enter

(egentlig det samme som gjøres med repair ..)

Om dette ikke funker så deaktiverer du det 1 nettverkskortet (husk å ta det 2 aktivert igjen) så prøver du samme prossedyre.

Er du heldig så vil dette fungere---en mulig konflikt mellom nettverksortene er problemet..

Evnt kan du deaktivere begge og sette i et som ikke er integrert.

Ellers kontakt leverandør.

8946735[/snapback]

Hjalp ikke å deaktivere det ene. Har desverre ikke et ekstra nettverkskort. Synes det var merkelig viss begge nettverksportene skulle ryke samtidig.

Lenke til kommentar
lukter en dårlig ruter her  ^^

hvilket antivirus program har du?

8946742[/snapback]

Ruteren er ikke gammel, men det betyr ikke noe for virker ikke når jeg setter internettkabelen rett i pc-en heller. Nå er det ikke antivirusprogram siden jeg nettop har reinstallert windows. (Reinstallerte windows pga dette problemet oppsto)

oppdatert

Endret av HoZZy
Lenke til kommentar
Kan være lurt å deaktivere brannmurer og anti-virus på maskinen, i verste fall avinstallere. Dette er en veldig vanlig årsak til slike problemer. Windows brannmuren er som regel ikke noe problem, f.eks. Norton Internet Security derimot..

8958770[/snapback]

Alt er deaktivert og avinnstallert

Lenke til kommentar
Nå begynnte det og virke igjenn, helt plutselig. Jævlig merkelig :p

8959125[/snapback]

Hmm, merkelig indeed :hmm:

Det kan virke som at det er noe som ligger å "ulmer", så ville tatt kontakt med butikken/leverandøren og høre om de har vært borti lignende før. Men, viss det ikke skjer igjen, er det vel egentlig ikke noe stress :p

Lenke til kommentar
Hmm, merkelig indeed  :hmm:

Det kan virke som at det er noe som ligger å "ulmer", så ville tatt kontakt med butikken/leverandøren og høre om de har vært borti lignende før. Men, viss det ikke skjer igjen, er det vel egentlig ikke noe stress :p

8960410[/snapback]

Jeg venter og ser. Håper det går bra :D

Endret av HoZZy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...