HoZZy Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Kjøpte meg ny stasjonær pc for noen måneder sider og har hatt en del problemer. I går skjedde det igjenn. Jeg satt og spillte da jeg plutselig mistet internett forbindelsen på pc-en. Den andre pc-en i nettverket mistet ikke internett. Nå klarer jeg ikke lenger og motta ip på den nye pc-en. Noen som har en anelse av hva som kan være galt? Lenke til kommentar
HoZZy Skrevet 25. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2007 Nå har jeg prøvet å koble internettkabelen direkte inn i pc-en utenom ruteren. Det virket med en gang i den gamle pc-en men i den nye fikk jeg atter en gang opp "begrenset eller ingen tilkobling" da jeg ikke klarer å motta ipadresse. Det er 2 stk netverkskort i denne pc-en (i hovedkortet) og får samme melding samme hvilket jeg kobler til kabelen i Lenke til kommentar
quiki Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Nå har jeg prøvet å koble internettkabelen direkte inn i pc-en utenom ruteren. Det virket med en gang i den gamle pc-en men i den nye fikk jeg atter en gang opp "begrenset eller ingen tilkobling" da jeg ikke klarer å motta ipadresse. Det er 2 stk netverkskort i denne pc-en (i hovedkortet) og får samme melding samme hvilket jeg kobler til kabelen i 8943957[/snapback] Jeg ville prøvd å oppdatert til de nyeste nettverks-driverne og driverne til hovedkortet. Hvis ikke dette hjelper kan du begynne å teste om det er routeren eller det ene kortet som sliter. Sitter nettverkskabelen skikkelig i? Lenke til kommentar
Cubicle Dude Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Prøv å deaktivere det ene nettverkskortet å bare ha 1 aktivt. Sett nettverkskabelen i det aktive nettverkskortet. Gå så inn på start-kjør-skriv CMD og trykk Enter Her skriver du ipconfig /release ->trykk Enter...vent... så skriver du ipconfig /renew -> trykk Enter (egentlig det samme som gjøres med repair ..) Om dette ikke funker så deaktiverer du det 1 nettverkskortet (husk å ta det 2 aktivert igjen) så prøver du samme prossedyre. Er du heldig så vil dette fungere---en mulig konflikt mellom nettverksortene er problemet.. Evnt kan du deaktivere begge og sette i et som ikke er integrert. Ellers kontakt leverandør. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 (endret) lukter en dårlig ruter her ^^ hvilket antivirus program har du? Endret 26. juni 2007 av VikinGz Lenke til kommentar
HoZZy Skrevet 27. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2007 Nå har jeg prøvet å koble internettkabelen direkte inn i pc-en utenom ruteren. Det virket med en gang i den gamle pc-en men i den nye fikk jeg atter en gang opp "begrenset eller ingen tilkobling" da jeg ikke klarer å motta ipadresse. Det er 2 stk netverkskort i denne pc-en (i hovedkortet) og får samme melding samme hvilket jeg kobler til kabelen i 8943957[/snapback] Jeg ville prøvd å oppdatert til de nyeste nettverks-driverne og driverne til hovedkortet. Hvis ikke dette hjelper kan du begynne å teste om det er routeren eller det ene kortet som sliter. Sitter nettverkskabelen skikkelig i? 8946659[/snapback] Har reinstallert windows. Fortsatt samme problem. Nettopp lagt inn nye drivere. Ruteren er jo i orden når den funker med den andre pc-en? Hadde internett helt til den plutselig forsvant mens jeg spillte. Lenke til kommentar
HoZZy Skrevet 27. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2007 Prøv å deaktivere det ene nettverkskortet å bare ha 1 aktivt. Sett nettverkskabelen i det aktive nettverkskortet. Gå så inn på start-kjør-skriv CMD og trykk Enter Her skriver du ipconfig /release ->trykk Enter...vent... så skriver du ipconfig /renew -> trykk Enter (egentlig det samme som gjøres med repair ..) Om dette ikke funker så deaktiverer du det 1 nettverkskortet (husk å ta det 2 aktivert igjen) så prøver du samme prossedyre. Er du heldig så vil dette fungere---en mulig konflikt mellom nettverksortene er problemet.. Evnt kan du deaktivere begge og sette i et som ikke er integrert. Ellers kontakt leverandør. 8946735[/snapback] Hjalp ikke å deaktivere det ene. Har desverre ikke et ekstra nettverkskort. Synes det var merkelig viss begge nettverksportene skulle ryke samtidig. Lenke til kommentar
HoZZy Skrevet 27. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2007 (endret) lukter en dårlig ruter her ^^hvilket antivirus program har du? 8946742[/snapback] Ruteren er ikke gammel, men det betyr ikke noe for virker ikke når jeg setter internettkabelen rett i pc-en heller. Nå er det ikke antivirusprogram siden jeg nettop har reinstallert windows. (Reinstallerte windows pga dette problemet oppsto) oppdatert Endret 27. juni 2007 av HoZZy Lenke til kommentar
HoZZy Skrevet 27. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2007 Når jeg stapper nettverkskabelen i pc-en så kommer det jo opp at jeg kobler til, klarer bare ikke å motta IP-adresse fra ruteren. Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Kan være lurt å deaktivere brannmurer og anti-virus på maskinen, i verste fall avinstallere. Dette er en veldig vanlig årsak til slike problemer. Windows brannmuren er som regel ikke noe problem, f.eks. Norton Internet Security derimot.. Lenke til kommentar
HoZZy Skrevet 27. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2007 Kan være lurt å deaktivere brannmurer og anti-virus på maskinen, i verste fall avinstallere. Dette er en veldig vanlig årsak til slike problemer. Windows brannmuren er som regel ikke noe problem, f.eks. Norton Internet Security derimot.. 8958770[/snapback] Alt er deaktivert og avinnstallert Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Jeg ville kontaktet leverandør, eller skaffet det en løst nettverkskort til å sette inni pcen (Med mindre du har kjøpt hel pc da, som f.eks dell eller hp el. da kan du skaffe et usb nettverkskort) 1. PCI nettverkskort: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=120787 195,- 2. Usb nettverkskort: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=333366 275,- (Obs. kun 100Mbit!) Lenke til kommentar
HoZZy Skrevet 27. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2007 Nå begynnte det og virke igjenn, helt plutselig. Jævlig merkelig Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Nå begynnte det og virke igjenn, helt plutselig. Jævlig merkelig 8959125[/snapback] Hmm, merkelig indeed Det kan virke som at det er noe som ligger å "ulmer", så ville tatt kontakt med butikken/leverandøren og høre om de har vært borti lignende før. Men, viss det ikke skjer igjen, er det vel egentlig ikke noe stress Lenke til kommentar
HoZZy Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) Hmm, merkelig indeed Det kan virke som at det er noe som ligger å "ulmer", så ville tatt kontakt med butikken/leverandøren og høre om de har vært borti lignende før. Men, viss det ikke skjer igjen, er det vel egentlig ikke noe stress 8960410[/snapback] Jeg venter og ser. Håper det går bra Endret 28. juni 2007 av HoZZy Lenke til kommentar
HoZZy Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 takk for hjelpa folkens Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå