Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Mer bullshit fra Telenor eller hva?


Anbefalte innlegg

Jeg kjenner meg ikke igjen i alt som blir skrevet i de forskjellige Telenor-trådene. Jeg har vært kunde hos Telenor i mange år nå, og har fasttelefoni, mobiltelefoni, internett-aksess og kabel-tv fra de. Har faktisk ikke på noe tidspunkt vært misfornøyd med de. De få gangene jeg har hatt spørsmål eller av andre grunner har henvendt meg til kundeservice, så har jeg fått svar på det jeg ville (uten å måtte bruke lang tid i telefonkø). Det er vel ikke mange som kan si med hånda på hjertet at Telenor ikke leverer er stabil og god tjeneste? Det eneste jeg syns er negativt med Telenor, er prisen på mange av tjenestene...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare for å kommentere det denne latterlige posten startet med; jeg satte opp en Online-epostkonto på min maskin som kobler til nett med NGT bare for å teste; og som jeg regnet med funket det som fjell. Jeg vil tippe at det er den nye nettleverandøren du er så stolt av som sliter, allikevel er du sur på Telenor?

Jaja..

Alle dere som skriver f uck og kill osv...hvis jeg hadde jobbet i Telenor og blitt møtt av sånne holdninger av folk som trengte support, tror jeg nok jeg også hadde sagt at jeg ringer tilbake og glemt hele saken med god samvittighet. Men som jeg har sagt tidligere; det er tydeligvis en sport blant 14tisser (mentalt eller fysisk) å slenge mest mulig, og helst ubegrunnet, dritt om Telenor.

***

Og som en liten digresjon prøvde jeg å ringe NGT kundeservice i går, det var bare å gi opp, kunne dessverre ikke ta meg fri fra jobb for å sitte hele dagen i telefonkø.

Lenke til kommentar
Det er vel ikke mange som kan si med hånda på hjertet at Telenor ikke leverer er stabil og god tjeneste?

 

Jo, dette kan jeg si med begge hendene mine på hjertet!

Stabil? Kan ikke si at min internett er stabil, langt i fra.

God tjeneste? Vel, dyrt som fa3n og ikke mye igjen for pengene.

 

Alle dere som skriver f uck og kill osv...hvis jeg hadde jobbet i Telenor og blitt møtt av sånne holdninger av folk som trengte support, tror jeg nok jeg også hadde sagt at jeg ringer tilbake og glemt hele saken med god samvittighet. Men som jeg har sagt tidligere; det er tydeligvis en sport blant 14tisser (mentalt eller fysisk) å slenge mest mulig, og helst ubegrunnet, dritt om Telenor.

***

Og som en liten digresjon prøvde jeg å ringe NGT kundeservice i går, det var bare å gi opp, kunne dessverre ikke ta meg fri fra jobb for å sitte hele dagen i telefonkø.

 

Om folk ringer telenor og er sinna så er det nok en grunn, men og oppføre seg sikkelig burde man uansett. Jeg har selv jobbet med kundeservice så vet godt hvordan det er med sure kunder og alt det der, og nettopp av den grunn tror jeg at jeg har blitt mye hyggeligere når jeg selv ringer til support telefoner, siden jeg vet hvordan det er og være kundebehandler.

 

Tviler ikke på at det er telefonkø hos NGT også, men alle gangene jeg har ringt dit har det ikke være noe kø i det hele tatt, men det er en annen sak. Hos Telenor derimot kan jeg bli sittende opptil 1 time i kø, og når jeg endelig kommer fram til en kundebehandler blir jeg bare satt over til en annen person som setter meg over videre, virker ikke som om noen av de vet hvor og hvem jeg skal snakke med når det er noe jeg lurer på, tror noen av de kan trenge bedre opplæring. Samme gjelder det web-support irc-saken dem, han som sitter der kan egentlig ikke hjelpe deg med så veldig mye, er faktisk veldig lite, alle gangene blir jeg bare bedt om og ringe dem.

 

Alt jeg hadde og si nå.

Lenke til kommentar

Kjenner meg ikke igjen hvordan du beskriver NGT heller, jeg :) De gangene jeg ringte NGTs kundeservice måtte jeg vente leeenge før jeg fikk svar. Og når jeg først fikk snakke med en av supportfolka, så var det heller dårlig med kunnskap. Akkurat nå er jeg ikke lenger internettkunde hos Telenor, men har vært det siden slutten av 1995, og har faktisk aldri opplevd at tjenesten har vært ustabil eller dårlig...

Lenke til kommentar

herregud for noen sutrete småunger enkelte av dere er..

 

for det første.. Telenor er store. dvs at de kan ikke gi like god service som et lite selskap.

 

det er greit nok, de har litt å gå på der for å bli bra. men mann.. man har da for eksempel chatten. der får man alltid kjapp hjelp og de er flinke virker det som også.

 

når det gjelder det å sitte her på forumet og sutre og klage over en ting ingen av oss kan fikse, så må jeg si det er idioti på boks. trur du virkelig at sjefene i telenor sitter her og surfer, og sier.. oi. det er en som banner fælt over oss her, nå må vi skjerpe oss. NEI det er ikke sånn det virker.. vær høflig og ta deg de 10 minuttenee det tar å ringe inn til telenor. for det tar som oftest ikke lengre tid, så lenge en server ikke har gått ned da.

 

Har hatt telenor adsl selv i et år nå, og jeg er meget fornøyd på stabiliteten til tjenesten. den har vært nede 3 ganger. en av de gangene så varte bruddet lenger enn 2 timer og det må jeg si er veldig bra. slik har også de fleste andre jeg kjenner med adsl også opplevd telenor.

 

Greit nok, det kunne vært større hastigheter og mindre priser, men sånn er det desverre ikke. da får du heller sette deg og krysse fingrene for at www.firstmile.no skal komme igang.

 

hvis du heller ikke er fornøyd med det. flytt til et sted som har bredbandsfabrikken innlagt.. (tips: boligbyggelag i oslo-distriktet)

 

 

og for fücks sake.. slutt å klag! gjør noe med det isteden!

Lenke til kommentar
herregud for noen sutrete småunger enkelte av dere er..

 

for det første.. Telenor er store. dvs at de kan ikke gi like god service som et lite selskap.

 

 

De var mye bedre før, nå sitter det jo blåruss overalt og kutter ned på alt som ikke gir klingende mynt kassen.

På nesten samtlige hendvendelser jeg har til support hos TN så må jeg vente i en evighet på en tekniker skal ringe meg opp. Det er ikke særlig uvanlig at de aldri ringer eller etter to til tre dager.

Særlig problemer med nye ADSL-linjer er et mareritt uansett leverandør men hos Tn internett er det værre pga at det er så ekstremt varierende nivå på kundebehandleren. Noen er skikkelig dyktige mens andre har gått på et lite kurs for og håntere filleproblemer.

Lenke til kommentar
når det gjelder det å sitte her på forumet og sutre og klage over en ting ingen av oss kan fikse, så må jeg si det er idioti på boks. trur du virkelig at sjefene i telenor sitter her og surfer, og sier.. oi. det er en som banner fælt over oss her, nå må vi skjerpe oss. NEI

 

Tror heller det de vil oppnå er å informere og advare andre? Dessuten er det herlig å blåse ut litt i allmennhet :)

Lenke til kommentar
Jeg kjenner meg ikke igjen i alt som blir skrevet i de forskjellige Telenor-trådene. Jeg har vært kunde hos Telenor i mange år nå, og har fasttelefoni, mobiltelefoni, internett-aksess og kabel-tv fra de. Har faktisk ikke på noe tidspunkt vært misfornøyd med de. De få gangene jeg har hatt spørsmål eller av andre grunner har henvendt meg til kundeservice, så har jeg fått svar på det jeg ville (uten å måtte bruke lang tid i telefonkø). Det er vel ikke mange som kan si med hånda på hjertet at Telenor ikke leverer er stabil og god tjeneste? Det eneste jeg syns er negativt med Telenor, er prisen på mange av tjenestene...

 

Saklig ? JA

Rolig tone? JA

Høfflig tone? JA

Bra innlegg Nichlas, og jeg håper at alle vil se hvor mye bedre svar du får dersom du har en slik tone, både på forumet, og i telefonsupport.

 

president og Fake har også ganske bra innlegg i denne tråden.

 

Mine tanker:

Telenor har byggd opp telenettet her i landet.

Det er et stort land med få inbyggere, og der er derfor vanskelig å gi en god tjeneste til alle i landet. Selv om vi nordmenn har det _ganske bra_ i landet vårt er vi sikkert verdensmestere på å klage.

Jeg snakket med en egypter for en tre måneders tid siden, som skulle uploade noe til meg (FW til SL45), og jeg merket at hastigheten var på 4k.

Jeg spurte ha hvilken linje han hadde , og 56modem var svaret.

Da spørsmålet ble spurt tilbake svarte jeg ADSL 2Mb, og at dette kostet meg ca 150$ i måneden. Han ble _meget_ overrasket, og sa at "ISDN is the new big thing over here".

Vi har det bedre enn vi innser, og det er ingen som tvinger deg til å ha produktet som en beskrev som "lite for pengene".

Jeg mener at Telenor har gjort en god jobb med å gi oss telefontjenester i mange år, og at de følger med i utviklingen med tanke på DSL osv.

At mange definerer produktet som "dårlig" , og "lite for pengene" er greit for noen, men alt er relativt. Hva med familiepappa som surfer litt, og sjekker e-post? Og etter at han har brukt opp gigabyten sin, så surfer han traust videre med 64k hastighet uten bekymringer i livet.

Å bare ringe til Telenor å klage og klage hjelper lite, og det er nok mange som bruker telefonsupporten på idiotspørsmål som gjør at køen blir _lang_. Eksempler på dette er:

"Jeg greier ikke å sjekke e-posten min. HVA ER GALT HOS DERE?"

 

Hvis du var supportpersonen i den andre enden av linjen, hva ville du ha svart? Hadde du greid å forklare for bestemor hvordan hun kan feilsøke på under ti minutter? Det er ikke lett å lære uerfarne personer hvordan de kan fikse et problem over telefonen. (dette gjelder alle telefonsupporter).

 

Hvis du har gjort din del av recearchen som kreves for å finne problemet, er det ofte en rask oppgave å lokalisere problemet. For to måneder siden sluttet min fars datamaskin å fungere, og jeg skulle ringe til reparasjonssupporten. Jeg skrev på et ark maskin nummer, navn, adresse, kundenummer, og en kort beskrivelse av problemet. Jeg gjorde også et par simple tester på den før jeg ringte, som jeg noterte resultatene av. Jeg ringte, og nesten leste alt for personen. Jeg holdt en høfflig tone, og kom med mye hjelpende informasjon. Jeg fikk et sendingnummer, og en adresse å sende til. Etterhvert som han snakket, noterte jeg spørsmål som jeg hadde, og helt til slutt spurte jeg han om disse. Han var også høfflig, og villig til å hjelpe, og hele samtale varte muligens tre minutter. Jeg satt igjen med all den informasjonen jeg trengte, og jeg fikk levert raskt all den informasjonen han spurte om.

 

Poenget var: Vær saklig, høfflig og rolig. (§3 på forumet), i alle sammenhenger i livet hvor du kommer over ukjente personer, eller autoriteter, og du vil få mye mer respekt og hjelp enn om du er gretten og sint.

Lenke til kommentar
kill the fuckers!!

 

Jeg har også problemer med dem! Vi burde ha saksøkt dem!!

 

De tror de har all makt på denne jord! bare vent dere! har snakket med dem hele idag, og det eneste jeg har fått ut av dem, er at vi skal ringe deg opp. Første samtale idag var rundt kl. 1200 og nå er den 21.48. Forsatt ingen telefon fra dem!!!!!

En gang jeg ringte telenor fikk jeg som svar at de skulle skjekke det opp og ringe opp om max to timer. Når to timer og 30 min var gått ringte jeg opp igjen, men da fikk jeg snakke med en som var litt seriøs. Han fortalte meg at han andre bare tullet med meg, og at det var ikke sikkert jeg ble ringt opp i dag engang.

 

telenor er noe driiiit

Lenke til kommentar

så sett hardt mot hardt da.. si det at "2-4 timer?" jeg blei lovt det! nå har jeg venta i 4 dager, og dette skal jeg betale for???

 

 

så vil du da få litt avslag.. har hendt meg 2-3 ganger at jeg har fått gratis av telenor pga at de har så stor pågang.. vær høflig, men bestemt... og ikke sitt der og sutre, for det hjelper ikke!

Lenke til kommentar

Som en sier tidligere i denne tråden så har vi et bra tilbud i Norge, ja, det er sant det, og jeg er også takknemmelig for at Telenor har bygd ut telenettet i Norge så bra som de har gjort det. Men når det gjelder pris i forhold til hva de gir tilbake så kommer det ann på hva man bruker internett til. Greit nok at en familiefar som bare bruker epost og leser nyheter ikke klager når 1gb grensa er brukt opp, men de som bruker internett til mye annet også vil kanskje sette mere pris på stabilitet og at man faktisk har den hastigheten man betaler for.

 

Før hadde jeg 3xx/128 adsl fra telenor, men jeg synes ikke at det var nok, derfor oppgraderte jeg linja til 704/128, men jeg meker ingen forskjell, tenker ikke på nedlasting av websider, men når man laster ned store filer. Vet selvfølgelig at det kommer ann på serveren man laster ned fra, men jeg vet at jeg laster ned fra servere som kan gi meg full hastighet, og mye mer så forventer jeg at linja skal utnyttes mest mulig.

 

Forrige helg var jeg hos en kamerat som hadde bestillt adsl fra telenor, han hadde fått utstyret og hatt det liggende i 1 mnd siden han ikke hadde hatt tid til og sette det opp. Han ringte meg og lurte på om jeg kunne komme og hjelpe han siden han ikke fikk det til og fungere. Jeg fikk det heller ikke til og fungere så vi ringte telenor. Var vel ikke mer enn 30 minutter kø. Vi forklarte problemet og skulle bli ringt tilbake om ca 1 time, da var klokka 4 på dagen. Klokka 8 ringer det oss en fra telenor og sier at det nå skal fungere. Vi tester og det fungerer med en gang. Telenor hadde ikke gjort klar linja hans, og han hadde hatt det liggende i 1 mnd og betalt for noe som uansett ikke kunne brukes, slurv synes nå jeg da.

 

Som flere her sier så er alt jeg sier bare tull og piss, men for flere jeg kjenner, og meg selv så er dette faktisk sannheten.

Lenke til kommentar

telenor stinker uansett hva fake sier det er greit nok at de har bygget ut

telenettet i norge MEN det var når de var eid av staten nå er de en "privat bedrift" som har fått nettet gratis. det var det de satt som betingelse når de ble gjort private. og service vet de ikke hva er

Lenke til kommentar

avsporet tråd?? :wink:

er enig med begge parter i saken: mange klager over ting som er deres eigen feil, men telenor er eit firma som ville fått _store_ problem viss de for reell konkurranse! mange misliker telenor pga deres kundebehandling, med meget god grunn..

 

eit eksempel:

onkelen min skifta frå ISDN til INO bredbånd, han ringte derfor telenor for å seie opp ISDN (med dobbellinje) og skifte tilbake til analog telefonlinje.. han fekk då beskjed om at han burde beholde ISDN pga at måtte kjøpe ny telefon.. i ettertid viser det at telefonen taklar både analog og ISDN, noko telenor viste eller burde visst!! motiv? lure kunden til ein dyrare tjenste enn han har behov for!! (TN visste kva telefon han hadde..)

 

at telenor har vært så "snille" å bygge ut telenettet i heile norge er dessutan bullsh*t, sidan det var televerket som gjorde dette! nettet burde vært i statens hender, slik at alle levernadører hadde lik tilgang og pris!!

 

dessutan kan eg vel berre navne teletopia...

Lenke til kommentar
så sett hardt mot hardt da.. si det at "2-4 timer?" jeg blei lovt det! nå har jeg venta i 4 dager, og dette skal jeg betale for???

 

 

så vil du da få litt avslag.. har hendt meg 2-3 ganger at jeg har fått gratis av telenor pga at de har så stor pågang.. vær høflig, men bestemt... og ikke sitt der og sutre, for det hjelper ikke!

 

driver ikke å sutrer, men kommer med fakta. Jeg har allerede fått prisavslag og noen ekstra goder. Og jeg vet fra erfaring at du kommer mye lengre med et smil! hehe!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...