Gå til innhold

Tour de France 2007 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor er det blitt så mye dpoing i Touren ? Synes dette er veldig teit. Satt i sofaen før å så på, ingen dopet seg. Men nå er det helt for jæv*** .

9157901[/snapback]

Du prøver å si at det var mindre doping før?

 

 

Og de fleste som blir tatt for doping i Norge er nok fotballspillere.

Lenke til kommentar

Jeg tror faktisk at det var langt fler som dopet seg før. Men fler blir tatt nå fordi analyseringen av prøvene finner mer enn det var mulig å gjøre før. Det er også mulig, uten at jeg vet noe sikkert, at de har blitt flinkere til å teste rytterne. Altså oftere, i tillegg til å være sikre på at det ikke blir noe fusking med prøvene.

Lenke til kommentar
Hvorfor er det blitt så mye dpoing i Touren ? Synes dette er veldig teit. Satt i sofaen før å så på, ingen dopet seg. Men nå er det helt for jæv*** .

9157901[/snapback]

Helt sikker på at det nesten var mer doping før enn nå. Få vinnere på 90-tallet var nok rene. Sjekk Riis, Pantani, Ullrich.

Dopingjegerne har fått bedre utstyr ogflere tester nå.

Lenke til kommentar

Jeg er sikker på at det var mye mere doping før i tiden, men de siste åra har kontrollene og alt det der blitt mye bedre. Men enda altså, ikke bra nok :/

 

I noen land så er det jo "synd" om du blir tatt for doping. Land som Kazakstahn (?)

Det er bare sykt :mad:

Endret av Blax
Lenke til kommentar
Ja, nå skal spille UCI og resten, slik at reglen endres. vedder en tier på at neste års TDF vil bli preget av doping godkjenning av enkelte midler.

9158226[/snapback]

Come again?

 

 

Men altså, hvis de første ryktene er sanne -- at en med trøye ble tatt etter den 14. etappen -- da står vi egentlig igjen med Contador (vinner av etappen) og Rasmussen (innehaver av den gule trøya). Hvis ikke Boonen og Solér (som i alle fall ikke hadde den prikkete trøyen på det tidspunktet) ble testet som tilfeldige.

 

Boonen kan vi droppe med én gang. Han er testet tidligere og det finnes ingen grunn til at en spurter risikere å bli tatt for en så liten pris. Er garantert ikke Rasmussen heller -- han er testet utallige ganger allerede.

 

Da står vi igjen med Solér og Contador. Det er liten sjanse for at Solér ble testet etter denne etappen, og han har blitt testet tidligere (hvis ikke resultatene er svært forsinket). Contador er garantert testet etter denne etappen, og det er ikke sikkert at han er testet tidligere i touren.

 

Jeg setter igjen min knapp på Contador, og for å være ærlig, selv om det kanskje er verst for Tourens del, håper jeg det er Contador. Han er svært tvilsom, og jeg har egentlig mer tro på Rasmussen enn han.

 

Men nå er jo alt dette bare rykter. Så vi får vente til i morgen og se.

Lenke til kommentar
Hvorfor er det blitt så mye dpoing i Touren ? Synes dette er veldig teit. Satt i sofaen før å så på, ingen dopet seg. Men nå er det helt for jæv*** .

9157901[/snapback]

 

Forskjellen ligger kanskje i at dopingkontrollene er blitt bedre. Før var det nok lettere å komme seg unna, mens nå blir de fleste, som blir testa, tatt.

 

Når man ser på Festina-skandalen i 1998, så ble vel dette laget tatt med dopingmidler i legebilen, og ikke pga positive tester. Og slikt har det jo vært flere tilfeller av opp igjennom åra.

 

 

Pantera

Lenke til kommentar
Da står vi igjen med Solér og Contador. Det er liten sjanse for at Solér ble testet etter denne etappen, og han har blitt testet tidligere (hvis ikke resultatene er svært forsinket). Contador er garantert testet etter denne etappen, og det er ikke sikkert at han er testet tidligere i touren.

 

Jeg setter igjen min knapp på Contador, og for å være ærlig, selv om det kanskje er verst for Tourens del, håper jeg det er Contador. Han er svært tvilsom, og jeg har egentlig mer tro på Rasmussen enn han.

 

Men nå er jo alt dette bare rykter. Så vi får vente til i morgen og se.

9158340[/snapback]

 

Nå hadde vel politiet razzia, eller ihvertfall undersøkelser, hos Barloworld, så mye tyder på at det faktisk er Solér, som er tatt.

 

Og hvorfor er det usannsynlig at han er testet etter den 14. etappen? Han kom jo på 3. plass, og topp 3 på hver etappe blir jo testet, i tillegg til noen tilfeldig utvalgte...

 

 

 

Pantera

Lenke til kommentar

Endelig en gladnyhet. UCI har alltid vært en vits når det gjelder behandling av dopingsakene i sykkelsporten. De som blir tatt har alltid fått kommet tilbake, og selvom et utrolig antall ryttere er tatt siden begynnelsen av nittitallet har ikke UCI sett seg nødt til å ta i bruk strengere straffer. Håper Tour de France ihvertfall lager en regel slik at de som blir tatt for doping blir utstengt fra TDF på livstid uavhengig av hva UCI sier.

Endret av Ant1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...