Gå til innhold

Tour de France 2007 - Diskusjonstråd

Anbefalte innlegg

Jeg er spent på seer-statistikken for Tour de France fremover. Ordtaket "All PR er god PR" blir her satt på prøve. Nå kan det jo hende at sirkuset trekker til seg nye seere da, som helst vil følge med for å se løgner, avsløringer, juksemakere og annet snacks som vi mennesker liker å underholde oss med :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noe jeg stusser litt på er hvorfor han skulle dope seg (Rasmussen) han dro vel strengt talt til tour de france med det mål å vinne klatretrøya og en etappe seier.

Han var jo ganske selvsikker før TdF om at nok skulle klare å vinne den, så hvorfor dope seg, trodde han at han da kunne vinne sammenlagt.... :hmm:

Jeg håper i ettertid at Rasmussen kommer med den ordtlige forklaringen hvor han forteller alt!

9147086[/snapback]

Så doping er forbeholdt sammenlagtfavoritter?!

Lenke til kommentar
Noe jeg stusser litt på er hvorfor han skulle dope seg (Rasmussen) han dro vel strengt talt til tour de france med det mål å vinne klatretrøya og en etappe seier.

Han var jo ganske selvsikker før TdF om at nok skulle klare å vinne den, så hvorfor dope seg, trodde han at han da kunne vinne sammenlagt.... :hmm:

Jeg håper i ettertid at Rasmussen kommer med den ordtlige forklaringen hvor han forteller alt!

9147086[/snapback]

Så doping er forbeholdt sammenlagtfavoritter?!

9147540[/snapback]

Nei... :thumbdown:

Men det er vel ingen hemmelighet at de fleste som doper seg er "fjellgeiter"

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Men det er vel ingen hemmelighet at de fleste som doper seg er "fjellgeiter"

9147839[/snapback]

Å? Hva legger du til grunne for det utsagnet?

Lenke til kommentar
Haha, det er morsomt å lese om alle naive som hver bidige gang, tror den som bærer den gule trøya er dopet.

9147575[/snapback]

Er vel ikke så veldig naivt å tro at både Rasmussen og Contador på et eller annet punkt har brukt ulovlige midler. Rasmussen var sporløst forsvunnet i 22 dager før Tour De France og løyg enda om hvor han var på den offesielle pressekonferansen (sa Mexico, var i Italia). Hvis man itillegg tar til betraktning den detaljerte historien om skoesken med blod som en amerikansk mountianbike syklist skulle frakte til i begynnelsen av 2000-tallet, så kan man skjønne mistankene.

Når det gjelder Contador skal en dokumentar som er nevnt tidligere i tråden ha avslørt at en lege hadde utskrevet samme dose til han som Jackshe som senere har innrømmet doping. Itillegg syklet han for et spansk lag ifjor som ble nektet start i Tour de France på grunn av doping mistanker. Spania ser ut til å en veldig passiv holdning til doping iforhold til her i Norge, vis vi ser på antall spanjoler som er doping tatt.

Som jeg har sagt tidligere tror jeg nesten vi må vente på en generasjon ryttere med bedre holdning før sporten blir ren. Forhåpentligvis forsvinner de fleste sponsorene ut av sporten noen år slik at det blir dårlig økonomisk vinst med doping.

Lenke til kommentar

Favoritten min de siste 4 åra har vært oscar pereiro sio!

han er den mest utspekulerte i touren:p

kommer seg av en eller annen grunn som en av de 15 beste som sammenlagt.

stille, sakte men sikkert!

og så vant han jo strengt talt touren i fjor, men i år har han ikke noen flere sjanser mener jeg!

Lenke til kommentar
Jeg er spent på seer-statistikken for Tour de France fremover. Ordtaket "All PR er god PR" blir her satt på prøve. Nå kan det jo hende at sirkuset trekker til seg nye seere da, som helst vil følge med for å se løgner, avsløringer, juksemakere og annet snacks som vi mennesker liker å underholde oss med  :hmm:

9147190[/snapback]

litt hotel cæsar i det mener du? :p

intriger, løgner og falske skuespillere? :p

Lenke til kommentar
Når det gjelder Contador skal en dokumentar som er nevnt tidligere i tråden ha avslørt at en lege hadde utskrevet samme dose til han som Jackshe som senere har innrømmet doping. Itillegg syklet han for et spansk lag ifjor som ble nektet start i Tour de France på grunn av doping mistanker. Spania ser ut til å en veldig passiv holdning til doping iforhold til her i Norge, vis vi ser på antall spanjoler som er doping tatt.

Det er vel aldri blitt bevist noen ting ang. Contador. Han ble faktisk frikjent av spanske myndigheter, etter at denne legen, Dr. Fuentes, påstod at han aldri hadde hatt noe med Contador å gjøre. Det eneste som ble funnet, var initialene A.C. på ei liste. Han ble riktignok utestengt fra Tour de France, i likhet med mange andre ryttere. Det var forøvrig 58 navn på denne lista (det gjaldt visst ikke bare syklister, men også friidrettsutøvere). 8 av disse ble senere sjekket ut av saken, deriblant Contador.

Pantera

Lenke til kommentar
Jeg er spent på seer-statistikken for Tour de France fremover. Ordtaket "All PR er god PR" blir her satt på prøve. Nå kan det jo hende at sirkuset trekker til seg nye seere da, som helst vil følge med for å se løgner, avsløringer, juksemakere og annet snacks som vi mennesker liker å underholde oss med  :hmm:

9147190[/snapback]

litt hotel cæsar i det mener du? :p

intriger, løgner og falske skuespillere? :p

9148901[/snapback]

Akkurat :!:

Lenke til kommentar
Haha, det er morsomt å lese om alle naive som hver bidige gang, tror den som bærer den gule trøya er dopet.

9147575[/snapback]

Som jeg har sagt tidligere tror jeg nesten vi må vente på en generasjon ryttere med bedre holdning før sporten blir ren. Forhåpentligvis forsvinner de fleste sponsorene ut av sporten noen år slik at det blir dårlig økonomisk vinst med doping.

9148401[/snapback]

Her om dagen så var det noen som snakket om Gen-doping.. Det skal visst være det helt nye som er på vei inn nå, og som også skulle være enda vanskeligere å finne i et menneske.

Lenke til kommentar

9147575[/snapback]

9148401[/snapback]

Her om dagen så var det noen som snakket om Gen-doping.. Det skal visst være det helt nye som er på vei inn nå, og som også skulle være enda vanskeligere å finne i et menneske.

9149447[/snapback]

Du har dessverre rett.

Gendoping

Lenke til kommentar

Doping eller ikke. Jeg syntes Tour de France er god underholdning i ferien uansett. Selvfølgelig er det ikke noe morsomt at noen skal jukse seg til seier. Men jeg har lært meg å ikke dømme noen før de har avlagt en positiv dopingprøve. Om jeg skulle sitte å være mistenkelig på alle som gjør det bra i Touren, så mister jeg så og si all underholdningen. Med andre ord anser jeg hele feltet som rent hele tiden. Og når noen blir tatt, så er jo ikke det annet enn positivt.

Blir litt sur når kammeratene mine winer om at alle hele tiden er dopa. Isåfall kunne man ha kalt Touren for "Kampen om ikke å bli tatt".

Jeg sier ikke at doping er positivt. Men jeg liker å se på alt som underholdning. Så får de råtne eplene falle av etterhvert.

Lenke til kommentar

Tour de dop eller Dop de france

Blir det en skandale til så ligger sykkelsporten dårlig an, håper de får vekkalt ugraset nå.

Men de må ikke ha mye mellom ørene når de doper seg, når det er 95% sikkert at de blir tatt.

Og vis de ikke blir tatt, og vinner en etappeseier, så må de leve med det resten av livet at de har juksa.

Men hadde ikke Rasmussen hatt den gule eller prikketre trøya, hadde spekulasjonene rundt han vært de samme da?

Endret av Dranc
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...