Fisker Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Jeg synes så utrolig synd på de ærlige syklistene nå. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Bare leste litt nå, er også Kløden og Kasjetskin tatt for doping? 9135768[/snapback] Nei Lenke til kommentar
SnusHanen Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 (endret) Jeg synes så utrolig synd på de ærlige syklistene nå. 9135797[/snapback] Hvis det i det hele tatt er noen..... vel noen er det antagelig, men tror desverre det er en god del som doper seg. Jeg har elsket sykling og da spesielt TdF i mange år, vært og sett en god del etapper. Men begynner å bli lei at standig flere blir tatt, og da gjerne de store sammenlagt syklistene. Lurer på om det i det hele tatt blir tur ned til Frankrike og Alpe etappene som jeg vurderte neste år nå... Ikke noe moro å dra når du har i bakhode at mange av de antagelig har urett mel i posen.. ^fmj: ok det var bra, fikk bare det inntrykket når jeg skumleste artikkelen på nettavisen Endret 24. juli 2007 av SnusHanen Lenke til kommentar
MGS3 Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 (endret) Jeg liker det ikke, men jeg tror Rasmussen er dopet. Hadde forsåvidt ikke blitt sjokkert hvis noen andre ryttere ble avslørt heller. TdF er utrolig hardt, og måten noen ryttere sykler på er nesten umennskelig. Lance Armstrong for eksempel Endret 24. juli 2007 av MGS3 Lenke til kommentar
kilik Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Tour-presidenten sier at hvis han visste om advarslene til Rasmussen på forhånd, så hadde han ikke fått starte touren. Skal vedde på at de hadde utestengt han nå hvis han ikke var i ledelsen. Lenke til kommentar
sv1 Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 (endret) Var det ikke Rasmussen som syklet nesten like godt som Vino på siste delen av tempoen? Altså, Rasmussen er ikke blant de beste temporytterne, også sykler han nesten like fort som en av verdens beste, som i tillegg var dopet. Rart Endret 24. juli 2007 av sv1 Lenke til kommentar
kilik Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 (endret) Jeg synes så utrolig synd på de ærlige syklistene nå. 9135797[/snapback] Må da være bra for dem å bli kvitt uærlige konkurrenter. Dette er først og fremst en positiv dag for dopingarbeidet. Endret 24. juli 2007 av kilik Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Jeg synes så utrolig synd på de ærlige syklistene nå. 9135797[/snapback] Må da være bra for dem å bli kvitt uærlige konkurrenter. Dette er først og fremst en positiv dag for dopingarbeidet. 9136031[/snapback] Nei, dette er først og fremst en negativ dag for sykkelsporten. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Nei, dette er først og fremst en negativ dag for sykkelsporten. 9136081[/snapback] Som aktiv syklist i trøndelag må jeg si meg helt enig... Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Det var ingen stor overraskelse at Astana er ute, kommentatorene nevnte tidlig i touren at de også hadde en annen (edit: ikke han første som ble avslørt) av sine ryttere "under etterforskning", hva nå enn det betyr. 9135644[/snapback] Det var nok Eddy Mazzoleni som blant annet var under etterforskning fordi han hadde mistenkelig lave hormonverdier fra en dopingprøve som ble tatt under Giro d'Italia. Han har forresten lagt opp nå. Og det er svært vanskelig å være blant toppsyklistene og dope seg under touren uten å bli oppdaget. Så akkurat de anklagene er det bare å legge fra seg. Off season-doping er nok derimot svært vanlig -- da særlig for ryttere som holder til i land hvor tilfeldige prøver er noe som i stor grad ikke eksisterer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 EPO er umulig å oppdage 6 timer etter injeksjon Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Det er bullshit. Hvorfor tror du folk har begynt å gått tilbake til gammeldags og lite praktisk bloddoping? Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Meget trist for sykkelsporten dette, hadde virkelig håpet at årets Tour ville gå bedre enn fjorårets, men men. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 (endret) Jaja, vi skal ikke glemme at det går en etappe i dag tiltross for gårsdagens hendelse, det blir utrolig spennende, her MÅ Rasmussen støte for å få mer tid, samtidig bør konkurentene ta mer tid på Tasmussen, dette blir et rotterace 25.07.2007 16. etappe (fjell): Orthez - Gourette-Col d’Aubisque, 218,5 km. 1) Contador 2) Sastre 3) Rasmussen Endret 25. juli 2007 av bruno99 Lenke til kommentar
hds Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Fikk ikke meg at Vino var dopa før idag, kom ikke akuratt som en bombe når han tok en "Landis". Likte ikke fyren, så gjordet meg ingenting. Har mer sansen for den danske kyllingen, så får håpe han ikke blir tatt selv om han sikkert er dopa som resten av gjengen. Min mening om TdF er enkelt og greit at det er et overmenneskelig arrangament. Det er selvpining. Det er for tøfft, og for å vinne så må man ha det lille ekstra for å vinne. Jeg er fullt og helt imot doping, men synes det må alternative metoder til for å få vekk dopingen. Poenget mitt er man burde prøve å minimere fordelen doping gir istedet for å holde på med et slikt nivå at man nesten må dope seg for å komme igjennom rittet i håp om å vinne sammenlagt. Hvordan har jeg ikke svaret på, men å gjøre sykkelsporten mine umenneskelig kunne vært en start. Jeg tror ikke Thor eller de andre sprinterne doper seg fordi dem satser på eksplosivitet og smart kjøring/posistionering. Stuten faller jo av så fort det blir litt helning, men han må jo dette for å klare å fullføre rittet. Heia Zuebeldia, Schlek og Sastre. Lenke til kommentar
kdog Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Poenget mitt er man burde prøve å minimere fordelen doping gir istedet for å holde på med et slikt nivå at man nesten må dope seg for å komme igjennom rittet i håp om å vinne sammenlagt. Hvordan har jeg ikke svaret på, men å gjøre sykkelsporten mindre umenneskelig kunne vært en start. 9138683[/snapback] Sykling blir aldri dart, golf eller fotball. Det er og blir et blodslit hvor man må ha det lille ekstra, enten genetisk i kombinasjon med eksepsjonell trening, eller dessverre dopet. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Poenget mitt er man burde prøve å minimere fordelen doping gir istedet for å holde på med et slikt nivå at man nesten må dope seg for å komme igjennom rittet i håp om å vinne sammenlagt. Hvordan har jeg ikke svaret på, men å gjøre sykkelsporten mindre umenneskelig kunne vært en start. 9138683[/snapback] Sykling blir aldri dart, golf eller fotball. Det er og blir et blodslit hvor man må ha det lille ekstra, enten genetisk i kombinasjon med eksepsjonell trening, eller dessverre dopet. 9138878[/snapback] Man må ikke det nei, NOEN må det, noen er så besatt av å vinne at de vil sette karrieren på spill for å vinne TdF f.eks. Æren du får av å vinne dette rittet er enorm, penger har de nok av fra før, og de tjener ikke mye på å vinne den, snaut 3 mill. som deles innad i laget. Vinokourov vill vinne, han ville bli en av historiens TdF vinnere, og tydde desverre til doping Lenke til kommentar
Kalle_92 Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Mattias Kessler (Astana) Ble jo tatt for doping av eget lag. prøven var fra slutten av mai. Synd med alle disse dopingskandalene....... det er ødeleggende for sykkelsporten. godt å bli kvitt dopingdrittsekkene. få dem ut av sykkelsporten for godt sier jeg! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Man tjener MYE på å vinne Touren. Det er ikke premiepengene det er snakk om, men intervjuer, lukrative sponsoravtaler, lønnsforhøying osv osv. Jeg tippet Sastre som vinner av Touren før den startet og jeg har fortsatt et ørlite håp. Her er det jeg tippet før Touren: Gul: Sastre Grønn: Boonen Hvit: Contador Polkadott: Rasmussen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg