Gå til innhold

Tour de France 2007 - Diskusjonstråd

Anbefalte innlegg

Hvem skal man stole på nå......

Hvor dum er Vinokourov hvis han doper seg når han allerede har tapt sammenlagt?

Han tok vel de samme midlene som Landis før tempoetappen og den andre vant i går.....

Kan ikke stole på noen men synd at dette at astana trekker seg går ut over de andre som Kascheskin og Klöden.

Men det er trossalt en til som er tatt bare, dette viser vel at de blir tatt hvertfall, syntes ikke vi skal dømme Rasmussen, ennå......

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis Vino var så desperat etter å vinne Touren hvorfor dopet han seg når han vet han blir tatt og utestengt i minst 2 år.

Nå vinner han jo aldri.

Han kunne heller hevet seg i trening og sattset på neste år.

Nå går det tel hælvet med sykkel sporten.

Endret av agail
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Dopingkulturen i Spania er kanskje den verste i verden.

9134612[/snapback]

Bakgrunn for påstand?

9134713[/snapback]

Antall spanske ryttere som har blitt tatt (OPs liste) og medias holdning til doping der nede.

Lenke til kommentar
Antall spanske ryttere som har blitt tatt (OPs liste) og medias holdning til doping der nede.

9134858[/snapback]

Antall ryttere som blir tatt kan like gjenspeile hvor godt dopingarbeidet er, ikke hvor stort dopingmiljøet er. Spansk medias holdning til det hele vet jeg ikke noe om, da jeg ikke kan spansk. Har du noen kilder som støtter denne påstanden?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

9134858[/snapback]

Antall ryttere som blir tatt kan like gjenspeile hvor godt dopingarbeidet er, ikke hvor stort dopingmiljøet er. Spansk medias holdning til det hele vet jeg ikke noe om, da jeg ikke kan spansk. Har du noen kilder som støtter denne påstanden?

9134962[/snapback]

Har ikke konkrete kilder i skrivende stund, men jeg synes holdningen til spanske ryttere og spansk media, som ikke er veldig opptatt av å skrive om dopingskandaler, er litt merkelig.

Lenke til kommentar

Ser noen nevnte at Rasmussen hadde 4 advarsler, så vidt jeg forstod var det bare 2 advarsler, og det var på 3 man ble utestengt av det danske forbundet (vet ikke om det går videre til ProTour).

Det var ingen stor overraskelse at Astana er ute, kommentatorene nevnte tidlig i touren at de også hadde en annen (edit: ikke han første som ble avslørt) av sine ryttere "under etterforskning", hva nå enn det betyr.

Og det er nok sant som SnusHanen sier, at det er i utholdenhetssport hvor teknikk spiller en langt mindre rolle enn i andre idretter at doping gir mest gevinst. Maratonløpere løper kanskje 4 timer konkurranse annenhver uke, i TdF er det 4-5 timer nesten daglig i 3 uker, det er klart man tjener utrolig på å dope seg da.

Endret av Saftis
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Rasmussen har fire advarsler, men dobbelt opp for to situasjoner. Forskjellen på ryttere som Rasmussen og Vino er at sistnevte er dopingtatt, mens førstnevnte er testet mange ganger under årets tour og har vært ren hver eneste gang, noe som kun gjøre ham mistenkt. Jeg blir ikke overrasket om Rasmussen har brukt EPO i oppkjøringen til touren under hans opphold i Mexico, men han er i hvertfall ren nå.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...