Gå til innhold

Tour de France 2007 - Diskusjonstråd

Anbefalte innlegg

Vi trenger ikke bekymre oss for Boonen.. Han har aldri fullført TdF og tror ikke han gjør det i år heller.

9080529[/snapback]

Boonen har deltat 3 ganger.

Har brutt 2 ganger på grunn av skader, og fullført en gang.

Dette er hans fjerde tdf, og jeg tror han er skikkelig revansjesugen.

Det året Hushovd vant poengtrøya ledet Boonen klart men fikk en kneskade og måtte gi seg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilket år har Boonen fullført?

Han debuterte da i TdF med drøssevis av seiere den første uken, før han brøt i fjellet. I fjor vant han ingen ting, men brøt da også.. Har jeg oversett noe nå?

9081289[/snapback]

Boonen fullførte i 2004, han vant tilogmed i Paris! ;)

Lenke til kommentar

Slik det ser ut nå, så står vel kampen om den grønne trøya mellom Boonen og Zabel. Thor er nok for langt bak. Zabel slo også Thor i fjor i den kampen. Men mye kan skje enda.

Og Rassmussen vinner nok ikke sammenlagt. Ok, han "knuste" de andre i går, men han for nok ikke lov til å stikke avgårde sånn en gang til. Valverde og Vino (når han blir kvitt de verste plagene) blir nok for sterke. Dessuten har Astana et såpass sterkt lag, at de nok ikke kommer til å la Rassmussen få et stort nok forsprang før tempo-etappene.

Pantera

Lenke til kommentar
Slik det ser ut nå, så står vel kampen om den grønne trøya mellom Boonen og Zabel. Thor er nok for langt bak. Zabel slo også Thor i fjor i den kampen. Men mye kan skje enda.

Og Rassmussen vinner nok ikke sammenlagt. Ok, han "knuste" de andre i går, men han for nok ikke lov til å stikke avgårde sånn en gang til. Valverde og Vino (når han blir kvitt de verste plagene) blir nok for sterke. Dessuten har Astana et såpass sterkt lag, at de nok ikke kommer til å la Rassmussen få et stort nok forsprang før tempo-etappene.

Pantera

9081961[/snapback]

Er enig at Rasmussen nåkk ikke vinner sammenlagt og at Astana har et kanonlag, men å si at Astana "ikke lar han gå" en gang til skjønner jeg ikke! Er rimelig sikker på at Astana ikke "lot" Rasmussen gå, men heller bare ikke klarte å kjøre samme tempo opp de stupbratte fjellene. Og det skjønner jeg faktisk godt, får jeg kan ikke si jeg er imponert av Astanas taktikk så langt i Touren. Sende samtlige ryttere ned (inkl. de som kan hevde seg i sammendraget) for å hjelpe Vino i alle tilfeller, og dermed gjør slik at alle faller nedover resultatlista..

Og hvorfol "lot" da ikke Valverde og f.eks Mayo Rasmussen gå?

Lenke til kommentar

Pantera

9081961[/snapback]

Er enig at Rasmussen nåkk ikke vinner sammenlagt og at Astana har et kanonlag, men å si at Astana "ikke lar han gå" en gang til skjønner jeg ikke! Er rimelig sikker på at Astana ikke "lot" Rasmussen gå, men heller bare ikke klarte å kjøre samme tempo opp de stupbratte fjellene. Og det skjønner jeg faktisk godt, får jeg kan ikke si jeg er imponert av Astanas taktikk så langt i Touren. Sende samtlige ryttere ned (inkl. de som kan hevde seg i sammendraget) for å hjelpe Vino i alle tilfeller, og dermed gjør slik at alle faller nedover resultatlista..

9082135[/snapback]

Det virket da ikke som Astana ville følge Rasmussen, tror dessutan at Vino har kontroll på akkurat han. Tror heller ikke Vino er kjørt i og med at han berre er 3 min. bak dei andre store favorittene!

Endret av miniPOK
Lenke til kommentar

Syntes det er litt dårlig gjort å la Kaschickin gå, men ikke Kløden, de sa at det trolig er på grunn av at Kløden ikke er kazakstansk, så laget er litt nasjonalistisk i grunnen.

Ikke noe galt med selvtiliten til Vino, "jeg har har kontroll på Rasmussen, så han tar jeg enkelt" mulig det, men det er flere gode :hmm:

Lenke til kommentar
Boonen fullførte i 2004, han vant tilogmed i Paris! ;)

9081579[/snapback]

Ahh.. Stemmer det. Når du sier det så husker jeg det faktisk :blush:

EDIT: Var vel det året som Thor tråkket ut av pedalen på Place de la Concorde det?

Endret av MartinF
Lenke til kommentar

Det var jo ikkje så dumt å la Kacheskin gå, han er jo nesten på høyde med Vino og Kløden, og er jo ikkje så sikker på formen til Kløden. Dei kan jo ikkje berre kaste Vino ut av det når han berre er 3 min. bak dei andre og enda mindre bak Sastre og Mentsjov!

Lenke til kommentar

9082135[/snapback]

Grunnen til at alle andre Astana-ryttere skal hjelpe Vino, er jo nettopp fordi det er han de mener er kapabel til å vinne. Han er kapteinen, den store stjerna, og kompis med presidenten og alt det der...Klöden er absolutt god nok til å hevde seg han også, kanskje også en outsider til seiern, men han er hjelperytter, og det får han nok meget godt betalt for. Jobben hans er rett og slett å hjelpe Vino til å vinne.

"Og hvorfol "lot" da ikke Valverde og f.eks Mayo Rasmussen gå?"

For at Rassmussen ikke skulle få et for stort forsprang. Er lettere å hente inn en lite forsprang, enn et stort, vet du...er jo klart at jo større forsprang Rassmussen får, jo større fordel får han mtp disse berømte tempo-etappene. Men de vil jo heller ikke brenne av alt kruttet i de tidlige fjell-etappene, fordi de trenger kreftene seinere også. Jeg trur nok både Valverde og Mayo, og alle de andre favorittene har full kontroll på dette....ihvertfall på de tinga de kan påvirke.

Pantera

Lenke til kommentar

9082135[/snapback]

Grunnen til at alle andre Astana-ryttere skal hjelpe Vino, er jo nettopp fordi det er han de mener er kapabel til å vinne. Han er kapteinen, den store stjerna, og kompis med presidenten og alt det der...Klöden er absolutt god nok til å hevde seg han også, kanskje også en outsider til seiern, men han er hjelperytter, og det får han nok meget godt betalt for. Jobben hans er rett og slett å hjelpe Vino til å vinne.

"Og hvorfol "lot" da ikke Valverde og f.eks Mayo Rasmussen gå?"

For at Rassmussen ikke skulle få et for stort forsprang. Er lettere å hente inn en lite forsprang, enn et stort, vet du...er jo klart at jo større forsprang Rassmussen får, jo større fordel får han mtp disse berømte tempo-etappene. Men de vil jo heller ikke brenne av alt kruttet i de tidlige fjell-etappene, fordi de trenger kreftene seinere også. Jeg trur nok både Valverde og Mayo, og alle de andre favorittene har full kontroll på dette....ihvertfall på de tinga de kan påvirke.

Pantera

9082328[/snapback]

Det var jo ikke snakk om å hente Rasmussen, dei ville prøve å riste av seg dei andre kanonene ;)

Lenke til kommentar
Det var jo ikkje så dumt å la Kacheskin gå, han er jo nesten på høyde med Vino og Kløden, og er jo ikkje så sikker på formen til Kløden. Dei kan jo ikkje berre kaste Vino ut av det når han berre er 3 min. bak dei andre og enda mindre bak Sastre og Mentsjov!

9082318[/snapback]

Du er ikke så sikker på formen til Kløden, men formen til Vino virker du sikker på :p

Tror Klødens form er god jeg, men nå syntes jeg lederne i team astana skal la de sykle som de vil, evt. la Vino hjelpe Kaschesckin, også la Kløden sykle som han vil

Lenke til kommentar

9082318[/snapback]

Du er ikke så sikker på formen til Kløden, men formen til Vino virker du sikker på :p

Tror Klødens form er god jeg, men nå syntes jeg lederne i team astana skal la de sykle som de vil, evt. la Vino hjelpe Kaschesckin, også la Kløden sykle som han vil

9082464[/snapback]

Kløden er jo i kjempe form så dere hvordan han tok innpå gruppa til Moreau og Rasmussen når han satte seg fremst og kjørte.

Lenke til kommentar

9082318[/snapback]

9082464[/snapback]

Kløden er jo i kjempe form så dere hvordan han tok innpå gruppa til Moreau og Rasmussen når han satte seg fremst og kjørte.

9082502[/snapback]

Kløden ja... Men han er betalt for å hjelpe Vino desverre, teit av team asta lederen

Lenke til kommentar

9082318[/snapback]

9082464[/snapback]

Litt enig. Som sagt så synes jeg de taktiske disposisjonene til Astana har vært rævva. I utgangspunktet så mener jeg også at laget skal sykle for Vino, men man burde kanskje ha en plan B og kanskje også en plan C i bakhodet. Da virker det som om CSC har et mye bedre opplegg, der de kjører for både Sastre og Schleck, avhengig av hvem som virker sterkest etter hvert som touren utvikler seg.

Er sikker på at Astana hadde sendt både Kascheskin og Klöden ned for å hente Vino om han hadde ligget 10 min. bak ledere også! :!:

Lenke til kommentar

Det Vino sa om Rasmussen i går "Jeg har kontroll på Rasmussen. Han er veldig dårlig i tempo så jeg tar han enkelt" (eller noe i den duren) - bare jeg som syntes han oppførte seg hovent der? Sånn som det ser ut nå, så er det mer Rasmussen som har kontroll på Vino. Det er ingen av oss som vet hvordan formen til Rasmussen i år er mtp tempo.

Lenke til kommentar

Hvis det der stemmer så syns jeg det var utrolig uproffesjonelt sagt av Vino. Pr. dags dato så er det han som sliter. Til og med hans "hjelperytter/kaptein/whatever" var sterke på forrige etappe så å si at han har kontroll blir for dumt. Men i realiteten så kan Vino slå Rasmussen med 4-5 min på tempo ettersom egenskapene til Rasmussen på tempo ikke er gode nok til å blir blant de beste i sammendraget. Var vel i 2005 han lå som nummer 3 før siste tempoetappe og tapte mye etter 4 fall og sykkelbytter i hytt og pine.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...