Gå til innhold

Tour de France 2007 - Diskusjonstråd

Anbefalte innlegg

;)

Vino er ca. 3 min. bak han  :roll:

9078181[/snapback]

Følg med! Vino er nå 5,23 bak lederen! Han er som sagt ute av det, men ser ut til at stalltipset i en av mine første poster ser ut til å gå inn! :p

9078351[/snapback]

Det er bak Rasmussen det, kan vel ikke tro at han vinner

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rasmussen må nok ha en 8-10 minutter (minst) forsprang for å kunne holde unna når tempo-etappene er unnagjort og det tror jeg ikke han får. Han fikk lov til å gå i dag men han får ikke lov til å stikke av en gang til og få så mye tid til de andre...

Lenke til kommentar
Rasmussen må nok ha en 8-10 minutter (minst) forsprang for å kunne holde unna når tempo-etappene er unnagjort og det tror jeg ikke han får. Han fikk lov til å gå i dag men han får ikke lov til å stikke av en gang til og få så mye tid til de andre...

9079454[/snapback]

Tror faktisk ikke det var snakk om "å få lov" å gå idag. De andre var rett og slett ikke sterk nåkk til å følge Rasmussen opp den nest siste bakken!

Lenke til kommentar

Veldig rart i dag. Hovedfeltet gjorde nesten ingentning for å ta igjen Rasmussen opp mot fjellet.

Hvorfor taper han egentlig så mye på tempo? Jeg vet at ikke alle ryttere kan gjøre det så godt på alt og type trening spiller en stor rolle, ikke minst hvilken type rytter man er.

Lenke til kommentar

rasmussen var så sterk i dag at de ikke klarte å følge ham ja, han er rå sterk i år.

i den formen han er i nå kan det gott hende han klarer en til sånn etappe, og da skal han kjøre veldig dårlig på tempo for å tape.

det kan jo skje at han blir satt til å hjelpe mentsjov som i fjor, fordi mentsjov er bedre på tempo.

Lenke til kommentar

Husker ikke om det var Johan Kaggestad eller Christian Paasche som sa, i går, at de savnet en virkelig leder i Tour de France - de nevnte spesielt Lance Armstrong. Jeg er helt enig, savner Lance Armstrong veldig mye her. Mannen var bare helt rå på tempo, likeså god på klatring også.

Hva synes dere? Trenger sykkelsporten en slik ''leder''? En som kan dominere?

Lenke til kommentar

Først og fremst grunnen for at han får lov til å stikke er jo fordi han er så dårlig på tempo så han kan få lov til å gjøre en sånn etappe, men som sagt han får ikke lov en gang til og hvis han stikker så vil flere av lagene jobbe for å ta han inn.

Hvorfor han er så dårlig på tempo er vel vanskelig å forklare men man må ha evnen til å kunne holde høyt tempo alene i flere mil av gangen, det er det ikke alle som klarere å holde fokus på alt som skal til for å få det til å gå.

Det blir ikke det samme som en fjell etappe selv om han fint klarer å stikke av fra feltet og holde seg foran feltet, da er det helt andre ting som spiller inn igjen. Men det blir ikke helt riktig det heller for det er jo mange av de beste fjellklatrerne som også er meget bra tempo-sykelister Armstrong og Indurain er jo to, men det ligger i hue det er vel det enkleste måten og si det på...

Lenke til kommentar

Rasmussen kan klare den gule ledertrøya med litt flaks, men han kommer til og tape en del på tempoetappene. Rasmussen har jo klatretrøya som sitt mål, så han kommer nok til å være med i en del brudd, og vi skal ikke se bort ifra at de bruddene kan holde langt ;)

Lenke til kommentar

skaden til O'Grady hørtes skikkelig stygg ut.

Blir nok en god stund før han er tilbake på sykkelen.

Noen som vet hva slags skade det var Rogers fikk.

Han holdt seg til armen så jeg.

Jeg er meget overrasket over hvor lenge Arvesen hang med over fjellene med tanke på all den jobben han har gjort tidligere i uken og den han gjorde i dag.

PS.

Så dere jobben Voigt gjorde med å få Schleck opp i bruddet, sterkt etter å ha vært i brudd hele dagen.

Lenke til kommentar
McEwen klarte visst ikke tidsgrensen idag. Det var jo litt interessant for Hushovds del.

9080238[/snapback]

Hushovd var allerede foran McEwan i poengtrøye konkuransen, der er nok boonen tøff å ta igjen.

Men det blir jo en mindre på de flate etappene å spurte mot.

Lenke til kommentar
Vi trenger ikke bekymre oss for Boonen.. Han har aldri fullført TdF og tror ikke han gjør det i år heller.

9080529[/snapback]

Haha, LOL, det var nytt for meg. :D

Sånn som stillingen ser ut nå så er det jo fortsatt muligheter for at vi ser Thor i grønn trøye i Paris..

BOONEN Tom 147 pts

ZABEL Erik 134 pts

HUNTER Robert 103 pts

HUSHOVD Thor 101 pts

Lenke til kommentar
Vi trenger ikke bekymre oss for Boonen..

9080529[/snapback]

Det er det jeg også har lurt litt på - Hushovd sa jo at han "gav opp" poengtrøyen bare etter fallet i spurten - hvorfor i all verden gi opp så tidlig når de fleste konkurrentene faller av i fjellene? Hvorfor snakke om at det er umulig å ta igjen Boonen når han mest sannsynlig vil byte? (Har han virkelig aldri fullført? Var klar over at han brøt de siste 1-2 gangene i alle fall, har han brutt flere?)

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Vi trenger ikke bekymre oss for Boonen..

9080529[/snapback]

Det er det jeg også har lurt litt på - Hushovd sa jo at han "gav opp" poengtrøyen bare etter fallet i spurten - hvorfor i all verden gi opp så tidlig når de fleste konkurrentene faller av i fjellene? Hvorfor snakke om at det er umulig å ta igjen Boonen når han mest sannsynlig vil byte? (Har han virkelig aldri fullført? Var klar over at han brøt de siste 1-2 gangene i alle fall, har han brutt flere?)

9080627[/snapback]

I fjor brøt boonen av velt, hvorfor er dere så sikre på at det skjer igjen?

jeg tror ikke hushovd vinner noen trøye i år, heler ikke på champs L'lysess...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...