Gjest Slettet+98123897187934 Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Jeg har nettopp installert Vista Ultimate på en helt ny media-pc. Ble anbefalt Hauppauge PVR-500 MCE av PC-leverandøren, men får et utrolig dårlig bilde. Når jeg prøver å spille av fra råsignalet er bildekvaliteten god, men straks det går igjennom Vista MCE forringes kvaliteten betydelig. I f.eks. fotball, som jeg ser mest på, blir spillernes hoder store firkanta pixler når kamera filmer fra avstand. Har forsøkt å justere noen parametere i registry og har også prøvd forskjellige mpeg-codecs, f.eks. Nvidia TrueVideo. Noen som har tips? For info om maskin, se profil. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Hvilke drivere bruker du til skjermkortet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+98123897187934 Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Bruker Nvidia sine nyeste WHQL-drivere. Kjører signal til prosjektor over DVI. Jeg har testet en hel rekke forskjellige codecs, og avspilling av HD-innhold, både fra HD-DVD og andre HD-kilder gir et tilnærmet perfekt og skarpt bilde. For Xvid, DivX, MKV og H264 bruker jeg nyeste ffdshow beta og Media Center Control for å spole filmene med fjernkontrollen. Alt dette fungerer helt utmerket. Det eneste som mangler for at riggen skal være ferdig er å få et akseptabelt TV-signal. Jeg skal forsøke å koble en stereo videospiller inn foran antenneuttaket og se om bildet blir bedre. Da har jeg også muligheten til å ta ut bildet på kompositt. Da mister jeg muligheten for to tunere i Hauppauge PVR-500 MCE og må skaffe en IR-blaster for å styre kanalvalg. Har snakket med folk som lever av å selge MPC og de sier at tv-kort-delen er løsningens absolutt svakeste punkt. Dette ville løst seg om Get/Canal Digital etc med firewire-utgang slik at man kan fange mpeg-strømmen direkte. Kanskje det vil skje med de nye fiberbaserte løsningene som f.eks. Lyse og Viken fibernett leverer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå