Gå til innhold

Dårlig tv-bilde i Vista MCE

Gjest Slettet+98123897187934

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp installert Vista Ultimate på en helt ny media-pc. Ble anbefalt Hauppauge PVR-500 MCE av PC-leverandøren, men får et utrolig dårlig bilde.

Når jeg prøver å spille av fra råsignalet er bildekvaliteten god, men straks det går igjennom Vista MCE forringes kvaliteten betydelig. I f.eks. fotball, som jeg ser mest på, blir spillernes hoder store firkanta pixler når kamera filmer fra avstand.

Har forsøkt å justere noen parametere i registry og har også prøvd forskjellige mpeg-codecs, f.eks. Nvidia TrueVideo.

Noen som har tips?

For info om maskin, se profil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker Nvidia sine nyeste WHQL-drivere. Kjører signal til prosjektor over DVI.

Jeg har testet en hel rekke forskjellige codecs, og avspilling av HD-innhold, både fra HD-DVD og andre HD-kilder gir et tilnærmet perfekt og skarpt bilde. For Xvid, DivX, MKV og H264 bruker jeg nyeste ffdshow beta og Media Center Control for å spole filmene med fjernkontrollen. Alt dette fungerer helt utmerket.

Det eneste som mangler for at riggen skal være ferdig er å få et akseptabelt TV-signal. Jeg skal forsøke å koble en stereo videospiller inn foran antenneuttaket og se om bildet blir bedre. Da har jeg også muligheten til å ta ut bildet på kompositt. Da mister jeg muligheten for to tunere i Hauppauge PVR-500 MCE og må skaffe en IR-blaster for å styre kanalvalg.

Har snakket med folk som lever av å selge MPC og de sier at tv-kort-delen er løsningens absolutt svakeste punkt. Dette ville løst seg om Get/Canal Digital etc med firewire-utgang slik at man kan fange mpeg-strømmen direkte. Kanskje det vil skje med de nye fiberbaserte løsningene som f.eks. Lyse og Viken fibernett leverer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...