ooops Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Hei! Dette gjelder en gammel Ibm Aptiva e37(2153) Amd k6-2 300mhz. Er det noen som hvet om denne tar vanlige sdram brikker? På forhånd takk for hjelpen. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Har selv hatt 2 IBM maskiner. Eller det var vell ikke jeg som har eid dem ,men jeg har gjort service på dem og har en stående ved siden av meg nå. Det er en p2 350 ,altså ikke helt lik din. Men om din tar SDram brikker skal være enkelt og svare på. Se på ram slottene. (SDramslottene er omkring 0.5CM brede og ganske lange) Har du en slik ram brikke er det SDram. Har du noen hvite ramslotter så har du edoram. Men trolig har du nok SDram siden jeg ikke har sett så mange maskiner med 300mhz og edo ram. Men du må absolutt se. Lenke til kommentar
sete Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 jeg har en litt nyere modell av samme PC. e-45 2153 8) Kjører SD-RAM PC100 Lenke til kommentar
ole bole Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 På www.ibm.com kan du sjekke hva slags minne maskinen bruker med modell/typenr. Du trenger ikke orginalminne, PC66SDRAM er vel ikke lett å få tak i lenger, så det er vel bare å prøve med en PC100 brikke Lenke til kommentar
CFD Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Har prøvd med Ureg minne i 350mhzèn min jeg. Var litt redd for den første gangen ,men det gikk som bare det. Lenke til kommentar
ooops Skrevet 7. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2003 Takker og bukker for hjelpen folkens Lenke til kommentar
Dark- Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Har selv en IBM Aptiva pc stående. Alle IBM Aptiva pc'ene kjører SDRAM-brikker fra kingston. Hvis du kikker på hjemmesiden vil du finne ut hvordan type SDRAM maskina di bruker. Eller du kan laste ned dette programmet http://www.aida32.hu/aida32.php og finne ut hvordan type SDRAM maskina di bruker og rushe til nærmeste hardware butikk og kjøpe et vanlig SDRAM kort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå