Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ogsa dumt, iogmed at man mister endel kraft pa det. (Selv om det er dritkult :p)

 

Lyden blir hoyere pa dieselbiler (fordi de har hoyt ladetrykk), men det er ikke overskuddsluft som lager lyden, men innsugingsluft.

Endret av Ståle
Lenke til kommentar

Man slipper ut trykk, som gjor at det tar lenger tid a fa opp trykket igjen. Jo mer lyd, jo mer luft gar vekk, jo lenger tid tar det a lade opp igjen.

 

Bensinbiler ma ha det, ellers odelegger man turboen raskere. Men den bor ikke vaere for stor.

Lenke til kommentar

pop-offen vil slippe ut luft som massemåleren allerede har målt. Når du slipper ut lufta vil motorstyringen pøse på med diesel som skal blandes med lufta som ikke er der... Du vil også få et treigere ladetrykk da alt må bygges opp fra bunnen av.

 

Du vil få motorlampe-diskotek, røyk og en bil som drar dårligere..

Lenke til kommentar
Det er ogsa dumt, iogmed at man mister endel kraft pa det. (Selv om det er dritkult )

 

Lyden blir hoyere pa dieselbiler (fordi de har hoyt ladetrykk), men det er ikke overskuddsluft som lager lyden, men innsugingsluft.

 

Man slipper ut trykk, som gjor at det tar lenger tid a fa opp trykket igjen. Jo mer lyd, jo mer luft gar vekk, jo lenger tid tar det a lade opp igjen.

 

Bensinbiler ma ha det, ellers odelegger man turboen raskere. Men den bor ikke vaere for stor.

8944159[/snapback]

 

Det virkar som om du har høyrd litt her og der men ikkje er heilt sikker på ke du snakkar om...

 

Lydnivået avhenger delvis av designet på BOVen og delvis av trykket som sleppes ut. Det med at innsugingsluft lagar lyd er vel ganske feil. ke meinar du med at BOVen på bensinbilar ikkje burde vere for stor? Einaste du har rett i er at det tar lenger tid å bygge opp ladetrykket men då er det betre å sjå på forklaringa til Mekker'n.

Lenke til kommentar
Kan ikke folk lære seg til å bruke *søke funksjonen*?, dette har jo vært tatt opp ørt-og-førti-ganger...

8949652[/snapback]

 

Siden du først nevner det kunne du jo samtidig testet den..

 

På en td er det sjeldent at det er gasspjeld. Den går med luftoverskudd hele tiden. Iværtfall gamle forkammerdiesle. Da har du heller ingen steder å hente vakum for å åpne dump-ventilen.

 

På nissans SD33 (3.3 sugediesel) er det gasspjeld og vakumstyrt dieselpumpe... På SD33T-utgaven (med turbo) er gasspsjeldet fjærnet og gasspedalen går rett til pumpa..

 

Nye moderne diesler med eletronikk og annet møkk skal jeg ikke uttale meg om...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...