Gå til innhold

Seagate Barracuda V 120 GB til 1275,-...

Anbefalte innlegg

Har hørt det er lav ytelse i Raid på de diskene.

noen som kan bekrefte/avkrefte

Det var et merkelig utsagn... hvor har du det fra?

For et års tid siden så kjørte jeg RAID på to Barraquda IV disker. Da fikk jeg lavere/lik ytelse som å kjøre dem enkeltvis. Etter litt søking rundtom bl.a. på www.storagereview.com og Seagate sine hjemmesider, fant jeg ut at det var et firmware problem eller noe. Det var snakk om (på seagate sitt forum) at det skulle komme en oppdatering til diskene. Om det har kommet eller ikke vet jeg ikke. Jeg ble i alle tilfeller lei av raid og valgte å kjøre vanlig istedet :)

En annen ting er den lyden som kommer når den er idle iblandt. Det skal også være en firmware feil, mener jeg å ha lest.

Bortsett fra dette, så er Barraquda IV / V kjempegode disker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har hørt det er lav ytelse i Raid på de diskene.

noen som kan bekrefte/avkrefte

Jeg sitter på to 80GB (Seagate) som er kjørt i RAID 0. Får ca 52k i SiSoft Sandra. Se signatur.... :D

Viftene i pcen min kjører på mellom 5,5V og 7V. Og jeg kan høre harddiskene jobbe. Men det er minnemalt.

Lenke til kommentar

Er nok som nevnt over Komplett som vil selge unna Seagate Barracuda V før S-Ata kommer med 8Mb cach. Den ankommer faktisk 10-01 hos Komplett og Flexi-Data, så det er nok mye som tyder på at dette var planlagt.

Vil selv gå for S-Ata versjonen, er mye fordeler og bedre ytelse, selv om det blir noen hundrelapper dyrere.

Lenke til kommentar

Hva skal man med Seriell ATA når man har gule IDE-kabler? :roll:

Fikk min Barracuda V 120GB idag. Ble veldig imponert over støynivået til denne disken! Har en Barracuda IV fra før, og selv om den skulle være stillegående og grei så var forskjellen til den nye disken STOR!

Sålangt, kjempefornøyd!

Lenke til kommentar

Må bare føye meg inn i rekken av fornøyde Seagate eiere her. Fikk også min i dag, den er ikke hørbar i mitt system. Veldig fristende å bytte ut WD som står i hovedmakinen men en Seagate også, dette er imponerende. Dæven dette er deilig, høres bare rolig viftestøy, hmmm

F.

Lenke til kommentar

Har en WD 120GB 8mb-cache og er fornøyd med den... Om den støyer har jeg ikke lagt merke til, det er uansett viftene som er det store "lokomotivet" hos meg...

Det jeg lurte på er hvordan er denne Seagaten med tanke på at den bare har 2mb cache? Nå vil den ved et eventuelt kjøp brukes som lagringsplass for filmfiler og muligens backup så det skulle vel ikke være all verdens viktig.

Forresten, det var en del snakk om Serial-ATA for en stund siden, begynner det etterhvert å bli standard ved nye hovedkort osv? Er forbedringen så god som antatt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...