Teddy KGB Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 113884 Seagate Barracuda V 120GB IDE 7200RPM - ATA/100, harddisk 2MB cache ST3120023A På lager: 500+ 1,550,- 1,275,- (<- webpris) Er ikke dette MEGET billg sammenlignet med andre 120 giggere? Jeg skal kjøpe meg en, og har bare hørt positive ting om seagate, spesielt med tanke på støy. Den her på forumet utskjelte IBM disken koster 1619, og WD'en (8 mb cache) koster 1660. Fins det noen grunn til at jeg bør styre unna denne seagate-disken? (priser hentet fra komplett.no) -Teddy KGB Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Dette er vel ukens tilbud på Komplett? Jeg har en seagate 80 gigs (som også var ukens tilbud for noen måneder siden) - og den har et utrolig lavt støynivå - og jeg er kjempefornøyd med den. Vet selvfølgelig ikke noe om 120gigen da... Lenke til kommentar
mandela Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 IBM disken på 120 gb er helt nye serie vel barracuda er digge disker, se sign. Lenke til kommentar
thoering Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Ser ingen verdens grunn til ikke å velge denne fremfor andre. Så en test hvor de testet den opp mot WD 120GB 8mb-cache. WD vant på ytelse i mb/sec. Ellers var Seagate best på alt. Mest stillegående, minst varmeutvikling, størst stabilitet, billigst og lavest søketid. Overall-vinneren ble altså Seagate. Jeg bestilte denne harddisken tidligere i dag, den ligger allerede på postkontoret i Stokke. Tror dette er et veldig godt kjøp!!! Lenke til kommentar
Teddy KGB Skrevet 6. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2003 Takk for raskt og positivt svar! Komplett, here I come Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Bestilte meg også denne disken med en gang jeg så tilbudet Trenger mer plass, og en så billig disk er jo perfekt! Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 argh. fae|| i he|vete at det skulle være så mye regninger ute og gikk akkurat nå. skulle hatt minst to av de der. *FURT!* Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Og jeg som akkurat hadde bestilt 2x120GB Maxtor... Jaja... Maxtor er ATA133, så jeg håper det veier opp for "tapet" av de pengene... Lenke til kommentar
fjeld Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Hm er det verdt å kjøpe 2 stk og gå for en Raid løysning?. Og er den so stille som alle vil ha det til?. Litt skeptisk til å kjøpe 2 stk siden det blir meir bråk. Har en WD 100Gig som bråker noe fantastisk(som alle andre WD disker). Vist Seagate Barracuda V 120GB lager halvparten so mye støy so blir det for mykje for meg . Bruker en sån quiet pc dings på WD disken,so den høyrer eg ikke noe til lengre,men det kostet ca 350kr og den blir ekstremt varm. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 seagate barracuda lager sikkert 10-20% av støyen til en wd-disk.. Lenke til kommentar
snorri Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 har en kompis som sitter på 2x 120 gb SE 8mb cache... kan ikke gjøre annet en å skryte av ytelse og alt annet. skal ha meg en SE i slutten av januar, gleder meg som faen. Lenke til kommentar
xthal Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 bestilte nettopp 2stk av de nå må jeg bare finne ut hvordan jeg skal betale alt sammen kansje skippe husleia en måned Lenke til kommentar
Ungankable Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Kan være at denne lave prisen skyldes at Serial ATA versjonen av denne disken er rett rundt hjørnet på det norske marked. De vil kanskje kvitte seg med den store lagerbeholdningen av ATA100-diskene før de nye blir lagt ut for salg. mvh Thor-Egil Lenke til kommentar
fjeld Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Trur du kan ha rett der Thor-Egil. Uansett,meget bra pris og mykje ros. Må ivertfall ha 1 stk Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 113884 Seagate Barracuda V 120GB IDE 7200RPM- ATA/100, harddisk 2MB cache ST3120023A På lager: 500+ 1,550,- 1,275,- (<- webpris) Er ikke dette MEGET billg sammenlignet med andre 120 giggere? -Teddy KGB jo, detter er billig, jeg fikk min disk på lørdag, jeg gav da ca 1550 for den, angrer på at jeg ikke kunne vente 5 dager med å bestille den.. Lenke til kommentar
Kstef Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Du kan oppleve problemer når de gjelder barracuda disker og raid.... Lenke til kommentar
thoering Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Serial ATA-versjonen er fortsatt på testbenken hos Seagate, men det er klart de vil utnytte "siste" sjanse i ATA100-markedet nå. ATA100-disker vil jo være attraktive lenge ennå, det er ikke bare performance-freaks som kjøper harddisker Utdrag fra StorageReview.com: The ATA-100 Barracuda ATA V is a package that delivers more or less what one would expect from Seagate's continued evolution of the series. Though it improves slightly upon the performance delivered by the 'Cuda ATA IV, the V is not a breakneck speed leader. It does, however, combine solid desktop performance (perhaps within a margin of the leaders that is all but unnoticeable) with unbelievably quiet operation. Perhaps the most exciting prospect, however, is the mating of this whisper-quiet functionality with the potentially leading performance of the 8-megabyte SATA version. We can't wait! Lenke til kommentar
JonV Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Har hørt det er lav ytelse i Raid på de diskene. noen som kan bekrefte/avkrefte Lenke til kommentar
thoering Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Har hørt det er lav ytelse i Raid på de diskene.noen som kan bekrefte/avkrefte Det var et merkelig utsagn... hvor har du det fra? Lenke til kommentar
thoering Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Lagringsplassen på denne disken koster 10 kroner pr. GB... Hehe... Ikke som i gamle dager! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå