Gå til innhold

Seagate Barracuda V 120 GB til 1275,-...

Anbefalte innlegg

113884 Seagate Barracuda V 120GB IDE 7200RPM

- ATA/100, harddisk 2MB cache ST3120023A På lager: 500+ 1,550,- 1,275,- (<- webpris)

Er ikke dette MEGET billg sammenlignet med andre 120 giggere? Jeg skal kjøpe meg en, og har bare hørt positive ting om seagate, spesielt med tanke på støy. Den her på forumet utskjelte IBM disken koster 1619, og WD'en (8 mb cache) koster 1660. Fins det noen grunn til at jeg bør styre unna denne seagate-disken?

(priser hentet fra komplett.no)

-Teddy KGB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ingen verdens grunn til ikke å velge denne fremfor andre. Så en test hvor de testet den opp mot WD 120GB 8mb-cache. WD vant på ytelse i mb/sec. Ellers var Seagate best på alt. Mest stillegående, minst varmeutvikling, størst stabilitet, billigst og lavest søketid. Overall-vinneren ble altså Seagate. Jeg bestilte denne harddisken tidligere i dag, den ligger allerede på postkontoret i Stokke. Tror dette er et veldig godt kjøp!!!

Lenke til kommentar

Hm er det verdt å kjøpe 2 stk og gå for en Raid løysning?.

Og er den so stille som alle vil ha det til?.

Litt skeptisk til å kjøpe 2 stk siden det blir meir bråk.

Har en WD 100Gig som bråker noe fantastisk(som alle andre WD disker).

Vist Seagate Barracuda V 120GB lager halvparten so mye støy so blir det for mykje for meg :( .

Bruker en sån quiet pc dings på WD disken,so den høyrer eg ikke noe til lengre,men det kostet ca 350kr og den blir ekstremt varm.

Lenke til kommentar
113884 Seagate Barracuda V 120GB IDE 7200RPM

- ATA/100, harddisk 2MB cache ST3120023A På lager: 500+  1,550,- 1,275,- (<- webpris)

Er ikke dette MEGET billg sammenlignet med andre 120 giggere?

-Teddy KGB

jo, detter er billig, jeg fikk min disk på lørdag, jeg gav da ca 1550 for den, angrer på at jeg ikke kunne vente 5 dager med å bestille den.. :cry:

Lenke til kommentar

Serial ATA-versjonen er fortsatt på testbenken hos Seagate, men det er klart de vil utnytte "siste" sjanse i ATA100-markedet nå. ATA100-disker vil jo være attraktive lenge ennå, det er ikke bare performance-freaks som kjøper harddisker :roll:

Utdrag fra StorageReview.com:

The ATA-100 Barracuda ATA V is a package that delivers more or less what one would expect from Seagate's continued evolution of the series. Though it improves slightly upon the performance delivered by the 'Cuda ATA IV, the V is not a breakneck speed leader. It does, however, combine solid desktop performance (perhaps within a margin of the leaders that is all but unnoticeable) with unbelievably quiet operation. Perhaps the most exciting prospect, however, is the mating of this whisper-quiet functionality with the potentially leading performance of the 8-megabyte SATA version. We can't wait!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...