Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

3000gt-motor i Eclipse?


Anbefalte innlegg

En kompis som fant en 3000gt motor og han har alltid hatt lyst på en Eclpise..

 

Spørsmålet er enkelt å greit, om det ville gått an å putte den 3000gt motoren inn i en eclipse? Fant ingen 4wd eclipser nå, men han har 330 000 han kan bruke..

 

Blir vel umulig å putte denne motoren inn i en fwd Eclipse, men det burde vel gått med en 4wd. Uten for mye sveising?:p

 

Alt går vel, men uten alt for mye kutting å sveising?

 

Eclipse - med fwd..

 

Setter også pris på linker til 4wd eclipser..

 

Takk for svar..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hva med en evo 4 motor i stedet mye pulver der oxo og den er omtrent lik som den i gsx'en, bare speilvendt hvis jeg husker rett så sein på kvelden.

 

gsx'en har en nedtrimma evo6 motor men motor girkasse oppsettet er speilvendt mellom gst (grevling-turbo) og gsx'en (4wd turbo). men uansett er 3000gt motoren stor. Men se det positive i det den er også tverstilt noe som gjør livet lettere i forbindelse med fwd :yes:

 

edit:

my bad glemte å sjekke hvilken eclipse generasjon du tenkte på :blush:

Endret av maiar
Lenke til kommentar

Bare tok en random Eclipse.. ;)

 

Tror han tenkte en del på denne..

 

Edit: Kan jo bare anbefale han denne. Sparer tid, ganske sikkert penger, siden han slipper å oppgradere alt av understell osvosv.

 

Og han får den etterlengtede stylingen sin. Jeg syns stylingen på denne 3000gt'en var finere enn på Eclipsen :p

Endret av rublings
Lenke til kommentar

for dei pengene det er snakk om her så finst det vel nok bilar som både går godt og ser bra ut som ikkje treng så masse arbeid. og siden sveising og kapping er eit problem så ville eg vel avstått frå motorbytte som ikkje er plug and play. (antar då nemlig at elektriske utfordringar også byr på eit problem sida ledningsnett må byttast og ein god del erfaring trengst for å bytte motor som ikkje er laga te å passe i utgangspunktet)

Lenke til kommentar

Kjøp heller en 200SX S14a til 220.000, og burk resten av pengene på motor/understell/styling. Da får du mye mer for pengene, i tillegg til å spare flere hundre timers jobb.

 

Og hvis ingen av dere har gjort noe lignende før, så er nok ikke dette et prosjekt som er lurt å lære seg å begynne å skru med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...